StoryEditor

Najkreatívnejšie reklamy, ktoré rezonovali na Cannes Lions 2018

14.06.2019, 10:50
Autor:
pzpz
Pamätáte si ich?

Blíži sa najvýznamnejší festival kreativity na svete s názvom Cannes Lions. Minuloročný, 65. ročník medzinárodného festivalu, ukázal celému svetu ako sa má robiť reklama a ocenil tie najlepšie a najkreatívnejšie práce.

Pripomeňte si ukážku tých, ktoré rezonovali v roku 2018 najviac:

Spoločenská zodpovednosť

Blink to Speak

Jedno z prvých Grand Pix si z francúzskeho Cannes odniesol „očný jazyk“ vytvorený agentúrou TBWA/ India pre NeuroGen Brain & Spine Institute a neziskovú organizáciu Asha Ek Hope. Projekt pomáha paralyzovaným pacientom komunikovať pomocou očí. Nosným bodom projektu bola kniha slúžiaca ako návod na „očný jazyk“, ktorá je dostupná ako e-book. Päťdesiatimi jednoduchými pohybmi očí dokáže pacient vyjadriť svoje základné potreby a tak mu jeho okolie dokáže porozumieť.

“Blink to Speak” je “očný jazyk” vytvorený agentúrou TBWA/India pre NeuroGen Brain & “Blink to Speak” je “očný jazyk” vytvorený agentúrou TBWA/India pre NeuroGen Brain & NeuroGen

Trash Isles

Najvyššie ocenenie dostala aj práca Trash Isles. Autori kampane v snahe upozorniť na veľké množstvo plastu v moriach a neekologické správanie vymysleli fiktívnu krajinu. Akceptovaním novej krajiny Trash Isles ste zároveň podporili myšlienku a petíciu za záchranu našich oceánov.

Palau Pledge

Práca s názvom Palau Pledge zaujala svojou jednoduchosťou a dlhotrvajúcou myšlienkou. Ako môže malý ostrov s obmedzenými prostriedkami dosiahnuť, aby všetci, ktorí ho navštívia, nenarušili jeho prírodné scenérie a správali sa ekologicky? Dodržiavaním pravidiel sa obyvateľom ostrova Palau zaviažu návštevníci pečiatkou, ktorú dostanú pred vstupom na ostrov.

Silné myšlienky

The talk

Trošku z iného súdka, je reklama jedného z najväčších zadávateľov na svete P&G. Hlavnou témou sú rasové predsudky. Príbeh s názvom Čierna je krásna je postavený na rozhovoroch matiek s deťmi, ktoré sa ich snažia pripraviť na to, že predsudky nie sú správne.

Film Grand Prix získal Červený kríž

Film s názvom Hope pre organizáciu Červený kríž premieta príbeh o smutnom pokuse otca dostať svoju dcéru do nemocnice vo vojnovej zóne. Dopadne to neúspešne.

Pripomenutie Druhej svetovej vojny prostredníctvom sociálnych sietí

Každý rok si 4. a 5. mája Holanďania pripomínajú svojich predchodcov, ktorí zomreli v Druhej svetovej vojne. Tentokrát to urobila agentúra N=5 Amsterdam trochu inak. Aby zaujala aj mladých ľudí, využila na to reálnu osobu chlapca, ktorý vyrozprával príbeh naživo prostredníctvom Youtube a Instagramu. Kampaň Evert_45 získala Grand Prix v kategórii Entertainment.

Futbalová pieseň za zmenu

Grand Prix získala aj silná takáto myšlienka. Na futbalovom zápase pivná spoločnosť Carling Black Label zmenila slová populárnej piesne, ktorá sa spieva na futbalových zápasoch v Južnej Afrike. Klasický text nahradil v polovici futbalovej hymny príbeh ženy, ktorú jej muž zbil, potom čo sa opitý vrátil domov, keď jeho tím prehral. Pieseň vyvolala v spoločnosti búrlivú diskusiu.

Grand Prix za copywriting

Industry Craft Grand Prix putovalo do agentúry Ogilvy Chicago za kampaň First Steps.- Ali. Ide o printovú reklamu pre spoločnosť KIWI. Text na vizuáloch popisuje začiatky kariéry významných osobností ako Muhammad Ali, Abraham Lincoln alebo Ernest Hemingway.

Industry Grand Prix na tohtoročnom Cannes putovalo do agentúry Ogilvy Chicago za kampaň First Steps. Ide o printovú reklamu, ktorej copywriting  vyhral Grand Prix. Text na vizuáloch popisuje začiatky významných osobností ako Muhammad Ali, Abraham Lincoln alebo Ernest Hemingway. Kampaň bola pripravená pre spoločnosť KIWI. Industry Grand Prix na tohtoročnom Cannes putovalo do agentúry Ogilvy Chicago za kampaň First Steps. Ide o printovú reklamu, ktorej copywriting vyhral Grand Prix. Text na vizuáloch popisuje začiatky významných osobností ako Muhammad Ali, Abraham Lincoln alebo Ernest Hemingway. Kampaň bola pripravená pre spoločnosť KIWI. archív Ads of the world Ads of the world

Cannes Lions 2019 sa uskutoční 17.-21. júna. O víťazných prácach budeme pravidelne informovať. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 16:55