2019-04-19 10:00:00
Mitsubishi e-Yi Concept
Mitsubishi e-Yi Concept
Zdroj: MMC

Mitsubishi po prvý raz predstavuje e-Yi Concept

Automobilka Mitsubishi Motors uvádza premiérovo SUV budúcej generácie.

Koncept predstavený v ázijskej premiére na 18. ročníku šanghajského autosalónu je ukážkou technológií elektrifikácie a pohonu 4WD od MMC, dvoch silných kľúčových stránok automobilky Mitsubishi Motors, spoločne s vyspelými systémami na podporu riadenia (ADAS).

Plug-in hybridný elektromobil (PHEV) Mitsubishi e-Yi Concept je poháňaný systémom Twin Motor od Mitsubishi Motors Corporation pôvodne vyvinutý pre model Outlander PHEV a postupne v tomto modeli vylepšovaný.  Pod podlahou uprostred vozidla je veľkokapacitná batéria sústavy pohonu. Vpredu aj vzadu sú vysoko výkonné a účinné elektromotory. Vďaka vynikajúcemu obostavaniu priestoru vznikol veľkorysý interiér pre tri rady sedadiel.

Zdroj: MMC
Zdroj: MMC

Medzi kľúčové vlastnosti Mitsubishi e-Yi CONCEPT patrí dlhý dojazd typický pre plug-in hybridy poháňané elektrinou aj benzínom a vynikajúce prevádzkové schopnosti ako aj odolnosť. To dodáva vodičovi potrebnú istotu za akýchkoľvek klimatických podmienok a na každom povrchu. Karoséria s tromi radmi sedadiel umožňuje najrôznejšie využitie, od prevozu vyššieho počtu osôb až po veľký náklad.

Pre plug-in hybridný pohon (PHEV) konceptu Mitsubishi e-Yi CONCEPT bol navrhnutý benzínový motor s objemom 2,4 litra. V režime sériového hybridu plní spaľovací motor funkciu vysoko výkonného generátora energie, pričom dosahuje vysoký stupeň rekuperácie. Veľký zdvihový objem a veľmi dobrá termodynamická účinnosť prispievajú k tichšiemu chodu a nižšej spotrebe paliva. Okrem vyššej efektivity samotnej plug-in hybridnej sústavy potom koncepčný model využíva technológie pre zníženie spotreby paliva, ako je napríklad aktívne zatváranie lamiel pred chladičom na zníženie aerodynamického odporu.

Zdroj: Pavol Galko

Hnacie ústrojenstvo Twin Motor 4WD zabezpečuje agilné rozdeľovanie hnacieho momentu medzi obe nápravy a vyznačuje sa aj záťahom typickým pre elektrický pohon s maximom krútiaceho momentu dostupným už od nulových otáčok. Systém S-AWC zlepšuje dynamické jazdné schopnosti a sprostredkúva výbornú ovládateľnosť s príjemnou spätnou väzbou. Súčasne zvyšuje stabilitu vďaka potláčaniu preklzu kolies na neupravených a zasnežených cestách, alebo iných klzkých povrchoch, v snahe vždy prenášať na povrch vozovky maximálnu hnaciu silu.

Nový koncept využíva technológiu aktívnej kontroly stáčania vozidla okolo zvislej osi (AYC) pre optimálne rozdeľovanie hnacieho momentu medzi predné kolesá. Uvedené komponenty sa využívajú spoločne s integrovaným systémom pohonu všetkých kolies S-AWC od MMC. Prináša zásadné zlepšenie dynamických schopností vozidla, ako sú akcelerácia, zatáčanie, brzdenie komplexným riadením brzdnej sily na jednotlivých kolesách (systém ABS) a výkonu elektromotorov na prednej aj zadnej náprave (aktívne riadenie stability, systém ASC).

Zdroj: MMC
Zdroj: MMC

Koncept vykazuje dojazd čisto na elektrinu vyše 70 km (podľa metodiky WLTP) a pri plne nabitej batérii a s plnou nádržou paliva ponúkne celkový dojazd vyše 700 km (WLTP). Tak si môže posádka tichú jazdu, typickú pre elektromobily, užívať na dlhých trasách.

Pre zaujímavosť: Písmeno „e“ v názve značí Electric (elektrický), rovnako tak ako Explore (skúmať, bádať), Experience (skúsenosť, zážitok) a Engage (okúzliť, zaujať). Označenie „Yi“ v názve označuje výslovnosť čínskeho znaku "毅", ktorý znamená pevný, robustný alebo odolný, rovnako tak ako výslovnosť znaku "奕" s významom krásny.

Predná časť je výsledkom najnovšieho stvárnenia „Dynamického štítu“ - dizajnovej koncepcie prednej časti vozidiel Mitsubishi. Vytvára impozantný pohľad s krivkami prechádzajúcimi z bokov vozidla. V strednej časti vyčnieva hranatá maska ​​chladiča. Jedinečné vlastností PHEV zvýrazňuje mäkké modré podsvietenie chrómových častí „Dynamického štítu“ pri zaparkovanom vozidle v čase, keď sa nabíja, alebo naopak dodáva elektrinu pre potreby domácnosti.

Z bočného vynikajú hlavne zavalité blatníky. Výrazný vzhľad zadnej časti vozidla je daný šesťuholníkovým tvarom okrajových kriviek. Zadné svetlá sa tiahnu naprieč celou šírkou vozidla. Nechýba diaľkovo ovládaný elektrický strešný box s namontovanými hmlovými svetlami alebo ochranné kryty pod predným aj zadným nárazníkom.

Zdroj: MMC
Zdroj: MMC

V interiéri zaujme prístrojová doska založená na dizajnovej koncepcii interiéru MMC „v horizontálnej ose.“ Zabezpečuje vynikajúci výhľad smerom.  Vďaka kvalitnému dielenskému spracovania a jemnému koženému čalúneniu vznikol elegantný interiér.

Súčasťou prístrojového štítu pred vodičom je LCD displej s veľkosťou 12,3 ", na ktorom sa zobrazuje rýchlosť, otáčky motora a toky energií hybridného ústrojenstva, tiež informácie o vozidle / trase, ako aj údaje navigácie v rámci online služieb. Displej s uhlopriečkou 12,3 " je aj uprostred prístrojovej dosky. Celá posádka môže sledovať informácie systému palubnej zábavy.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo