BMW 750d

Nový luxusný model z klasickej triedy je, podľa fotiek poriadne kontroverzný. Môže za to predná časť s naozaj obrovskými ľadvinkami. Na šírku sú dokonca väčšie ako na X7. Ale zároveň sú o niečo nižšie. Reálne treba uznať, že naživo vyzerajú lepšie ako na promo fotkách.

Spolu s maskou sa zmenil aj predný nárazník. Bez balíka doplnkov M vyzerá decentne a elegantne. Tomu vzhľadu určite prispieva aj nová farba Bernina grey.

Sedmička je stále majestátnym autom, ktoré dokáže zaujať. Aktuálne, vďaka maske chladiča dokáže byť aj témou vážnych diskusií. Dokonca je možné kvôli prednej časti zabudnúť na zmeny v zadnej časti. Svetlá spojené tenkou červenou svietiacou líniou sú pre model tiež novinkou.

BMW 750d - maska je naozaj veľká Zdroj: jmr

Interiér až toľko nových prvkov, na prvý pohľad, nedostal. Štartovanie pri páke je vyhradené novej generácii BMW, sedmička prešla len faceliftom, takže tlačidlo je stále na svojom mieste za volantom vpravo. Ale práve volant je novší. Stále ponúka príkladnú ergonómiu. Úplne nový je ale informačno-zábavný systém. Najnovšia generácia nezanevrela na koliesko, to je stále dostupné a je intuitívnejšie ako dotykové plochy.

Pod kapotu sa nasťahoval trojliter so štyrmi turbami a výkonom 294 kW, čo je 400 koní. Oproti trojturbovému agregátu tak pribudlo 14 kW (19 k). Výsledkom je naozaj brutálne zrýchlenie. Prekvapivo je auto úplne odhlučnené a zvuk motora takmer nie je pri bežnej jazde počuť. Po 550-kilometrovej trase s prevahou diaľnic svietil na palubnom počítači nového displeja údaj 7,6 litra na sto kilometrov. Naftové motory majú stále čo povedať.

BMW 750d - vnútri je ticho a komfort Zdroj: jmr

BMW X7 xDrive40i

Nemecká automobilka sa pustila do novej časti segmentu SUV. Model X7 je s dĺžkou 5 metrov a 15 centimetrov dlhší ako Mercedes GLS a aj ako Audi Q7. Tvrdenia, že vnútri nájde miesto 7 dospelých znejú odvážne, ale v tomto prípade sú realitou. Pri práci so sklápaním a vyklápaním sa nikto nenarobí, keďže všetko prebieha elektricky. Pri päťmiestnom usporiadaní ostáva obrovský batožinový priestor dostupný cez dvojkrídle zadné dvere delené horizontálne. Menenie priestoru je možné aj vďaka posuvnému strednému radu sedadiel.

Interiér, jeho predná časť, kde čas trávi vodič má najnovšiu verziu usporiadania s klimatizáciou zobrazovanou na menšom displeji medzi výduchmi. Hlavicu radiacej páky už má aj X5, tá nová nie je. X7 má práve s X5 veľa spoločné, keďže sa obe vyrábajú v americkom Spartanburgu a patria do podobnej triedy.

BMW X7 xDrive40i - dĺžka presahuje 5 metrov o 15 centimetrov Zdroj: jmr

Pod kapotou skúšaného kusu pracoval trojlitrový benzínový motor s výkonom 250 kW (340 k). Na auto je primeranou pohonnou jednotkou. Pre náročnejších automobilka pripravila M50i. So šesťvalcom však nie je problém spraviť priemernú spotrebu do 13 litrov. Prvý pokus v tejto veľkosti SUV teda BMW vyšiel. A hovoriť sa o ňom tiež bude práve kvôli veľkosti masky. V dave určite nezanikne.

BMW X7 xDrive40i - vodič má modernú verziu prístrojovej dosky Zdroj: jmr