Mitsubishi L200 aktuálne v segmente pick-upov z pohľadu aktuálnosti nepatrí medzi najatraktívnejšie voľby. Dosluhujúca generácia sa nachádza tesne pred výmenou za výrazne modernejšiu, tá ponúkne viac výbavy či podstatne omladený imidž. Veľké šance na dobrý výsledok v našom teste sme po skúsenostiach s tvrdou konkurenciou L200 nedávali. A Mitsubishi nás prekvapilo.

Vďaka špeciálnym doplnkom edície Black Edition vyzerá pick-up omnoho lepšie
Zdroj: Filio Kadlečík

Tri diamanty sa rozhodli, že piatej generácii pick-upu ešte na odchod zahrajú pôsobivú labutiu pieseň v podobe špeciálnej verzie Black Edition, na Slovensku dokonca ešte aj so špeciálne upraveným podvozkom. Originálne namixované auto sa nás počas celého týždňa snažilo presvedčiť o svojich kvalitách. Oplatí sa ho ešte zvážiť?

Vplyv špeciálnej edície

Ak na cestách stretnete bežné Mitsubishi L200, málokedy ide o auto v konfigurácii, za ktorou by ste sa otočili. Japonci však v tomto prípade trafili klinec po hlavičke a spoľahlivému pracovnému stroju naordinovali efektnú lifestylovú kúru. L200 Black Edition si na cestu svieti xenónovými svetlami s dobrým výkonom, ktoré majú aj LED denné svietenie. Prepínanie medzi ním a xenónmi riadi senzor šera.

Terénne pneu Nokian boli veľmi dobrým kompromisom medzi zachovaním pohodlia na asfalte a lepšou trakciou mimo spevnených ciest
Zdroj: Filio Kadlečík

Najväčším vizuálnym benefitom Black Edition sú, ako inak, čierne doplnky, ktorými je Mitsubishi doslova obsypané. V tejto farbe tu je mriežka chladiča, ochranný kryt predného nárazníka či nástupný nárazník vzadu, ale aj rozšírené lemy blatníkov, zliatinové disky kolies, kľučky dverí a nástupné prahy. Niekoľko detailov sa tu postaralo o parádny finálny efekt - auto navonok pôsobí veľmi zaujímavo a zďaleka nie tak fádne, ako by ste od modelu na sklonku životného cyklu mohli čakať.

V interiéri už je vek citeľný a potlačiť jeho vplyv by nedokázala žiadna špeciálna edícia. Napriek tomu nás L200 opäť príjemne prekvapila. Od svojej konkurencie je rádovo lacnejšia o tisíce, napriek tomu však ponúka veľmi seriózne spracovanie kabíny v dobrej kvalite. Potešila nás prítomnosť výborného multifunkčného volantu, a vylepšeného infotainmentu s malým, no šikovným displejom. Black Edition má výbornú a modernú navigáciu a veľmi dobrú cúvaciu kameru, v poriadku je aj rýchlosť reakcií informačno-zábavného systému.

Interiér nepatrí medz najmodernejšie, je však praktický a z užívateľského hľadiska príjemný
Zdroj: Filio Kadlečík

Na tomto interiéri jednoznačne kvitujeme jednoduchosť ovládacích prvkov. Všetko, čo vám napadne, tu viete spraviť aj bez zložitých školení. Napríklad na prispôsobovanie pohonu 4x4 Super-Select II tu slúži samostatný ovládač, pomocou ktorého aktivujete aj redukciu prevodovky. Diferenciál zadnej nápravy sa zamyká veľmi jednoducho - jedným špeciálnym tlačidlom. Omnoho viac gombíkov tu ani nie je.


Vychutnajte si L200 v detailnej galérii


Milo prekvapení sme boli aj sedadlami, ktoré síce pôsobia veľmi jednoducho, no v teréne telu vedia poskytnúť oporu a na cestách zasa poteší ich pohodlné vypracovanie. Nepáčila sa nám tu jednoduchá prístrojovka, ktorá už dnes pôsobí ako retro. Na druhú stranu sme ocenili jasnú a prehľadnú schému zobrazujúcu, ktoré kolesá sú aktuálne hnané a či je zamknutý zadný diferenciál. V ďalšej generácii by sa Mitsubishi mohlo zbaviť aj kostrbatej kulisy samočinnej prevodovky.

Skvelý detail - volant je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, to v tomto segmente nie je samozrejmosť
Zdroj: Filio Kadlečík
Príjemná koža na multufinkčnom volante
Zdroj: Filio Kadlečík

Korba L200 nie je v podstate ničím výnimočná, práve naopak. Napríklad v porovnaní s konkurentom Fordu je menšia rozmerovo a i maximálne prípustné zaťaženie Mitsubishi ani nepresiahne tonu. Horšia tu je aj výbava - elektrickú prípojku či iné šikovné vychytávky by ste v testovanej Black Edition hľadali márne. Zato však mala veľmi dobrý hard-top s pohodlným otváraním zadného okna a dokonca i strešnými lyžinami, ktoré zvyšujú celkový prepravný potenciál auta. Ku cti trom diamantom slúži aj kvalitné poplastovanie nákladového priestoru.

Malý zásah veľa spraví

Možno ste si už na prvých fotografiách všimli, že táto L200 sedí nejak vysoko. Správny postreh, Mitsubishi totiž na prianie ponúka off-roadovú prerábku v spolupráci so slovenskou firmou Cbone. Spoločnosť z Handlovej japonskému pick-upu naordinovala prechod na zdvihnutý podvozok Old Man Emu od austrálskeho výrobcu ARB.

Podvozok od Cbone je výborná investícia, napomáha komfortu, ale napríklad aj výrazne zväčšuje svetlú výšku
Zdroj: Filio Kadlečík

Na terénnom vozidle sa menili listové i vinuté pružiny a tlmiče. Pribudla taktiež duralová ochrana podvozkovej časti, ktorá zvyšuje odolnosť pick-upu. Informáciou o presnej cene prerábky nedisponujeme, dá sa však očakávať, že by sa v závislostí od prianí klienta mohla pohybovať nanajvýš okolo čiastky 2 000 eur. Aj ak by náhodou bola ešte drahšia, určite za to stojí.

Relatívne jednoduché zásahy firmy Cbone posunuli jazdný komfort inak tuhej L200 na novú úroveň a katapultovali ju medzi elitu segmentu pick-upov dostupných na Slovensku. Fungovanie tohto podvozka bolo geniálne a to aj pri nezaťaženom vozidle, čo pri autách s korbou často býva najväčšou výzvou. Vysoký zdvih tlmičov nás neprestával fascinovať ani keď sme sa vybrali krížom cez poorané pole. L200 nesklonila hlavu a obrovské nerovnosti prechádzala s eleganciou a ľahkosťou. Tento podvozok nám spravil veľkú radosť.

Tlmiče tu majú tak vysoký zdvih, že zdvihnúť jedno z kolies do vzduchu je za bežných okolností poriadne obtiažne, pneumatiky kopírujú terén aj v prípade veľkých nerovností
Zdroj: Filio Kadlečík
Zdroj: Filio Kadlečík

Počas testu sme boli spokojní aj s fungovaním systému 4x4 s označením “Super-Select II”. Mitsubishi štvorkolky vie a toto je dôkaz. Japonský pick-up sme schválne trápili špecifickým prejazdom hlbokého rigolu, do ktorého by sme sa inak zbytočne nepúšťali, a L-dvestovka postupne išla dopredu, bez ohľadu na prekrížené nápravy či plnú trakciu len na jednom kolese.

Ak sa ešte navyše do práce pridala aj uzávierka zadného diferenciálu, potom bol prejazd hlbokými rigolmi podobne elegantný, ako jazda oráčinou. Pocitovo by sme Mitsubishi L200 spomedzi nedávno testovaných pick-upov z pohľadu terénnych vlastností zaradili vysoko, bolo by to však neobjektívne. Ani tak nie kvôli upravenému podvozku, ale faktu, že Mitsubishi malo ako jediné obuté pneumatiky s výraznejším dezénom. Nokian Rotiva AT s rozmermi 245/65 R17 výrazne zlepšujú trakciu, pritom však ani príliš nehučia na asfalte. L200 bola celkovo odhlučnená prekvapivo dobre.

Menší, ale rovnako hladný

O pohon sa v prípade L200 stará radový štvorvalcový turbodiesel so zdvihovým objemom 2,4 l. Ladený je na 133 kW (181 kl) a 430 Nm. Papierovými jazdnými výkonmi sa napriek menšiemu objemu približuje Fordu Ranger, ktorý sme testovali naposledy. Jeho 3,2-litrový päťvalec si v kombinovanom režime v priemere vypýtal 9,8 l/100 km, menší štvorvalec v Mitsubishi na pohon ľahšieho auta v rovnakých podmienkach potrebuje až 10 litrov nafty na 100 kilometrov jazdy. Prsty v tom však môžu mať aj terénne pneu či vyššia svetlá výška v dôsledku dodatočnej úpravy.

