Aurus Arsenal: Putinovu kolónu doplňuje obrie MPV. Už vieme, ako vyzerá

Štátna ruská automobilka Aursu odhaľuje po limuzíne Senat ďalší model. Veľké MPV si pravdepodobne požičia techniku 8-valcového sedanu.

15.04.2019 12:00
debata
Obrovské MPV s dĺžkou približne 5,6 metra... Foto: Aurus
Aurus Arsenal - 2019 Obrovské MPV s dĺžkou približne 5,6 metra využije základy limuzíny Senat. Arsenal sa predstavuje v luxusnej verzii určenej pre potreby kolóny ruského prezidenta Vladimira Putina.

Po medzinárodnej premiére luxusnej limuzíny Aurus Senat na autosalóne v Ženeve, kde nechýbal ani jeden z prezidentských špeciálov, prichádza nová ruská automobilka s druhou novinkou. Je ňou dlhšie avizované MPV Arsenal, pomenované po ďalšej z veží Kremľa. A poriadne veľké. Príslušnosť k značke demonštruje rovnako okázalou prednou maskou ako Putinov Senat. Vlastne, tou istou. Rozmery, bohužiaľ, nepoznáme, ale je takmer isté, že novinka stojí na identickej platforme EMP (Edinja Modularnaja Platforma), ktorú vyvinul ruský automobilový inštitút NAMI.

Počítať tak môžeme s rázvorom náprav 3,3 metra a tiež dĺžkou asi 5,6 metra. Pôvodne avizovaný 4-valec s objemom 2,2 litra, by bol na tento monument asi primalý a tak sa pod kapotou s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou nachádza opäť preplňovaný 4,4-litrový 8-valec, ktorý dáva spolu s elektromotorom v 9-stupňovej automatickej prevodovke celkových 441 kW a krútiaci moment 880 Nm. Ten dokáže toto monštrum rozhýbať podobne rýchlo ako limuzínu. Odhadnúť sa dá akcelerácia na stovku pod sedem sekúnd.

Najmä zadná časť demonštruje obrie rozmery... Foto: Aurus
Aurus Arsenal - 2019 Najmä zadná časť demonštruje obrie rozmery nového MPV.

Na palube bude vládnuť nepochybne maximálny luxus. MPV si požičia výbavu z limuzíny. Spomeňme bezkľúčový prístup, diaľkové štartovanie, výkonnú aparatúru, štvorzónovú klimatizáciu, ventilované a masážne sedadlá či elektricky ovládaný stĺpik riadenia a veko kufra. Palubná doska bude niesť virtuálny prístrojový panel, head-up displej aj multimediálnu dotykovú obrazovku. V palete asistenčných systémov by nemal chýbať adaptívny tempomat, diódové svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu, čítačka dopravných značiek a detekcia slepého uhla spolu s monitoringom jazdných prúdov.

Okrem pancierovanej verzie pre prezidentskú kolónu sa začne vyrábať aj civilné vyhotovenie. Stane sa tak ale až budúci rok, keďže Aurus zatiaľ nemá vlastnú továreň. Vozidlá vznikajú v obmedzenom počte priamo v NAMI, kde zvládajú postaviť ročne maximálne 250 kusov. Po spustení závodu Sollers, ktorý budujú v špeciálnej ekonomickej zóne Alabuga v Tatárskej republike na sútoku riek Volgy a Kamy, sa situácia zmení. Ročne tu Aurus plánuje vyrábať až 5 000 kusov vozidiel. Okrem Senatu a Arsenalu aj avizované SUV Komendant.

Logo Aurusu však ponesie aj motocykel Iž, upravený vrtuľník Kazal Ansat a dokonca vytrvalostný špeciál pre Le Mans, ktorý by mal byť postavený na základe prototypu LMP2 Oreca 07.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Aurus #Aurus Senat #Aurus Arsenal
Články podľa značiek