Autá

Jazda bez emisií CO2 s motorom na zemný plyn

"Prechod na mestské autobusy s elektrickým pohonom je nákladný a vyžaduje si komplexnú prípravu. "

Peter Škorňa, 29. marca 2019 14:00
Mercedes-Benz Citaro NGT Foto: Daimler AG
Mercedes-Benz Citaro NGT hybrid s plynovým pohonom predstavuje rýchlu a porovnateľne výhodnú alternatívu vo forme technického prechodu, ktorý je obzvlášť šetrný k životnému prostrediu.

S voliteľným hybridným modulom vyvinul Mercedes Benz technickú lahôdku: Citaro NGT hybrid dokáže jazdiť až o 8,5 percenta efektívnejšie.

Motory na zemný plyn v podstate neemitujú žiadne pevné častice, pričom produkcia emisií NOx je takisto na veľmi nízkej úrovni. Okrem toho jazdí Citaro NGT hybrid vďaka pohonu na bioplyn, resp. zemný plyn takmer bez emisií CO2.

Pre takýto ekologický spôsob dopravy sa so svojimi šiestimi novými autobusmi Citaro NGT hybrid rozhodol napríklad aj podnik verejných služieb mesta Augsburg. Spoločnosť VWG nasadila do služieb mesta Oldenburg prvý kĺbový autobus Citaro G NGT hybrid na svete, ktorý jazdí na zemný plyn.

Európa zaznamenáva značný dopyt po autobusoch s plynovým pohonom: prevádzkovateľ firmy STU Bourges so sídlom vo francúzskom meste Bourges, ktorá je dcérskou firmou spoločnosti RATP Dev, sa rovnako ako španielske spoločnosti EMT Madrid a Aucorsa Cordoba rozhodol pre autobusy Citaro NGT hybrid. Výnimkou nie je ani slovinské hlavné mesto, Ľubľana, v ktorom bude už toto leto premávať prvý zo 17 objednaných autobusov Citaro NGT hybrid.


Komentáre