Bratislava 22. mája 2019 (HSP/Foto:Twitter-Lufthansa)
Od Volkswagenu cez Spotify až po Iberdrolu – najväčšie európske spoločnosti naliehajú na ľudí, aby tento víkend volili v kľúčových voľbách do Európskeho parlamentu. Majú totiž obavy, že výsledok by mohol ovplyvniť ich podnikanie a poškodiť ich konečný zisk. Informuje portál Euractiv
Neobvyklý krok miešania politiky s obchodom potvrdzujú aj niektoré americké spoločnosti. Napríklad vysokopostavený výkonný riaditeľ spoločnosti Microsoft v Nemecku vyzval zamestnancov, aby šli voliť.
Nemecký Volkswagen, najväčší výrobca automobilov na svete, vyzval svojich 490 000 európskych zamestnancov v 16 jazykoch k tomu, aby šli voliť a ukázali, že zjednotená Európa je v záujme všetkých. Nemecký letecký dopravca zas olepil trup lietadla Airbus A320 sloganom „SayYesToEurope“.
K voľbám ďalej vyzvala aj svetová hudobná streamingová služba Spotify, ale aj španielsky výrobca energie Iberdrola. Generálny riaditeľ Iberdrola Ignacio Galan, minulý mesiac pre nemecké noviny Handelsblatt povedal, že len viac zjednotená Európa, by mohla poskytnúť 500 miliónom občanov prosperitu a bezpečnosť.
Americká spoločnosť E-scooter Lime prispeje k voľbám tým, že poskytne ľuďom voľné jazdy do volebných miestností v deň volieb až v 12 krajinách EÚ.
Takmer 430 miliónov Európanov je oprávnených voliť v blížiacich sa voľbách, ktoré sa uskutočnia v dňoch 23. – 26. mája. V roku 2014 využilo túto možnosť iba 43% oprávnených voličov. Tento rok sa počíta sa s vyššou volebnou účasťou, a to aj kvôli nárastu euroskeptikov a krajne pravicových strán, ktoré podľa mnohých ohrozujú demokratické hodnoty EÚ. Podľa posledných prieskumov by práve takéto strany mali v blížiacich sa eurovoľbách posilniť.