Slovak Business Agency (SBA), ktorá získala na podporu podnikateľov a podnikateľského prostredia sto miliónov eur z eurofondov, zatiaľ z týchto peňazí financuje najmä vlastné potreby – nájom, platy, autá. Je to v poriadku?

Je to smutné. Slovak Business Agency v mnohých veciach zbytočne supluje podnikateľský sektor. Príkladom sú coworkingové priestory, ktoré vytvorila, ale pre start-upistov nie sú veľmi atraktívne, čo ukazuje ich naplnenosť. To isté platí o inkubátoroch či akcelerátoroch.

V Bratislave sú mnohé komerčné coworkingové centrá, veľa ich vyrástlo už aj v Košiciach, Prešove, Žiline či Banskej Bystrici. Spájajú komunitu, dokážu prilákať pomoc a podporu komerčných firiem, robia prednášky, aktivity, venujú sa asistencii začínajúcim podnikateľom.

Na porovnanie, SAPIE má ročný rozpočet 60- až 70-tisíc eur a to máme takmer sto členov a zastupujeme inovatívny ekosystém na Slovensku.

Ako by mali byť tieto financie využité?

Oveľa lepšie by bolo, keby sa časť prostriedkov poskytla trhu cez podporu neziskoviek aj ziskoviek, ktoré už existujú. Na Slovensku sú to veľmi podfinancované segmenty, ktoré ťažko prežívajú a podpora z balíka sto miliónov eur by im veľmi pomohla.

SBA však má aj fajn programy – napríklad v spolupráci s Civitta Slovakia [pôvodne Neulogy] vysielajú firmy do Cambridge Innovation Centre v Bostone. Viem, že sa tam prihlasujú kvalitné start-upy a vďaka programu získajú

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa