„Je dôležité porozumieť tomu, že reklama a ochrana informácií jednotlivcov nie sú v protiklade - môžeme ich mať obe,“ píše sa na utorkovom blogu, ktorý má vysvetliť novú funkciu na spravovanie súkromia.

Čo sa teda stane, keď sa používatelia rozhodnú, že nechcú poskytnúť svoje údaje stránkam a aplikáciám mimo Facebooku? Nástroje Facebook pixel, SDK a API nebudú schopné zacieliť na nich reklamu, no dáta ako také sa zo sociálnej siete, pochopiteľne, len tak nevyparia.

Facebook tvrdí, že aj po zavedení novinky bude schopný ukázať firmám dosah ich investície. Aktivita týchto používateľov mimo platformy bude len anonymizovaná a údaje budú stále dostupné na meranie efektivity reklamy.

Mazanie histórie má byť dostupné už v najbližších mesiacoch, čo pre inzerentov znamená, že najlepší čas, kedy sa zamýšlať nad marketingovými zmenami, je teraz. Facebook zároveň vyzýva firmy k tomu, aby samé ukázali svojim zákazníkom, ako fungujú ich stratégie.

„Keď sú ľudia informovaní o tom, ako sa narába s ich informáciami, majú lepší pocit z reklám a značiek, s ktorými sa v online svete stretávajú,“ píše sa na blogu.

Po sérii škandálov sa Mark Zuckerberg snaží všemožne preorientovať platformu tak, aby sa používatelia cítili bezpečne. Funkcia na zmazanie histórie nie je prvým ani posledným pokusom, ako o tom presvedčiť. Aj za cenu, že obmedzí svojich inzerentov. Facebook môže vstúpiť do novej éry orientovanej na používateľa. Čas ukáže, či sa mu to aj podarí.