Toyota Corolla TS | Toyota Auris TS | |
---|---|---|
Základná cena / Verzia od (eur) | 19 800 / 26 400 | 15 890 |
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l) | 3,8 / 5,2 | 6,2 / 7,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 596 | 600 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 700; 4 653; 1 790; 1 445 | 2 600; 4 595; 1 760; 1 485 |
Vo svete áut je zaujímavé, ako jednotlivé značky striedavo chrlia nové modely. Kým jeden výrobca je celý rok ticho a usilovne pracuje na vývoji, iná má rok plný premiér. Toyota teraz o tom vie svoje.
Po spoznávaní SUV modelu RAV4, sme sa pustili do objavovania jej najdôležitejšej novinky, kompaktnej Corolly. Tá dala zbohom experimentovaniu s názvom Auris. Práve Corolla priniesla Toyote svetovo najpredávanejšie auto, preto je logické, že sa meno zjednotilo s modelmi predávanými na ostatných kontinentoch.
Okrem pätdverového hatchbacku je v ponuke sedan, ktorý sme nedávno vyskúšali a tentokrát sme sa pozreli na praktickú kombi verziu Touring Sports alebo jednoducho Corollu TS.
Výhody skladového auta
- Výrazná zľava
- Auto ihneď k dispozícii bez čakania
- Osvedčená technológia
- Vychytané detské choroby
Hoci hatchback aj kombi sa začali v britskom Burnastone vyrábať už na začiatku roka, ešte stále v ponuke Toyoty nájdeme aj dopredaj predchodcu - model Auris. Prečo teda obe autá neporovnať.
Oplatí sa kúpiť výbehový model za mimoriadne priaznivú cenu alebo je lepšie priplatiť si za horúcu novinku?
Nevýhody skladového auta
- Obmedzený alebo žiaden výber farby, výbavy a motorizácie
- Staršia technológia
- Riziko dlhšieho státia
Našou snahou pri tomto teste tak nebolo porovnávať konkrétne autá. Corolla sa nám dostala do rúk s novým hybridným dvojlitrom pod kapotou, Auris s osvedčeným atmosférickým štvorvalcom 1,6 Valvematic.
Ani výbavou nešlo o úplne rovnocenných súperov, no stačilo to na zhodnotenie, čo vám bude alebo nebude chýbať ku šťastiu.