Na Slovensku máme kvalitné pivo. Potvrdzujú to odborníci, ktorí minulý týždeň v rámci 13. ročníka degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka hodnotili slovenské pivá. V nedávnom prieskume agentúry Kantar tri štvrtiny slovenských pivárov potvrdili, že kultúra pitia piva sa u nás zlepšuje.
Pivo sa vyrába zo štyroch prírodných surovín – vody, sladovníckeho jačmeňa, chmeľu a pivovarníckych kvasníc. Na Slovensku je viac ako 70 pivovarov: dva veľké priemyselné, dva malé priemyselné a asi 70 remeselných pivovarov.
V galérii si pozrite, ako spoznáte kvalitné pivo:
Konečnú kvalitu piva ovplyvňuje správne skladovanie a podávanie. "V pivárňach je pre kvalitu kľúčová čistota výčapného zariadenia a pohárov, teplota piva a správny spôsob čapovania,“ spresňuje Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.
Dodáva, že na výrobu piva v našich pivovaroch sa využívajú predovšetkým slovenské suroviny, a to z 95 percent. Slovensko je známe kvalitnou vodou a jačmeňom, z ktorého sa vyrába slad. Ten je veľmi žiadaný v zahraničí, takže sa z neho varí pivo aj v susedných a vzdialenejších krajinách.
Slováci pivo nakupujú hlavne v obchode (71 percent) a najčastejšie si ho doprajú doma alebo na chate. Von do pivární či reštaurácií si na pivo zájde iba tretina (29 percent).
Slovenské združenie výrobcov piva a sladu si dalo spracovať exkluzívny prieskum o slovenských konzumentoch piva, ktorý prezrádza, čo hovoria Slováci o pive :
- Pivo si dávame častejšie ako minulý rok, zhodnotilo 28 percent pivárov.
- Máme pocit, že kultúra pitia piva sa zlepšuje: je lepšia úroveň pivární, lepšia obsluha a kvalita piva. Tvrdí to 76 percent Slovákov, zhodne muži aj ženy, mladí či starší vo všetkých regiónoch Slovensk.
- Klasické alkoholické pivo pijeme aspoň raz týždenne (72 percent) Slovákov. Týka sa to viac mužov (86 percent) ako žien (58 percent).
- Najradšej máme čapované pivo (44 percent) hlavne svetlú „desiatku“ (44 percent).
- Muži si pijú hlavne veľké čapované pivo (84 percent), ženy zas malé čapované pivo (45 percent).
- Aspoň raz týždenne si ide sadnúť von na pivo 37 percent Slovákov – viac muži (53 percent) a najmä mladí ľudia do 35 rokov (65 percent).
- Najobľúbenejšie podniky, kam chodíme na pivo, sú: reštaurácie, ktoré ponúkajú hlavné jedlo (59 percent), pohostinstvá, kde ponúkajú hlavne pivo (53 percent), štýlové pivárne s vlastným pivovarom (31pecent) a bary (28 percent).