Zabudnite na suchý životopis, ktorý unudí personalistu k smrti: Vo svojich záľubách spomeňte napríklad Tarantina

Zdroj: thinkstockphotos.com

Mnohé životopisy sú zoznamom pozícií, názvov firiem, odpracovaných rokov, schopností a zručností. Toto manažérov síce zaujíma, no vďaka životopisu chcú mať lepšiu predstavu o vás ako o osobe. Čo sa doň oplatí pridať, aby ste personalistu zaujali? Prinášame vám 4 spôsoby, ako vaše CV-čko trochu vylepšiť a spestriť, aby ste personalistu zaujali.

 

 

 

  1. Urobte svoje záujmy také nepredvídateľné, ako sa len dá
    V poslednej časti životopisu mnoho ľudí uvádza svoje záujmy, no v skutočnosti tam nespomínajú nič zaujímavé. Máte radi filmy, šport a cestovanie? Ó, aké originálne! Namiesto toho uveďte niečo, čím by ste mohli na pohovore zaujať. A prinajmenšom buďte aspoň špecifický. Napríklad: Obľubujem filmy od Quentina Tarantina, taliansku  kuchyňu a lego z kolekcie Star Wars. Vedzte, že takto si vás personalista zapamätá skôr.
  2. Ukážte, že ste súťaživý
    Mnoho ľudí získalo ocenenia, dostalo sa do výberových programov a robia ďalšie pôsobivé veci. Ste na tom podobne? A prečo to neuvediete vo svojom životopise? O svojich úspechoch nepíšete, neukazujete, že ste súťaživý a ani neuvádzate, koľko ďalších ľudí sa o konkrétne ocenenie taktiež uchádzalo? Toto rýchlo napravte.
  3. Spojte svoje meno s veľkými značkami
    Vybudujte si okamžitú dôveryhodnosť tým, že svoje meno spojíte s dôveryhodnými spoločnosťami a to aj v prípade, že ste pre žiadnu priamo nepracovali. Patril niektorý z vašich klientov medzi renomované spoločnosti? Známe značky ihneď udrú počas prezerania životopisu do očí. Nájdite teda spôsob, ako ich do svojho CV-čka zahrnúť.
  4. Držte sa „pravidla 7“
    Skvelé životopisy vysielajú konzistentnú správu. Hovoria o osobnej značke. Donútia headhunterov myslieť si: „Tento človek zvládol všetko, čo potrebujeme. Ak ho prijmeme, hneď zapadne.“ Aby ste to dosiahli, tak sa držte pravidla 7. Nájdite si na webovej stránke spoločnosti žargónové slová alebo frázy a sedemkrát ich zopakujte vo svojom životopise. Ak sa napríklad uchádzate o pracovné miesto z oblasti marketingu, použite slová ako „predávané, inzerované a propagované“ na opis vašich úspechov. Pokiaľ máte záujem dostať sa do startupu, tak využite slová ako „vybudované, vytvorené a iniciované“. V prípade, že ste skutočne šikovný, nemusíte toho veľa meniť, len svoj životopis prispôsobíte rôznym pracovným miestam.

 

Bonusový tip: Uvádzate do životopisu spojenie letná stáž? Zmeňte to. Namiesto toho ozrejmite svoju úlohu počas tejto stáže, napríklad marketingový stážista.

Viac o téme: Životopis
  • Autor: © Zoznam/kch, redakcia
  • Zdroj: gettyimages, Zdroj: forbes

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy