Človeku budúcnosti vo svete čoraz viac presýtenom technológiami nebudú stačiť dobré rozumové schopnosti a vedomosti, aby uspel na trhu práce.
Práve naopak, realita budúcnosti bude zaťažkávacou skúškou jeho sociálnych a emocionálnych zručností a vlastností. Čo musia pre to urobiť školské systémy?
Mäkké zručnosti by mali byť hlavnou prioritou vzdelávacích systémov. Očakáva sa, že stroje v budúcnosti nahradia mnoho dnešných fyzických i duševných pracovných postupov – a namiesto dnes známych vznikne mnoho nových typov zamestnaní práve vďaka technológiám.
Na pracovnom trhu v roku 2030 však budú napriek tomu najviac cenené práve sociálno-ekonomické zručnosti a vlastnosti – to je hlavný záver štúdie, ktorú vypracoval Microsoft v spolupráci so spoločnosťou pre vzdelávaciu prax McKinsey & Company.
Nové druhy zamestnaní
Pravdaže, budeme potrebovať absolventov, ktorí budú vedieť stroje ovládať, ale nie takých, čo by s nimi súperili. Naopak, bude treba takých, ktorí budú pretechnizovaný svet poľudšťovať.
Preto aj podľa záverov štúdie musíme začať už dnes vnášať vo väčšej miere do systému vzdelávania to, na čo možno práve zaslepenosťou technologickým rozvojom zabúdame.