Sedíte v aute plne kompatibilnom so svojou krvnou skupinou. Na transfúziu by ste mohli pokojne použiť obsah jeho palivovej nádrže a niežeby sa vám nič nestalo, ale boli by ste ako znovuzrodený. Zmocňuje sa vás nadšenie z pohľadu na dielo kumštu dizajnérov, užívate si nevšedný jazdný zážitok a pozornosť publika, kdekoľvek sa zjavíte.


Nové BMW Z4 v aktuálne najvýkonnejšom a najluxusnejšom vyhotovení – to je práve môj prípad. Mám však problém objektívne ho zhodnotiť. Napriek emocionálnej spriaznenosti by som nemal nekriticky tolerovať jeho prípadné nedostatky. Naopak, mal by som ostať nad vecou. Pokúsim sa, no za výsledok neručím.

V dlani zvieram kľúčik od klasického roadstera – to znamená, že pohľadom sledujem športiak s dvojmiestnou otvorenou karosériou a plne elektricky ovládanou plátennou strechou. Poháňa ho vpredu umiestnený prepĺňaný radový šesťvalec 3,0 l (250 kW/340 k), spriahnutý s osemstupňovou športovou prevodovkou, ktorá krútiaci moment posiela výhradne na zadné kolesá. Skrátka je to auto, o akom sníva hádam každý motorista, auto, o akom veľká väčšina motoristov môže len snívať.


Také som ešte nemal


Asi takto to dopadne, keď talentovaný dizajnér (momentálne asi beznádejne zaľúbený, teda emocionálne nabudený) dostane zadanie typu športový roadster a voľnú ruku. Zanietene „komponuje“ proporcie ako Maurice Ravel svoje slávne Bolero. Danú tému s každou slohou umocňuje až do strhujúceho záverečného finále. Načo komentovať, stačí sa započúvať, pardon, zapozerať 
a pritom registrovať zopár základných faktov.

Oproti minulej generácii má Z4 o 85 milimetrov dlhšiu a o 74 milimetrov širšiu karosériu. Obratnosť, agilitu a stabilitu má podporiť o 26 milimetrov skrátený rázvor a zväčšený rozchod kolies – vpredu o 98 a vzadu o 57 milimetrov. Elektricky ovládanú oceľovú strechu nahradila klasická plátenná, rovnako s plným elektrickým servisom.

Symetrické rozloženie hmotnosti na obe nápravy ostalo zachované. Vo verzii M40i už spomenutému tandemu radový prepĺňaný šesťvalec M Performance/osemstupňová športová prevodovka ZF sekunduje adaptívny podvozok s kompletnou zostavou jazdných režimov, M zadný diferenciál, výkonné M brzdy, M variabilný posilňovač riadenia a konečne 19-palcové obutie Michelin Pilot Super Sport formátu 255/35 vpredu a 275/35 na zadnej náprave. Čo subjektívne dodať? Také krásne auto som v rukách asi ešte nemal.

Nové BMW Z4: Krásne, výkonné, ovládateľné a obratné

BMW Z 4 M40i Zdroj: BMW

Totálne stabilizovaný 


BMW Z4 nevyzerá menej sexi

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa