Predná časť sa inšpirovala u novej generácie modelu GLE. Akurát všetko pôsobí mohutnejšie. Veľkosť sa, najmä pri bočnom pohľade, vôbec nesnaží skrývať. Aj vzadu sa téma opakuje a tvar svetiel hneď napovedá, ktorá automobilka tento krížnik vyrobila.

Veľkosti diskov začínajú na 19 palcoch a výkonnejšie verzie dostanú štandardne 21-palcové. Od predchodcu narástla karoséria takmer o osem centimetrov na dĺžku. Interiér ponúkne tri rady sedadiel, štandardne s miestom pre siedmich. Ale v prípade požiadavky môže trojlavica uvoľniť miesto dvom samostatným kreslám. Po sklopení sedadiel v zadných dvoch ponúkne až 2400-litrový priestor.

V novom modeli bude aj nový informačno-zábavný systém. Command postupne odchádza zo súčasných modelov a nahradzuje ho MBUX s umelou inteligenciou. To isté sa stalo aj v GLS, takže koliesko na ovládanie upadá do histórie značky, teraz je in dotykové ovládanie a hlasové povely. Pre GLS bude dostupná aj päťzónová klimatizácia.

Nová agregáty ponúknu aj mild hybrid EQ Boost. Ten prináša viac výkonu štvorlitrovému osemvalcu s preĺňaním. Najvýkonnejšia predstavená verzia je GLS580 4Matic. Pri spotrebe 10,0-9,8 litra na sto kilometrov má výkon 360 kW (489 k) a krútiaci moment 700 Nm. EQ Boost ešte pridáva 16 kW (22 k) a 250 Nm.

Mercedes-Benz GLS - vzorkovník ukazuje novú zelenú farbu Zdroj: Mercedes-Benz

Rovnako EQ Boost využije aj GLS450 4Matic. Ten z radového šesťvalca dostane 270 kW (367 k) a 500 Nm. Doplnkový elektromotor má pritom rovnaký výkon ako v GLS 580. Pre Európu a Rusko bude v ponuke aj naftová verzia s trojlitrovým radovým šesťvalcom.

Motor spaľujúci na naftu bude buď GLS350d s 210 kW (286 k) a 600 Nm, alebo GLS400d dosahujúci 243 kW (330 k) a 700 Nm. Oba majú zhodnú kombinovanú spotrebu 7,9-7,6 litra na sto kilometrov.

Mercedes-Benz GLS - v interiéri je systém MBUX Zdroj: Mercedes-Benz