Aktuálne 21. júl 2019

Obchodná inšpekcia má na stole zatiaľ tri podnety k zájazdom

TASR
TASR
Jeden z podnetov sa týkal nevrátenia peňazí zaplatených za zájazd cestovnej kancelárii po jeho zrušení.
Jeden z podnetov sa týkal nevrátenia peňazí zaplatených za zájazd cestovnej kancelárii po jeho zrušení.
Jozefína Majchrák Jozefína Majchrák

TASR

Obchodná inšpekcia má na stole zatiaľ tri podnety k zájazdom
Ilustračné foto: TASR/AP

Na Slovenskú obchodnú inšpekciu boli počas prvého polroka doručené tri podnety na kontrolu podľa Zákona č.170/2018 o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu, ktorý platí od januára 2019.

TASR o tom informovala SOI.

„Podnety sa týkali poskytnutia predzmluvných informácií o zájazde, nevrátenia finančných prostriedkov zaplatených za zájazd cestovnej kancelárii po jeho zrušení a zmien základných znakov služieb cestovného ruchu pred začatím zájazdu,“ spresnila hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošová.

SOI ako štátny orgán dozoru na vnútornom trhu preveruje dodržiavanie povinností cestovnými kanceláriami, ktoré sú stanovené v zákone. „V prípade, ak CK nespolupracuje pri výkone kontroly, prípadne v určenej lehote nepredloží žiadané doklady alebo ich nedoplní, SOI vyvodí postih, lebo ide o marenia výkonu kontroly. CK však väčšinou nemaria výkon kontroly,“ konštatovala. Ak letecký dopravca nespolupracuje, postup je rovnaký ako u CK. Komunikácia s dopravcom, aj vzhľadom na to, že často ide o subjekt so sídlom mimo územia SR, je však veľmi časovo náročná, doplnila hovorkyňa inšpekcie.

V súvislosti s turistickou sezónou uviedla, že je v súčasnosti celoslovenská proaktívna kontrola dodržiavania povinností vyplývajúcich cestovným kanceláriám zo zákona o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu.

„Čo sa týka leteckej dopravy, výkon kontroly sa realizuje na základe podaní respektíve sťažností cestujúcich. Podania sa prešetrujú u leteckého dopravcu ako aj na príslušnom letisku odletu alebo na letisku príletu z tretej krajiny,“ povedala s tým, že SOI vykonáva kontroly na základe podnetov spotrebiteľov i cestujúcich. Tieto sa dejú celoročne, pretože celkový počet je viac ako 10 000 podnetov.

Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
Diskusia 0

Aktuálne

Diskusia 0