01. Exteriér 80%

O titul svetovej výrobnej jednotky Toyota pred časom prišla, naďalej sa ale môže pochváliť najpredávanejším autom všetkých čias. Globálnym bestsellerom je model Corolla. Ten po dlhej prestávke prišiel späť na európske brehy, ikonické meno na poslednú chvíľu dostal kompakt uvedený pôvodne ako Auris tretej generácie. Návrat na starý kontinent okrem toho ohlásil aj väčší typ Camry.

Camry prichádza naspäť do Európy v pomerne výraznom kabáte.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tento sedan sa teší ohromnej popularite v USA, ale aj v mnohých ázijských krajinách. Európski zákazníci ho naposledy videli v obchodoch pred 15 rokmi. Jeho pozíciu medzičasom zaujal Avensis, ten však už vo výrobe skončil. Rošáda preto teraz prebieha v opačnom garde. V poradí ôsma generácia vozidla prichádza na platforme GA-K, s ktorou sme nedávno testovali model RAV4 Hybrid. Okrem toho sme skúšali aj ešte bližšieho príbuzného menom Lexus ES 300h.

Od prémiového súrodenca sa Camry mierne odlišuje proporciami. Rázvor osí náprav je v tomto prípade skrátený na 2 825 mm (-45 mm), kým celková dĺžka dosahuje 4 885 mm (-90 mm) a šírka 1 840 mm (-25 mm). Nezmenená je akurát výška charakterizovaná hodnotou 1 445 milimetrov. Vďaka týmto číslam novinka nespadá do vyššej strednej triedy, ale stojí na rozhraní segmentov D a E. Je teda priamym súperom pre mená ako Insignia, Mondeo, Talisman či Superb.

Proporciami karosérie sa vozidlo radí na rozhranie segmentov D a E.
Zdroj: Marek Pokrývka

Toyota dala vlajkovej lodi svojej európskej ponuky zaujímavý dizajn. Je síce menej futuristický než v prípade typu Corolla, no určite ho nemožno označiť za nenápadný. Najvýraznejším poznávacím prvkom je obrovská „papuľa“ v prednom nárazníku vyplnená horizontálnymi priečkami. Ľahko identifikovateľný je tiež podpis LED denných svetiel lemujúcich masku chladiča. S odvážnymi krivkami to však tvorcovia neprehnali, vozidlu nemožno uprieť dávku elegancie.