Zlatý klinec ocenil nejlepší slovenské reklamy

pátek, 7. června 2019, 11:30 Slovensko Ivan Krasko

Přinášíme kompletní výsledky slovenské reklamní soutěže Zlatý klinec 2019.

Foto: Zlaty klinec

Foto: Zlaty klinec

V Bratislave ocenili najkreatívnejšie reklamy Slovenska. Víťazov spoznala súťaž Zlatý klinec, ktorú zastrešuje Klub reklamných agentúr Slovenska, Art Directors Club a mesačník Stratégie.

Víťazná kampaň na alkohol a proti rasizmu

Kľúčovú cenu "Véčko, Agentúra večera" získala agentúra Triad Advertising, ktorej kampane bodovali najvýraznejšie. Výrazne jej k tomu pomohla kampaň na vodku Absolut v hlavnej postave so Slovenkou s exotickým vzhľadom. "Kontroverzná kampaň, ktorá by vlastne kontroverzná nemala byť, sa stala celospoločenskou témou a jej výsledky predčili očakávania," pochvaľovala si agentúra v prihláške na Zlatý klinec (detaily si môžete prečítať v prezentácii). Triad s ňou získal zlato v kategórii Kampaň a tiež v kategórii Kreativita v PR kampani a niekoľko ďalších ocenení.

K celkovému výsledku Triadu a zisku ocenenia Agentúra večera dopomohli aj ceny za kampane pre O2 Slovensko, Birell a Websupport.

Na druhom mieste podľa výpočtu Stratégií skončila agentúra Wiktor Leo Burnett Wiktor Leo Burnett – a to aj napriek tomu, že nezískala žiadne zlato. Porota striebrom či bronzom ocenila jej práce pre Slovenský zväz ľadového hokeja, Poštovú banku a Burger King/AmRest.

Treťou najúspešnejšou agentúrou na Zlatom klinci 2019 je Istropolitana Ogilvy. Aj v tomto prípade bez zlata, no s oceneniami pre klientov Resonet, Citroën, Sashe, Tesco Mobile, Bratislavské regionálne ochranárske združenie, VŠMU - Istropolitana Projekt a Magna.

Víťaz predchádzajúceho ročníka Zlatého klinca MUW Saatchi & Saatchi tentoraz skončil štvrtý. Pozrite si, s čím bodoval pred rokom.

Triad aj s Grand Prix

Porota udelila aj cenu Grand Prix, ktorá nebýva pravidlom a posledné ročníky nebola vyhlásená. Teraz ju získal Triad Advertising.

Silnou kategóriou bol Craft, oceňujúci copywriting, art direction, ilustrácie či zvuk. Túto kategóriu premiérovo uviedli na Zlatom klinci iba minulý rok. Teraz v nej udelili zlato až trikrát. Naopak, pomenej cien a žiadne zlato sa neudelilo v kategóriách Out of home a Audio reklama.

Predsedovia z českých agentúr

Zlatý klinec tento rok nepriniesol zmeny v počte kategórií. "Minulý rok sme kategórie zmenili razantnejšie. [...] Aj v tomto roku sme pristúpili, k zmenám, i keď jemnejším úpravám. [...] Zadefinovali sme, že chceme odmeňovať aj politické kampane. Zároveň sme ich zaradili do kategórie k neziskovým organizáciám práve kvôli tomu, že to nepatrí medzi komerčné práce. Nechceme porovnávať bilboard politika s bilboardom na jogurt, to je niečo úplne iné," povedal v rozhovore pre slovenské Stratégie prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák.

Na Klinci sa rozhodovalo opäť v dvoch porotách. Predsedom single channel poroty bol kreatívny riaditeľ českej agentúry Mark BBDO Leon Sverdlin, predsedom multi channel poroty zase kreatívny riaditeľ agentúry Isobar Pavel Flégl. "Idea s českým predsedom poroty vznikla preto, aby sme potvrdili čo najväčšiu objektivitu v hodnotení," uviedol Slovák.

Zlatý klinec 2019 – výsledky

KATEGÓRIA VIZUÁL

Zlatý klinec

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA OUT OF HOME

Zlatý klinec neudelený

Strieborný klinec

 Bronzový klinec

KATEGÓRIA CRAFT

Zlatý klinec

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA DESIGN

Zlatý klinec

  • HURBAN LEGEND – GunPowder pre Heineken Slovensko
  • SMARTFOLDER – MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s i+i print pre ČSOB

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA AUDIO REKLAMA

Zlatý klinec neudelený

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA FILM

Zlatý klinec neudelený

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA DIGITAL

Zlatý klinec

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA MEDIA

Zlatý klinec

  • SMARTFOLDER – MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s i+i print pre ČSOB

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA PROMO & ACTIVATION

Zlatý klinec

  • SMARTFOLDER – MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s i+i print pre ČSOB

Strieborný klinec

Bronzový klinec

KATEGÓRIA KREATIVITA  V  PR KAMPANI

Zlatý klinec

Strieborný klinec

Bronzový klinec

  • DRESS RELEASE – Wiktor Leo Burnett pre klienta Poštová Banka
  • #NEBUĎ PIRÁT – Elite Solutions v spolupráci s Seesame Communication Experts a ZenithMedia pre O2 Slovakia
  • PRIJATEĽNÍ.SK – Respect APP v spolupráci s SKPR STRATEGIES pre Divé maky

KATEGÓRIA KAMPAŇ

Zlatý klinec

Strieborný klinec

Bronzový klinec

  • HOKEJOVÉ USPÁVANKY – Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Fun rádio pre Slovenský zväz ľadového hokeja
  • TO NEDÁM – Istropolitana Ogilvy pre klienta Magna
  • OUTSIDER – MUW Saatchi & Saatchi pre Slovak Telekom
  • #NEBUĎ PIRÁT – Elite Solutions v spolupráci s Seesame Communication Experts a ZenithMedia pre O2 Slovakia

Grand Prix

  • Slovensko žije všetkými farbami, TRIAD Advertising

Art Prix

  • Peter Ehrenberger za výrazný umelecký vklad do reklamného diela

Filip

  • Peter Rajčák za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu

Ocenenia Véčko, Agentúra večera:

  • Triad Advertising