Hore

Autor: Julian Rad

40 Wildlife fotografií od víťazného fotografa Juliana Rada

JWildlife rakúsky fotograf Julian Rad fotografuje jedny z najroztomilejších voľne žijúcich živočíchov – veveričky, škrečky a líšky v zaujímavých a netradičných pózach v ich prirodzenom prostredí. Rozkošné a vtipné fotografie si okamžite získavajú srdce diváka.

S fotografiou bežiaceho škrečka pod názvom "Rush Hour" vyhral v roku 2015 známu fotografickú súťaž Comedy Wildlife Photography Award. Zachytenie správneho okamihu pri divoko žijúcich zvieratách nie je ľahká úloha. Vyžaduje si to množstvo času a trpezlivosti, ktoré ako sa zdá Julianovi nechýbajú. Každý z jeho snímkov rozpráva príbeh a vyvoláva emócie.

Viac info: Instagram | Facebook


Víťazná fotografia Comedy Wildlife Photography Award 2015, Rush Hour, Autor: Julian Rad













































































Zdroj: BoredPanda


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Krtko fotografom
2019-04-04 07:31:40
Krásne a veľmi milé fotky .
 
Kamil Škvarka
2019-04-04 07:37:32
To už hej. Výborné fotky.
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2019-04-04 09:15:00
Perfektné !
 
kigor
2019-04-04 09:43:35
Tak toto už chce fakt veľkú dávku trpezlivosti. Nádherné fotky.
 
smartin
2019-04-04 10:19:20
Mna by zaujimalo, ako je mozne toto nafotit.
Hlodavec za behu smerom k fotografovi na brutalne nizkej hlbke ostrosti? Jedine zaostrene na pevno a skusat sa trafit s mnozstvom odpadovych zaberov.
Vsade kremovy bokeh, bez rusiveho pozadia... Co vykosil luku a nechal uprostred jeden kvietok? A ako dokopal toho zivocicha aby prisiel presne k nemu?

Vie mi to niekto nejak vysvetlit?
 
doks
2019-04-04 16:25:13
príspevok od: smartin
Mna by zaujimalo, ako je mozne toto nafotit.
Hlodavec za behu smerom k fotografovi na brutalne nizkej hlbke ostrosti? Jedine zaostrene na pevno a skusat sa trafit s mnozstvom odpadovych zaberov.
Vsade kremovy bokeh, bez rusiveho pozadia... Co vykosil luku a nechal uprostred jeden kvietok? A ako dokopal toho zivocicha aby prisiel presne k nemu?

Vie mi to niekto nejak vysvetlit?
podla mna si nastajluje miesto kam potom da nejaku navnadu v podobe jedla a ptom uz len caka
 
Marcel Rebro
2019-04-04 17:51:49
príspevok od: doks
podla mna si nastajluje miesto kam potom da nejaku navnadu v podobe jedla a ptom uz len caka
Alebo má vo fototaške vždy aj nejakého instantného hlodavca
 
Jerry C.
2019-04-04 22:26:56
tak tomu hovorím "poézia fotografie "
úžasné !
 
krispin.pucinko
2019-04-05 08:48:20
príspevok od: smartin
Mna by zaujimalo, ako je mozne toto nafotit.
Hlodavec za behu smerom k fotografovi na brutalne nizkej hlbke ostrosti? Jedine zaostrene na pevno a skusat sa trafit s mnozstvom odpadovych zaberov.
Vsade kremovy bokeh, bez rusiveho pozadia... Co vykosil luku a nechal uprostred jeden kvietok? A ako dokopal toho zivocicha aby prisiel presne k nemu?

Vie mi to niekto nejak vysvetlit?
fotky su ciastocne arandzovane. jeden vysoky kvet na pokosenej luke. ruza rastuca vo vode, jedna sucha kukurica uprostred pokosenej zelenej luky, tulipan v lese v tieni... nie uplne wildlife
 
CrazY_Red_FoX
2019-04-05 10:11:35
príspevok od: krispin.pucinko
fotky su ciastocne arandzovane. jeden vysoky kvet na pokosenej luke. ruza rastuca vo vode, jedna sucha kukurica uprostred pokosenej zelenej luky, tulipan v lese v tieni... nie uplne wildlife
Suhlasim. Fotky su paradne, oku lahodiace. Je to ale wildlife? (Kazdy ma inu predstavu o wildlife). Vacsinu fotiek mohol kludne spravit vo svojej zahrade alebo v blizkom parku a ak sa to tam hemzi zvieratkami, tak ani nejak dlho cakat nemusel. A ako spominas, fotky SU naaranzovane.
 
atariak
2019-04-05 10:18:14
príspevok od: smartin
Mna by zaujimalo, ako je mozne toto nafotit.
Hlodavec za behu smerom k fotografovi na brutalne nizkej hlbke ostrosti? Jedine zaostrene na pevno a skusat sa trafit s mnozstvom odpadovych zaberov.
Vsade kremovy bokeh, bez rusiveho pozadia... Co vykosil luku a nechal uprostred jeden kvietok? A ako dokopal toho zivocicha aby prisiel presne k nemu?

