Očistec slovenských posádok v Hustopečiach
Turbulentný prvý súťažný deň Rally v Hustopečiach vyhral Poliak Grzegorz Grzyb pred Čechom Vaškom Pechom. Martin Koči mal v závere defekt.
Po tom, ako do spoločnej súťaže slovenského a českého „majstráku“ v Hustopečiach nenastúpila továrenská posádka Kopecký – Dresler, bola najväčším favoritom na celkové víťazstvo košická posádka Koči – Mozner (Škoda Slovakia Motorsport), ktorá vlani jediná dýchala Kopeckému na krk. A dlho to vyzeralo, že Martin svoju šancu nepustí.
Koči sa hneď od prvého úseku usadil na čele slovenskej klasifikácie prvého súťažného dňa a v celkovom poradí súťaže spolu s Černým, Pechom a Marešom bojoval v tesnom kontakte o desatiny sekúnd. „Obuli sme tvrdú zmes a trochu sme strácali tým, že sme ako prvá posádka čistili trať,“ povedal Koči v polovici prvej sekcie. „Máme to dobre rozbehnuté. Ide sa však rýchlo a musíme sa trochu krotiť. Hlavne vo výjazdoch.“
Na moravskej Pálave je tento víkend pekelne horúco a ešte aj podvečer, kedy štartovala prvá etapa, boli teploty poriadne vysoké (okolo 30°C). Po druhej ereske zaútočil Pech (Fiesta R5) a tesne preskočil Kočiho. Napriek tomu sa tváril nespokojne. „Trápim sa. Auto je tvrdé a možno som nezvolil ani správne gumy. Je to však moja chyba,“ tvrdil Vašek Pech.
Za dvojicou Pech a Koči sa začala vytvárať malá medzera, no ani Odložilík (Fabia R5) a Grzyb (Fabia R5) neboli mimo hru. Všetko bolo otvorené, pretože na posádky čakala druhá nočná sekcia, ktorá už neraz poprevracala poradie. „Za tmy bude trať vyzerať inak. Máme však rytmus a ideme zabojovať,“ nechal sa počuť pilot tímu Rufa Sport, Grzegorz Grzyb.
A tesne pred polnocou sa ukázalo, že Poliak mal pravdu. S chladom kontroloval situáciu a to ho nakoniec vynieslo na prvé miesto. Pechovi totiž na poslednom úseku praskla poloos a úplne stratil svoj náskok. Plzeňák bol nakoniec rád, že dorazil na druhom mieste. Ešte horšie skončil Martin Koči, ktorý chytil na štvorke defekt a po ereske odstúpil. Na prvom mieste sa nečakane, no zaslúžene objavilo meno Grzegorza Grzyba, ktorý si berie z prvého súťažného dňa v Hustopečiach do slovenského šampionátu najviac bodov.
Smolu mal legendárny Igor Drotár (Fabia R5), ktorému Hustopeče akosi nesedia. Už na prvom úseku dostal defekt a nabalil stratu, ktorá ho vypoklonkovala dozadu. Problémy zastavili aj popradskú posádku Čechovcov (Fiesta R5), ktorá odstúpila na treťom úseku. Premiéru v Hustopečiach má nový Hyundai i20 R5 v rukách Vlada Hanuša, ktorý sa statočne drží na siedmom mieste MSR. Na šiesteho a skúsenejšieho Gavláka (Fabia R5) však stratil takmer dve minúty.
Smutné to bolo aj v triede 3, kde hneď na prvom úseku havaroval favorizovaný Lukáš Matěna (Lancer evo IX). To nahrávalo Prešovčanovi Konečnému (Subaru), ktorý zajazdil úvod najlepšie. Potom však čerstvý mladomanžel Tomáš Konečný pre technické problémy musel odstúpiť. Najlepšie sa s problémami počas prvého súťažného dňa popasoval Lukáš Lapdavský (subaru), ktorý si berie body za víťazstvo v triede. Príjemným prekvapením je druhé miesto Braňa Mička (Lancer evo IX), ktorý je ešte stále nováčikom v rely. Na treťom mieste doľla posádka Šandrej a Kacvinský na Mitsubishi Lancer evo VI.
V sobotu v Hustopečiach začína pre posádky štartujúce v MSR všetko odznova. Do hry by sa tak väčšina z odstúpivších dnes mala vrátiť. Na programe je šesť meraných úsekov. Víťaza budem poznať podvečer.
Pozrite si výsledky prvého súťažného dňa.