Honda E: Elektrický trpaslík bez zrkadiel prezradil kapacitu batérií

Honda sa po predstavení konceptu Urban EV a následne prototypu nového mestského elektromobilu Honda E chystá na ostrú premiéru. Napokon, ekologická novinka má zamieriť k prvým zákazníkom ešte tento rok. A tak Japonci prezrádzajú ďalšie podrobnosti.

14.06.2019 12:00
debata
Honda E vyvoláva spomienky na sedemdesiate... Foto: Honda
Honda E Prototype - 2019 Honda E vyvoláva spomienky na sedemdesiate roky, keď odštartoval svoje ťaženie prvý Civic. Kamery namiesto spätných zrkadiel však veštia nové časy.

Prvá čisto elektrická Honda, ak neberieme do úvahy jej vodíkový model FCX, sa ukázala už pred dvoma rokmi v podobe konceptu Urban EV a v podobe prototypu na tohtoročnom jarnom autosalóne v Ženeve. Honda však stále tajila množstvo faktov. Prezradila len toľko, že jej sympatický mestský elektromobil bude mať dojazd približne 200 km a že na 80 % kapacity sa nabije za 30 minút. V súvislosti s blížiacou sa ostrou premiérou sériovej verzie, ktorú by sme mohli vidieť už v septembri, vyťahuje ďalšie informácie.

Interiér je vybavený výlučne displejmi. Dva... Foto: Honda
Honda EV - prototyp elektromobilu 2019 Interiér je vybavený výlučne displejmi. Dva krajné slúžia vo funkcii spätných zrkadiel.

Nedávno napríklad oznámila, že Honda E bude po Audi e-tron druhým sériovým vozidlom vybaveným virtuálnymi spätnými zrkadlami. A teraz pustila ďalšie „perie“. Predstavuje základ celého elektromobilu, presnejšie jeho platformu. Vďaka tomu sa dozvedáme, že podlahové li-ion batérie chladené vodou budú mať kapacitu 35,5 kWh. Umiestnené sú tak, aby zabezpečovali nízke ťažisko a rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50, čo je pri mestskom aute naozaj výnimočné. Podobne, ako nezávislé zavesenie všetkých kolies. Pružiny sú vyrobené z kovaného hliníka.

Platforma Hondy E obsahuje batérie s kapacitou... Foto: Honda
Honda E - 2019 Platforma Hondy E obsahuje batérie s kapacitou 35,5 kWh, zadný elektromotor a plne nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Poháňané budú zadné kolesá, práve tu totiž sídli elektromotor neznámeho výkonu, takže Honda sľubuje skvelé jazdné vlastnosti a perfektnú ovládateľnosť aj pri prudkej akcelerácii. Tomu napomáhajú krátke previsy. Nabíjací port je umiestnený na prednej kapote, čo zabezpečuje bezproblémový prístup kábla z oboch strán. Akumulátor možno dobíjať buď pomocou spojenia typu 2 AC, alebo rýchleho CCS2 DC. O stave nabíjania informujú diódové indikátory priamo na nabíjacom konektore, ale aj obrazovky v interiéri. Zároveň slúžia na zobrazenie grafických diagramov o toku energie vrátane rekuperácie.

Výrobu svojho prvého elektromobilu spustí Honda ešte tento rok. A hoci mnohé prevádzkové údaje, ako aj cena, ostávajú zahalené tajomstvom, o novinku už prejavilo záujem viac ako 28 000 zákazníkov.
Honda E - virtuálne zrkadlá
Honda E - virtuálne zrkadlá
+9Honda E - virtuálne zrkadlá

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Urban EV #Honda e
Články podľa značiek