Séria cestných modelov Felt FR - s vetrom o preteky

Porovnávať sa s tými najlepšími, dosahovať svoje maximá alebo len chuť sa do toho poriadne oprieť – vtedy je tu modelová rada FR a FRW od Felt.

Modely cestných bicyklov sa často hodnotia podľa ich vlastností: prenosu sily, hmotnosti či úrovne komfortu. Ak výrobca chce skutočne splniť každú z týchto kategórií na „jednotku", musí použiť technológie a materiál tomu zodpovedajúce. Preto Felt prichádza s karbónovými, ale aj dvojicou hliníkových modelov, ktoré sa snažia vyjsť v ústrety rôznym požiadavkám. V dámskej kategórii ide o dvojicu karbónových strojov.


Technológie

Celkovo prichádza Felt s trojicou odlišných variácií spracovania karbónu pri svojich cestných modeloch. Menovite hovoríme o vzostupnej hierarchii, paralelne s ktorou narastá tuhosť a znižuje sa hmotnosť celku. Prvým je UHC Performance, následne UHC Advanced + TeXtreme a v poslednom rade, UHC Ultimate + TeXtreme. Okrem tohto materiálu používa aj úspornejší a dostupnejší materiál - odľahčenú hliníkovú zliatinu SuperLite.

UHC Performance

I keď je táto možnosť na začiatku reťazca, určite si netreba myslieť, že by sa mala vyznačovať nízkymi hodnotami, ktoré zavážia najviac – hmotnosť, tuhosť a komfort. Felt vo svojej dokumentácii uvádza porovnanie s konvenčnými, inými slovami s „väčšinou konkurenčných karbónových rámov“. Zatiaľ čo výrobcovia využívajú jednosmerné uhlíkové vlákno s väčším množstvom pridanej živice, Felt pri UHC Performance nahrádza zvýšené množstvo živice vrchnou karbónovou pleteninou, ktorá chráni rám pred nárazmi.

UHC Nano TeXtreme

Osobitý prínos pre karbónové rámy Felt má najmä materiál s názvom Nano TeXtreme. Ide o „zmes", ktorá sa snaží o zvýšenie tuhosti a minimalizovanie hmotnosti. Jej zložením sú uhlíkové vlákna v spojení s nano živicou. Oproti tradičnému spôsobu štruktúry karbónovej pleteniny v tvare súbežných vlákien, TeXtreme je uložený tak, že vytvára hustejšiu spleť, čo má za následok vyššiu tuhosť pri využití nižšieho množstva živice a zároveň aj nižšiu hmotnosť. Súčasne sa pri ukladaní jednotlivých karbónových pásov postupuje s ohľadom na zníženie objemu „voľného“ priestoru medzi jednotlivými pásmi – takéto prekladanie sa vyznačuje vyššou tuhosťou oproti bežnému spôsobu spriadania vlákien.

UHC Advanced + TeXtreme

Strednou možnosťou je UHC Advanced, ktorá už prichádza s technológiou TeXtreme. Aj v ňom sú použité jednosmerné karbónové vlákna so stredným modulom pevnosti, avšak na rozdiel od Performance, využíva pridanú vrstvu vlákien s vysokým modulom pevnosti, navyšujúcim pevnosť a znižujúcim výslednú hmotnosť. Naviac, namiesto klasickej vrchnej pleteniny je použitý materiál TeXtreme.

UHC Ultimate + TeXtreme

Najvyšším stupňom vývoja u Felt je spôsob ukladania vlákien UHC Ultimate. Kombinácia predchádzajúcich možností sa v ňom neopakuje. Naopak, špecificky prekladané jednosmerné uhlíkové vlákna s menším množstvom živice, do ktorej sú pridané nanočastice, posilňujú spojenie vlákien do kompaktného celku.

Modelová rada FR

Felt FR40

Vstupnou bránou do sveta výkonnostnej cestnej cyklistiky je model FR40. Ako jeden z dvojice disponuje rámom z hliníkovej zliatiny Felt Superlite Alu, ale použitá vidlica je z karbónového materiálu UHC Advanced.

  • Sada: Shimano Tiagra, 20-rýchl., kazeta 12-28
  • Kolesá: Felt RSL3
  • Plášte: Schwalbe Lugano K-Guard 25 mm
  • Výbava: Devox Lite, alu

Cena modelu je 1 259 €. Hmotnosť 9,1 kg.


Felt FR30

Tak ako jeho súrodenec, aj FR30 pozostáva z hliníkového rámu zo SuperLite zliatiny. Vidlica je z karbónu UHC Advanced. Nechýbajú klasické, ale osvedčené ráfikové brzdy, pretekárska geometria a príjemná cenovka.

  • Sada: Shimano 105 R7000, 22-rýchl., kazeta 11-30
  • Kolesá: Devox road RSL3
  • Plášte: Schwalbe Lugano K Guard 25 mm
  • Výbava: Devox hliníkové

Cena modelu je 1 449 €. Hmotnosť 8,9 kg.


Felt FR5

Od tohto modelu sa dostávame do kategórie celokarbónových rámov spolu s vidlicou. V tomto prípade ide o prvý spomínaný typ spájania uhlíkových vlákien – UHC Performance. Vidlica ale ostáva vyrobená z vyššej série, UHC Advanced.

  • Sada: Shimano 105 R7000, 22-rýchl., kazeta 11-30
  • Kolesá: Devox Lite Road
  • Plášte: Schwalbe Lugano K-Guard 25 mm
  • Výbava: Devox Lite Road

Cena modelu je 1 849 €. Hmotnosť 8,5 kg.


Felt FR5 Disc

Samotný názov naznačuje, že ide o podobný model, ktorý je uvedený vyššie, ale s osadením diskovými brzdami, ponúkajúcimi vysoký brzdný účinok za každých podmienok. Rám ostáva vyrobený z UHC Performance, vidlica je prispôsobená len pre osadenie kotúčových bŕzd. Vítaným doplnkom je karbónová sedlovka tlmiaca nárazy.

  • Sada: Shimano 105 R7000, 22-rýchl., 11-30
  • Kolesá: Devox Road RSL 1.9
  • Plášte: Vittoria Rubino IV G+ 25 mm
  • Výbava: Devox UHC Performance sedlovka, Devox alu

Cena tohto modelu je 2 499 €. Hmotnosť: 8,3 kg.


Felt FR4

Postupne sa dostávame k tým najlepším z ponuky Felt. Istým predstupňom je Felt FR4, ktorého rám je vyrobený z UHC Advanced karbónu, rovnako ako aj vidlica. Nechýba 11 rýchlostná sada Shimano Ultegra alebo odľahčené komponenty.

  • Sada: Shimano Ultegra R8000, 22-rýchl., kazeta 11-30
  • Kolesá: Felt RSL3
  • Plášte: Schwalbe Lugano K-Guard 25 mm
  • Výbava: Felt Superlite, Devox

Cena modelu je 2 090 €. Hmotnosť: 8,4 kg.


Felt FR3 Disc

Pôžitok z jazdy, rýchlosť a okamžitá odozva sú synonymom pre Felt FR3 Disc. Rám a vidlica, pozostávajúce z karbónu UHC Advanced + TeXtreme, sú toho dôkazom. Odľahčený rám sa spája spolu s karbónovými doplnkami – sedlovka, riadidlá – v jeden robustný celok.

  • Sada: Shimano Ultegra R8000, 22-rýchl., kazeta 11-30
  • Kolesá: DT Swiss P1800
  • Plášte: Vittoria Rubino Pro G+, 25 mm
  • Výbava: Felt Performance karbónová sedlovka, Devox karbónové riadidlá

Cena modelu je 3 339 €. Hmotnosť: 7,5 kg.


