Smernica o britských reklamách nariaďuje, ako by mala komerčná komunikácia vyzerať v súvislosti s rodovými stereotypmi. Od značiek požaduje, aby napríklad vo svojej komunikácii neznevažovali mužov, ktorí vykonávajú „ženské“ činnosti. K tým sa napríklad stereotypne radia domáce práce alebo staroslivosť o dieťa.

Práve detský element sa rozhodla využiť firma Mondelēz v reklame na svoj smotanový syr Philadephia. V hlavných úlohách sa predstavili dvaja muži – otcovia malých detí.

Dvojica sa stretla v reštaurácii, kde zákazníkom servírujú porcie na páse. Z neho si môžu vziať, na čo majú chuť. Muži siahnu po pečive so syrom Philadephia a zachutí im až tak, že prestanú vnímať, čo sa okolo nich deje. A rovnako, čo sa deje s ich deťmi. Tie sa ocitli na páse spolu s taniermi. „Nepovedzme to mame,“ vyhlási jeden z otcov.

„Sťažovatelia tvrdili, že potmehúdska reklama zvečňuje škodlivý stereotyp – že muži sú neschopní starať sa o deti a pre svoju nekompetentnosť ich vystavujú riziku,“ uvádza obsah podnetov The Guardian. ASA na tento spot dostala vyše 125 sťažností.

Riziko nie, stereotyp áno

ASA uznala, že v reklame bol použitý humor a spot nezobrazoval dieťa v nebezepečenstve alebo ohrození života. Čo však vníma ako prešľap, je, že muži boli 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa