Bavorská automobilka nedávno oficiálne predstavila rodinnú verziu trojkového radu. Kontúry praktického variantu sa od uniknutých patentových obrázkov nelíšia a dizajn hovorí rečou súrodeneckého sedanu. Pohon budú zabezpečovať buď tri benzínové alebo tri naftové agregáty, pričom vrcholom ponuky zatiaľ zostane M340i xDrive. Vyrovnané je aj rozloženie hmotnosti 50:50, ktoré má zaručiť ešte športovejší charakter najnovšieho kombíku.

BMW 3 Touring bude neskôr pod kapotou skrývať aj hybridné pohonné ústrojenstvo
Zdroj: BMW

Na poli dizajnu sa neudiali žiadne veľké prekvapenia. Prednej časti dominujú masky chladiča v tvare ladviniek, pod ktorými sídli agresívnejšie pôsobiaci nárazník. Pohľad z profilu prezrádza prítomnosť tradičnej Hofmeisterovej krivky, ktorá zakončuje zadné bočné okná. Nad nimi pokračuje strecha do decentného spojlera. Zadné partie zvýrazňujú hlavne LED svetlá a dvojica koncoviek výfuku, ktorá má byť štandardom.

Praktický Bavor bude svoj športový charakter dokazovať najmä šesťvalcovým benzínovým agregátom. Agilný M340i xDrive Touring tak stále žije a v tomto prípade bude naladený na 275 kW (374 k). Rebríčky pod ním sú označené 330i a 320i s výkonmi 190 kW (258 k), respektíve 135 kW (184 k). Najsilnejší naftový motor v 330d xDrive bude mať takisto šesť valcov, maximálny výkon však končí na hodnote 195 kW (265 k). Okresanejšie stádo plnokrvníkov však vynahradia úspornosťou najmä modely 318d a 320d.

Batožinový priestor po sklopení druhého radu sedadiel disponuje kapacitou 1 510 litrov
Zdroj: BMW

Prenos sily pre naftové štvorvalce bude v základe zabezpečovať šesťstupňový manuál. Spoločným menovateľom pre zvyšok portfólia je osemstupňový automat. Nemecká automobilka sľubuje v budúcom roku uviesť aj plug-in hybridné prevedenie, na detaily si však budeme musieť počkať. Tento typ pohonu tak bude pre trojkový rad premiérou.

Bavori nechcú ostať nič dlžní ani svojmu mottu a radosť z jazdy posunú na vyššiu úroveň. Svoju ruku k dielu priloží najmä nižšie položené ťažisko a vyrovnané rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50. Ďalšou dobrou správou pre jazdné vlastnosti je zvýšená tuhosť karosérie o 25 percent a v prípade opcie M Sport aj možnosť zníženia podvozku o 10 milimetrov. Svojou troškou prispelo aj schudnutie o 10 kilogramov. Úbytok hmotnosti sa podaril dosiahnuť aj napriek tomu, že trojkové kombi rozmerovo narástlo. Je dlhšie o 76 milimetrov a širšie o 16 milimetrov oproti predchodcovi.

Väčšie rozmery sa odzrkadlili aj v interiéri. Objem batožinového priestoru dosahuje po novom okrúhlych 500 litrov, po zložení druhého radu sedadiel v pomere 40:20:40 sa kapacita zvýši o ďalších 1010 litrov. Zmenu si budú pochvaľovať aj pasažieri sediaci vzadu, ktorí budú mať viac miesta na hlavu a kolená. Interiér je v zásade rovnaký ako v prípade sedanu, nechýbajú komfortné sedačky či multifunkčný volant.

Oficiálne verejné predstavenie nového BMW 3 Touring je plánované na 25. – 27. júna v mníchovskej centrále BMW. Predaj bude spustený o tri mesiace neskôr a týkať sa má Európy, Japonska, Južnej Kórei, Taiwanu, Hong Kongu, Austrálii a Nového Zélandu. Výroba bude prebiehať na domácej pôde v mníchovskom závode. Na cenovky jednotlivých prevedení si ešte budeme musieť počkať.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD