StoryEditor

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

23.05.2019, 00:00

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-25 14:54:21 - Feat.: - Title: Potraviny na Slovensku sú drahšie ako v Poľsku o 39 percent. Fico sľuby nesplnil, tvrdí Matovič 02 - Modified: 2024-04-19 13:50:00 - Feat.: - Title: Menšie slovenské reťazce ukázali vlaňajšie výsledky. Fresh či Sintra dosiahli miliónové tržby 03 - Modified: 2024-04-12 10:17:51 - Feat.: - Title: Revolúcia na tanieri. Je o geneticky modifikované potraviny záujem? 04 - Modified: 2024-04-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Opuchy, zhoršené dýchanie, tráviace ťažkosti, migrény, vyčerpanosť: Kedy nám jedlo robí zo života peklo? 05 - Modified: 2024-04-10 08:14:02 - Feat.: - Title: Daň zo sladených nápojov je istá. Pomôže nám v boji proti pandémii obezity?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 19:23