Kreatívne spôsoby ako vytvoriť úchvatný titulok

Vytvoriť na webovú stránku alebo blog pútavý obsah je v množstve obrovskej konkurencie dnes naozaj náročné. Často sa pritom zabúda na detail, ktorým je práve titulka. „Hlavička“ určuje účinnosť vstupnej stránky a rozhoduje o tom, či sa klient nad ňou vôbec zamyslí, alebo ju ignoruje.

Je to celá veda, ktorá musí zohľadniť niekoľko dôležitých faktov, čo je niekedy naozaj ťažké. Preto vám predstavíme kreatívne spôsoby, ako oživiť váš obsah a text atraktívnou titulkou, ktorá zároveň dokáže predstaviť váš produkt alebo službu rovnako dobre ako mobilné Roll up bannery.

Používajte otázky?

Je to jedna z najobľúbenejších možností. Do určitej miery možno označiť túto stratégiu za výhernú. Otázka v nadpise so zameraním na konkrétnu cieľovú skupinu priláka! Otázky môžu byť veľmi odlišné, no nemali by byť zároveň zbytočne komplikované dlhé a nejasné.

Príklad: „Ako zarobiť o 25 % viac a s minimálnym rizikom?“

Venujte sa problému

A ideálne bude, ak svoje publikum na problematickú tému priamo navnadíte už v samotnej titulke.

Príklad: „Chcete schudnúť bez diéty a vyčerpávajúceho cvičenia?“

Spomeňte ponuku

Tento spôsob upútania pozornosti je vhodný aj z hľadiska rozsiahlej SEO optimalizácie webstránok. To znamená, že takto vytvorená titulka potom lepšie „spolupracuje“ s vyhľadávačom.

Musíte ale dať vašu ponuku, službu alebo klienta, o ktorom píšete do titulky, samozrejme v priaznivom svetle.

Predstavte si napríklad, že poskytujete 50 % zľavu na značkové tričká.

Príklady:

„Dve tričká za cenu jedného“

Alebo so zameraním na problém:

„Zbavte sa bolesti zubov za 2 dni!“

Spomeňte dôvody

Diktovať a riadiť si život od druhých necháme asi len ťažko, no ak niekomu spomeniete dobrý dôvod, prečo by tak mal urobiť, svoje kroky už začne zvažovať.  Skúste niečo podobné využiť aj pri písaní a vytváraní tituliek. Spomeňte tipy, dôvody, spôsoby, techniky, značky a iné.

Príklady:

„7 dôvodov, prečo si s nami objednať renováciu bytu.“

„5 spôsobov, ako zvýšiť návratnosť kontextovej reklamy.“

Zamerajte sa na cieľovú skupinu

Skúste to viac osobne a adresne! Objasnite problém alebo danú tému konkrétnemu cieľovému publiku.

Príklad:

„Ako dokáže naša zdravá strava zlepšiť zdravie vašich detí?“

Skúste ich nalákať na tajomstvo

Odhaliť hneď a všetko naraz môže niekoho nudiť. Pokúste sa preto svojich čitateľov alebo zákazníkov na výhody vášho produktu alebo služby postupne pripraviť.

Príklad: „Aké je hlavné tajomstvo úspešného predajného miesta.“

Vyvráťte nepotvrdené fakty

V súvislosti s tajomstvom môžete využiť pri tvorbe pútavej titulky aj nevyriešené kauzy, mýty a omyly, ktorým ľudia verili. Uviesť takto niekoho, často do nepríjemnej reality je zábava.

Príklad: „7 mýtov o kontextovej reklame.“

Dajte im záruku

Ak niekomu niečo zaručíte už priamo v názve, určite bude chcieť zákazník vedieť, aké dôvody vás k vašej istote viedli. Ich podstatu môžete potom spomenúť v samotnom texte.

Príklad: „Angličtina za 30 dní. Výsledok je zaručený! “

Možností ako navnadiť vášho klienta k nákupu prostredníctvom dobrého textu a obsahu v ňom, začína dobrou titulkou, v ktorej môžete provokovať, zamerať sa na profesionálov alebo to celé podať ako zaujímavú správu.

Tomu všetkému samozrejme predchádza kvalitná tvorba webu, rozhodujúca SEO analýza a vytvorenie vhodných kľúčových slov, ktoré v danom texte prepojíte s iným zdrojom.

Motivujte sa z našich príkladov a skúste ich aplikovať potom aj do vašej praxe. Nakoniec možno zistíte, že je to jednoduché.

ZDIEĽAJ NA:

Zapojte sa do diskusie. Vaše názory sú vítane!

komentárov