Felt FR2 Disc Etap

Predposledným variantom série FR je rodený pretekár, FR2 Disc s elektronickou sadou SRAM eTap. Karbónový rám spolu s vidlicou z UHC Advanced + TeXtreme je už samozrejmosťou. Diskové brzdy a kolesá Zipp 30 len prispievajú k tuhému a nekompromisnému účelu tohto bicykla – prekonávať hranice, kde to len pôjde.

  • Sada: SRAM Red eTap, 22-rýchl., kazeta 11-28
  • Kolesá: Zipp 30
  • Plášte: Vittoria Rubino Pro G+ 25 mm
  • Výbava: Devox Performance karbónová sedlovka, Devox karbónové riadidlá

Cena modelu je 5 499 €. Hmotnosť: 7,9 kg.


Felt FR FRD Disc

Najvyšším a súčasne disponujúci „cutting-edge“ technológiami - FR FRD Disc. Ako jediný má to privilégium byť vytvorený z UHC Ultimate + TeXtreme karbónu. Vidlica ostáva z UHC Advanced + TeXtreme karbónu, rovnako ako karbónové komponenty od PRO alebo karbónové kolesá zo sady DuraAce.

  • Sada: Shimano DuraAce R9150, 22-rýchl., kazeta 11-28
  • Kolesá: Shimano DuraAce R9170, karbónové
  • Plášte: Continental GrandPrix 4000 S II 25 mm
  • Výbava: PRO Vibe karbónové

Cena tohto modelu je 10 199 €.


Modelová rada FRW – rýchlosť aj pre nežnejšiu polovičku

Felt FR5W Disc

Dostupnejší z dvojice dámskych výkonnostných modelov, FR5W Disc, nie je nováčikom na cestách. Karbónový set rámu s vidlicou, vyrobený z UHC Advanced série, spolu s geometriou prispôsobenou pre špecifické potreby žien a spoľahlivými kotúčovými brzdami.

  • Sada: Shimano 105 R7000, 22-rýchl., kazeta 11-28
  • Kolesá: Devox Road WRSL 1.9
  • Plášte: Vittoria Rubino IV G+ 25 mm
  • Výbava: Devox UHC Performance karbónová sedlovka, Devox Alu

Cena tohto modelu je 2 459 €. Hmotnosť 8,2 kg.


Felt FR2W Disc

Stvorený pre súboje s inými, ale aj s vlastnými limitmi. Asi to by bolo adekvátnou definíciou verzie FR2W Disc. Karbónový rám spolu s vidlicou z UHC Advanced + TeXtreme v spojení s kolesami od DT Swiss a karbónovými doplnkami, pomôže čo-to ubrať z hmotnosti a dodať potrebnú tuhosť.

  • Sada: Shimano Ultegra R8050, 22-rýchl., kazeta 11-28
  • Kolesá: DT Swiss PR 1600
  • Plášte: Vittoria Rubino Pro G+ 25 mm
  • Výbava: Devox karbónová sedlovka, karbónové riadidlá Devox

Cena tohto modelu je 4 699 €. Hmotnosť: 7,5 kg.


Viac informácií ohľadne predstavených modelov, vrátane špecifikácie alebo geometrie nájdete na domovskej stránke slovenského zastúpenia značky Felt.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Top model švajčiarskej značky zažil so mnou celú sezónu a tak si trúfnem povedať, aký skutočne je.
Di2 Frankenstein - skúsenosti a postrehy s inštaláciou

Di2 Frankenstein - skúsenosti a postrehy s inštaláciou

Veľa cyklistov to asi pozná. Príde nejaká nová vychytávka a nám sa už v hlave premieta, ako by sadla na náš milovaný stroj a aký by bol život s jednou obličkou...
Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Dlhé roky tvrdím, že aero model je pre mňa zbytočný, a na prvom mieste mám iné parametre než rýchlosť na rovine. Lenže doba sa zmenila a prišiel čas prehodnotiť názor.
keyboard_arrow_up