Vie mi to niekto nejak vysvetlit?
Aj tak to ide. Nikon vie spravit focus-trap, aby sa cvaklo ked je nieco focused. Ale netvrdim, ze tak to robil Podla veveric a lisok by som to tipol na UK, kde ich je plno a casto sa vyskytuju na rovnakych lokalitach (horuci tip, okolie St Paul's v Londone je plne veveric
 
Marcel Rebro
2019-04-05 10:20:07
Každá jedna z týchto fotiek je sama o sebe skvelá a má "wau efekt". V takejto sérii ale pre mňa zaniká. Ba dokonca to má opačný účinok. Začína ma to nudiť a uvažujem viac nad tým ako tam tie hlodavce "nainštaloval" ako nad obsahom fotky. A príbeh tam žiaľ nevidím žiadny. Je to naaranžované od A do Z. Profesionálne a technicky dokonalé ale naaranžované. A v tomto kontexte aj umelé.
 
jan21
2019-04-05 16:07:01
príspevok od: CrazY_Red_FoX
Suhlasim. Fotky su paradne, oku lahodiace. Je to ale wildlife? (Kazdy ma inu predstavu o wildlife). Vacsinu fotiek mohol kludne spravit vo svojej zahrade alebo v blizkom parku a ak sa to tam hemzi zvieratkami, tak ani nejak dlho cakat nemusel. A ako spominas, fotky SU naaranzovane.
Wild ...je to čo nieje skrotené alebo obmedzené v zajatí
Aranžovať...to je bežné aj v divočine skutočnej..pri žrádle, vode, mrcine
 
jan21
2019-04-05 16:14:20
príspevok od: Marcel Rebro
Každá jedna z týchto fotiek je sama o sebe skvelá a má "wau efekt". V takejto sérii ale pre mňa zaniká. Ba dokonca to má opačný účinok. Začína ma to nudiť a uvažujem viac nad tým ako tam tie hlodavce "nainštaloval" ako nad obsahom fotky. A príbeh tam žiaľ nevidím žiadny. Je to naaranžované od A do Z. Profesionálne a technicky dokonalé ale naaranžované. A v tomto kontexte aj umelé.
Hej aj obrovská cestopisna fotoseria v jedmom článku, aj od viacerých autorov pride jednotvárna. Ale to aj nahé baby alebo fotky kabeliek, budov, ...blabla
Keby prichádzali tieto fotky v takej kadencii ako ...bez profi účtu (raz za 3 dni) tak budeš potešený a ťapkať.
Ozaj Nenci - tam si bol sám fotoman? Teraz Canon pustil fotky z EOS RP, tiež super! Alebo len zhoda náhod?
 
jan21
2019-04-05 16:19:15
príspevok od: smartin
Mna by zaujimalo, ako je mozne toto nafotit.
Hlodavec za behu smerom k fotografovi na brutalne nizkej hlbke ostrosti? Jedine zaostrene na pevno a skusat sa trafit s mnozstvom odpadovych zaberov.
Vsade kremovy bokeh, bez rusiveho pozadia... Co vykosil luku a nechal uprostred jeden kvietok? A ako dokopal toho zivocicha aby prisiel presne k nemu?

Vie mi to niekto nejak vysvetlit?
Ono
mne ten krémový bokeh veľmi nejde, neviem prečo sa stal "štandartom" a aj tu sa niektorí wild fotoľudia takto produkujú.
Viac mi na wild pasuje trošku tvrdosť, rozmanitosť, surovosť ako....rozprávková krajinka
Ale raz za čas, dané momentom...to ano!
 
Juraj23
2019-04-05 20:41:27
Si zabil
 
Marcel Rebro
2019-04-06 07:57:45
príspevok od: jan21
Hej aj obrovská cestopisna fotoseria v jedmom článku, aj od viacerých autorov pride jednotvárna. Ale to aj nahé baby alebo fotky kabeliek, budov, ...blabla
Keby prichádzali tieto fotky v takej kadencii ako ...bez profi účtu (raz za 3 dni) tak budeš potešený a ťapkať.
Ozaj Nenci - tam si bol sám fotoman? Teraz Canon pustil fotky z EOS RP, tiež super! Alebo len zhoda náhod?
Áno - keby prichádzali po jednej budem ťapkať. A písal som snáď niečo iné?
V článku píšem že sme boli dvaja. A že Paťo mal so sebou nový Canon R.
 
fatality
2019-04-08 01:18:07
myslim,ze jeho pracu trochu zlahcujete..ako nevravim,ze v nej nieje kus aranzerstva..ale skuste
v oblasti,kde zije akykolvek druh vo "velkom pocte",naaranzovat vlci mak,malincie,lubovolny kvet,alebo aj kukuricu,
ktora je potravou a laka hlodavce..a cakajte...
a uvidite kolko sa vam podari takychto zaberov..a ci sa vam vobec podari aspon jeden.. ..
 
dushki
2019-04-09 09:46:04
fotky sa aranžujú, kto to vie... a dokonca aj aby to bolo pekné...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované