Z majetkovej štruktúry firmy, zhodou okolností zhruba v tom istom čase, odišli jej zakladatelia okolo Michala Trubana, ktorý podnikateľskú misiu vymenil za politiku. WebSupport sa stal súčasťou švédskej webhostingovej skupiny Loopia.

A jej vlastník, dánska investičná spoločnosť Axcel, preň nachystal stratégiu výrazného rastu. Ak sa vydarí, relatívne malá slovenská firma – z pohľadu tržieb, nie marketingového výtlaku – by sa mohla posunúť na európsku úroveň.

Naznačovali hodnotu firmy

Aj keď WebSupport (zatiaľ) nemá ekonomickú silu iných slovenských top tech značiek, ako je Sygic, Pixel Federation a Eset, možno ho považovať za príklad podnikateľského úspechu.

Projekt, ktorý M. Truban založil s Pavlom Stanom ešte počas strednej školy bez toho, aby vedeli, čo je to eseročka, sa vypracoval na jedného z lídrov slovenského webhostingu (zjednodušene, poskytovanie priestoru na serveroch pripojených do internetu).

Okrem toho po pol druha dekáde existencie má na konte najviac registrovaných internetových domén s koncovkou .sk. Tržby firmy každoročne rastú, vlani presiahli štyri a pol milióna eur a ich rentabilita sa v posledných troch rokoch pohybuje od osem po takmer dvanásť percent.

Dá sa preto veriť, že Axcel, ktorý stopercentný podiel vo WebSupporte kúpil vo februári tohto roka, nebol jediný ani prvý záujemca. „Ponuky sme dostávali pravidelne. Od 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa