Označenie Flying Spur je na trhu so superluxusnými limuzínami pojmom. Aktuálne sa vlajková loď Bentley dočkala tretej generácie a jednoznačne cieli na trón svojho segmentu. Dokáže si ho uchmatnúť? Predpoklady na to má. Z hľadiska dizajnu si zachováva majestátny ráz, pridáva však množstvo dynamických prelisov, ktoré z luxusnej limuzíny na pohľad robia svalnatého atléta. Predná i zadná časť sa nesú v štýle, ktorý už skôr udal model Continental GT.

Bentley Flying Spur je teraz dizajnovo výraznejšie a viac ukazuje svaly
Zdroj: Bentley

S menším luxusným kupé má Flying Spur spoločné viac, než len atraktívny vzhľad. Zdieľa s ním platformu a množstvo ďalších častí podvozku či pohonného ústrojenstva. Jeden šperk si však necháva pre seba, je ním brutálny šesťlitrový biturbo dvanásťvalec usporiadaný do tvaru W, ktorý produkuje 467 kW (635 k) a 900 Nm. Masívny agregát umožní luxusnej limuzíne šprint na stovku v priebehu 3,8 sekundy a zrýchľovať prestane až na úrovni 333 km/h.

Karoséria sa zväčša skladá z hliníka a kompozitných materiálov, z moderných technológií treba spomenúť aktívne stabilizátory poháňané 48-voltovou elektrickou sieťou. S modelom Continental GT síce Flying Spur čo-to zdieľa, v mnohom sa však odlišuje.

Interiér dbá na najvyššiu úroveň luxusu i moderné technológie
Zdroj: Bentley

Ako prvé Bentley má tretia generácia vlajkovej lode aktívne riadenie všetkých kolies spojené s pohonom prednej i zadnej nápravy. Briti hovoria o fenomenálnych jazdných vlastnostiach, ktoré umožňujú trojkomorové vankúše vzduchového pruženia. Mali by umožňovať možnosti nastavení v obrovskom rozsahu, od ultra-komfortnej povahy podvozku až po športovú tuhosť.

Predná časť dostala podsvietený a zasúvateľný symbol “Flying B”, samozrejmosťou je prítomnosť diódových svetlometov. Tie vpredu využívajú najmodernejšiu LED-matrix technológiu, vzadu zasa grafikou efektne vytvárajú písmeno “B”. Posádku bude strážiť plejáda asistenčných systémov vrátane jazdy v jazdnom pruhu, adaptívneho tempomatu, monitorovania mŕtveho uhla… Je tu všetko, na čo si dokážete spomenúť. To isté platí aj o komforte.

Posádku vzadu čaká omnoho viac priestoru, než v predchodcovi
Zdroj: Bentley

V porovnaní s minulosťou disponuje nová vlajková loď o 130 mm dlhším rázvorom, čo sa malo prejaviť najmä na priestorovej ponuke zadných sedadiel. Špecialitku nájdete na prednej centrálnej konzole, ktorá skrýva trojstranný otočný element. Na jednej ploche tu je 12,3-palcový dotykový displej, na ďalšej analógové budíky a na tretej len čisté drevo. Vlajkovú loď si bude možné objednať od jesene, ku prvým klientom sa dostane začiatkom roka 2020.

Zdroj: Filip Kadlečík