Podobne sú na tom jeho najväčší konkurenti Kaufland či Tesco, živšie expanzné plány má Billa. Ráznejšiu ofenzívu z pohľadu tržieb avizujú menšie obchodné reťazce zastrešené spoločnosťami Terno real estate a CBA Slovakia. Plány zveľaďovať obchodné siete ešte pred pár mesiacmi ohrozoval osobitný odvod z obratu. Parlament však kontroverzné opatrenie po intervencii Európskej komisie promptne zrušil a reťazce napokon neprišli ani o jeden cent.

Diskont s prvým outletom

Nasýtenosť slovenského trhu retailovými priestormi je pomerne veľká. Podľa prognózy realitno-poradenskej spoločnosti CBRE príde do roku 2023 len k ich miernemu nárastu. Týka sa to najmä predaja potravín a odevov. Naopak, výraznejšieho skoku vpred by sa mohol dočkať rastúci segment zdravia a krásy. Predaj potravín podľa CBRE stúpne o deväť percent, priestory pre tento typ retailu sa rozšíria o 3,9 percenta.

Líder slovenského maloobchodu podľa výšky tržieb, britské Tesco, zámery so sieťami predajní a noviniek zatiaľ nekomunikuje. Jeho šéf pre strednú Európu Matt Simister v rozhovore pre TREND na jar tohto roku povedal, že na Slovensku neplánujú otvárať veľa predajní, len veľmi malý počet obchodov menšieho formátu. V súčasnosti Tesco prevádzkuje na Slovensku stopäťdesiat predajní od hypermarketov cez supermarkety až po menšie samoobsluhy Expres.

Tesco si v uplynulom období čistilo portfólio, zmenšovalo hypermarkety, upravovalo sortiment a predalo staršie obchodné domy. V súčasnosti má rozpracovaný projekt prestavby petržalského hypermarketu na nákupné centrum Galéria, ktoré by sa malo otvárať na jar budúceho roka.

Lidl čaká v tomto roku otváranie viacerých predajní. K stotridsiatim piatim obchodom pribudol v júli nový prírastok v Košiciach, nasledovať majú Krompachy a bratislavské nákupné centrum Polus. Diskont naďalej vidí priestor na expanziu, za zaujímavé považuje lokality s počtom obyvateľov od päťtisíc a spádovou oblasťou aspoň pätnásťtisíc ľudí. Koncom júna Lidl otvoril prvý slovenský obchod bez potravín v Ilave. V outlete ponúka v zľavách nový spotrebný tovar, ktorý sa nepredal v jeho slovenskej sieti.

Billa dohnala lídra – v počte obchodov

Dve až tri nové predajne ročne chce v dlhodobom horizonte otvárať Kaufland. Sestra Lidla z nemeckej skupiny Schwarz podrobne analyzuje všetky oblasti, regióny a časti miest, v ktorých ešte nemá zastúpenie, a overuje, či by výstavba obchodného domu v danej lokalite bola zaujímavá. „Neustále analyzujeme trendy a vývoj a zvažujeme rôzne formáty a koncepty. Bližšie informácie by som teraz nerád prezrádzal,“ hovorí generálny riaditeľ Kauflandu Paul Pauls.

Typická prevádzka Kauflandu stojí na

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa