Najprv krátky prehľad o predchodcoch. Máme za sebou zatiaľ 3 generácie, postupne C5, C6 a nakoniec stále aktuálna C7. Čím sa odlišovali, čo bolo pre nich typické a mali vôbec konkurenciu?

A6 generácie C5

Prvá generácia prišla na trh v roku 1999 a nevolala sa A6 Allroad quattro, ale jednoducho Allroad quattro. Okrem oplastovania prišiel do série aj vzduchový podvozok, ktorý dokázal Allroad zdvihnúť do svetlej výšky 208 mm. Samozrejmosťou bol tiež sériový pohon quattro. Najnižšia výška bola na úrovni 142 mm. K dispozícii boli len 6- a 8-valcové modely.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Základom zážihových motorov bol 2,7-litrový preplňovaný V6 s 184 kW (250 k) a 350 Nm. Vyššie stál už rovno 4,2-litrový atmosférický V8 s 221 kW (300 k) a 400 Nm. Ponuka vznetových motorov sa spoliehala len na 2,5 TDI. Najprv vo verzii s 132 kW (180 k) a 370 Nm, neskôr do ponuky prišla slabšia verzia s 120 kW (163 k) a 350 Nm. Výrobu ukončili v roku 2005.

A6 generácie C6

Druhá generácia prišla do predaja v roku 2006. Opäť bol v sérii vzduchový podvozok a pohon quattro. Plastové lemy a časti nárazníkov mohli byť aj lakované vo farbe karosérie. Voči predchodcovi však bola svetlá výška maximálne „len“ 185 mm. Ponuka zážihových motorov obsahovala 3,2 FSI s 188 kW (255 k) a 4,2 FSI s 257 kW (350 k). Vznetové motory tiež nemali menej ako 6 valcov. Slabší bol 2,7-litrový V6 s 132 kW (180 k) a silnejší 3,0 TDI s 171 kW (233 k). Zaujímavosťou je, že silnejší 3,0 TDI bol v ponuke s manuálom, slabší však len so 6-stupňovým tiptronicom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

A6 generácie C7

Tretia generácia prišla na trh v roku 2012. Množstvo nelakovaných plastov sa zmenšilo a napríklad predný nárazník už bol sériovo nalakovaný na viacerých miestach. Štandardom zostal vzduchový podvozok aj quattro. Svetlá výška narástla na maximálna 208 mm. Ponuka motorov prišla o V8. Zážihové 3,0 TFSI malo 228 kW (310 k). Vznetových variantov 3,0 V6 TDI bolo viac. Začínal na 150 kW (204 k), nasledoval s 180 kW (245 k) a končil na 230 kW (313 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

A6 generácie C8

Aktuálna štvrtá generácia s interným označením C8 prichádza na trh s rovnakým základom, teda pohon quattro aj vzduchový podvozok. Štandardná výška je 139 mm nad zemou, najvyššie môže byť 184 mm nad zemou a najnižšie 124 mm pri rýchlostiach nad 120 km/h.

Čo sa týka vzhľadu, ide skôr o viac oplastované Audi A6 súčasnej generácie. Zaujímavosťou je v ponuke zelená farba, aká bola dostupná aj na prvom model z roku 1999. K dispozícii je zatiaľ len 3,0 V6 TDI s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Verím, že na trhoch mimo Európy príde do ponuky aj zážihový šesťvalec.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Základom je teda verzia 45 TDI s 170 kW (231 k) a už tá zrýchli na 100 km/h za 6,7 sekundy. Druhá v poradí je verzia 50 TDI s 210 kW (286 k), tá zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy. Najvyššie bude stáť 55 TDI s 257 kW (349 k) a zrýchlením na 100 km/h za 5,2 sekundy. Všetky motory využívajú mild-hybridnú sústavu s 48 V sieťou. Napríklad systém start/stop vypína motor už pod rýchlosťou 22 km/h.

Na začiatku bude v predaji aj edícia „20 years allroad“, ktorá pripomína prvý model. K dispozícii bude už spomínaná zelená farba z pôvodného modelu. Základné verzie budú v Nemecku štartovať na 61 500 eur.

Zdroj foto: Audi