2,4-litrový diesel je vonku počuť, vnútri je však až prekvapivo odhlučnený
Zdroj: Filio Kadlečík

Pocitová dynamika je tu na solídnej úrovni, s modelmi s vyšším objemom valcov sa však porovnávať nemôže. Platí však, že predbiehania na okreskách sa tu báť nemusíte. Celkový prejav zvýšeného podvozka na spevnenej ceste taktiež nie je najhorší, s náklonmi tu treba rátať, nejde však o nič strašidelné či tragické. Úroveň komfortu je vysoká aj na asfaltovom povrchu.

Najskôr sme boli v rozpakoch z “len” päťstupňového automatu L200, avšak presvedčil nás, že autu dostačuje. Problémy mu nerobila ani diaľničná jazda, kde motor pri rýchlosti 130 km/h pracoval prekvapivo potichu. Na druhú stranu by však viac prevodových stupňov možno mohlo znížiť apetít Mitsubishi. Pri nižšom výkone jazdí so spotrebou, ktorá sa veľmi podobá na silnejšiu konkurenciu.

Drvivý argument

Závažným argumentom v prospech Mitsubishi je predovšetkým jeho cena. Vyhotovenie Double Cab čiastkou “od” neohúri, na druhú stranu však výbavový vrchol dostanete výrazne lacnejšie, než u konkurencie. Spomínaný Ranger, ktorý sme testovali nedávno, stál so všetkými opciami 43 932 eur. Pri tomto Japoncovi v cenníku svieti čiastka 33 900 eur.

Korba nepatrí medzi najväčšie, aspoň však má korbu chránenú tvrdeným plastom
Zdroj: Filio Kadlečík

Aj ak človek ráta pokojne i s pár tisíckami na prerábku od Cbone, stále v porovnaní s Rangerom pomerne výrazne šetrí. Dostupnosť býva v tomto segmente kľúčová. Ak sa ešte navyše spojí s dobrými jazdnými vlastnosťami a imidžom, ako tomu je v tomto prípade, môže rozumná cenová politika byť kľúčom k úspechu.

Dostupné prekvapenie

L-dvestovka je na sklonku svojho generačného cyklu. Preto sa s modernejšou konkurenciou nemôže porovnávať z pohľadu asistenčných systémov či moderných riešení v kabíne. Aspoň je však nedostatky schopná vyvážiť atraktívnou cenovkou, za ktorú jej ich človek s prižmúrením očí je ochotný odpustiť.

Mitsubishi L200 Black Edition ponúka výborný pomer cena/výkon
Zdroj: Filio Kadlečík

Úprimne, a celkom logicky, sme predpokladali, že v porovnaní s Hiluxom, Rangerom, Amarokom či X-kom na tom L200 bude výrazne horšie. Samozrejme, zaostáva, vďaka zopár detailom však nie tak výrazne ako sme očakávali. Mitsubishi L200 Black Edition s úpravou od Cbone je výbornou alternatívou pre zákazníkov, ktorí majú záujem o čo najlepší pomer ceny a výkonu. Nízke vstupné náklady sú v podnikateľskom prostredí drvivý argument, na ktorý sa v striktnej reči čísiel ťažko hľadá protiváha.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 442 cm3
Max. výkon
133 kW/181 k
pri otáčkach
3 500 /min
Max. krútiaci moment
430 Nm
pri otáčkach
2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
5-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
5 285 mm
Šírka
1 815 mm
Výška
1 775 mm
Rázvor náprav
3 000 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 950 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
2 025 kg
Užitočná hmotnosť
960 kg
Celková hmotnosť
2 910 kg
Rozmery nakladacieho priestoru (DxŠxV)
1 520 x 1 470 x 475 mm
Objem palivovej nádrže
75 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
177 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,8 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
9,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,5 l/100 km
Mesto - počas testu
11,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
10,5 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,9 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
189 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 26 700 €
Základná cena verzie
od 33 300 €
Cena testovaného exemplára
33 900 €
Zdroj: Filip Kadlečík