Málokto čakal, že Hyundai i30 N bude tak podarený. Jeho skvelé vlastnosti prekvapili aj nás, spoznali sme ich počas prvej jazdy na okruhu, ale i v detailnom redakčnom teste. Nečudujeme sa, že z outsidera sa razom stala hviezda segmentu, o ktorej hovoria všetci. Do oka padla aj firme Turbozentrum Berlin.

i30 N od Turbozentrum Berlin ponúka brutálny výkon za relatívne rozumné peniaze
Zdroj: Turbozentrum Berlin

Nemecký tuner si do parády vzal Hyundai i30 N Performance. Jeho štvorvalcový prepĺňaný agregát zo zdvihového objemu 2,0 l bežne vytlačí 202 kW (275 k) pri 6 000 ot./min. Jeho vodič sa môže opierať o maximálny krútiaci moment 378 Nm. Z hľadiska dynamických parametrov je treba povedať, že i30 N stovku na šprint zvláda v priebehu 6,1 sekundy a maximálku má obmedzenú na 250 km/h.

Turbozentrum Berlin posunulo hranice kompaktu výrazne vyššie. Za 2 400 eur vám do vozidla nainštaluje kompletne nové turbo, ktoré sa spolu s upravením riadiacej jednotky a výmenou Ďalších komponentov postará o finálny výkon agregátu na úrovni 294 kW (400 k). Ak chcete ušetriť, Turbozentrum zvládne využiť aj vaše pôvodné turbo a celý upgrade potom stojí 1 666 eur.

V prípade extrémneho špeciálu je otázna využiteľnosť stáda štyroch stoviek koní. Podobne výkonné vozidlá už zvyknú mať pohon všetkých kolies, ten však pri i30 N nehrozí. Preto je na mieste otázka, nakoľko kolesá zvládnu mohutnú silu preniesť na asfalt. Išli by ste do takéhoto tuningu, ale by ste si hot-hatch radšej ponechali v základnom nastavení výrobcu?

Zdroj: Filip Kadlečík