neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Streamované hry Google Stadia budú vyžadovať minimálne 20 až 30 Mbps

Značky: Googlehry

DSL.sk, 22.3.2019


Spoločnosť Google po tohtotýždennom predstavení svojej novej pripravovanej služby pre streamovanie hier Stadia aktuálne zverejnila aj pôvodne neavizovaný základný parameter, potrebnú rýchlosť pripojenia pre využívanie služby pri hraní v najvyššom ponúkanom rozlíšení.

Podľa informácií pre Arstechnica v beta teste na konci minulého roka služba požadovala minimálnu rýchlosť 25 Mbps, priemerná rýchlosť dosahovala podľa Google 20 Mbps.

V beta teste služba fungovala ešte v rozlíšení 1080p so 60 fps, spustená má byť ale s maximálnym rozlíšením 4K so 60 fps. Od beta testu prišlo podľa spoločnosti k zlepšeniu infraštruktúry a použitého kódeku a 4K so 60 fps teraz zvláda s rýchlosťou do 30 Mbps.

Použitý kódek ale spoločnosť nezverejnila a nie je jasné, či pre streamovanie videa využíva niektorý zo štandardných kompresných formátov videa.

V každom prípade služba bude znamenať pre užívateľa aj relatívne veľkú spotrebu dát, keď 20 Mbps znamená 9 GB prenesených za hodinu a 30 Mbps 13.5 GB. Pri mesačnom FUP 300 GB používanom niektorými slovenskými operátormi to znamená cca 33 respektíve 22 hodín hrania za mesiac, bez iných dátových prenosov.

Google tiež stále nezverejnil konkrétnu úroveň latencie, teda odozvy od akcie hráča po reakciu v hre. Latenciu sa pokúsili odhadnúť niektoré zdroje a jeden z nich identifikoval celkovú latenciu výrazne nad 100 ms. Služba vo finálnej podobe ale nie je ešte dostupná a bolo to zrejme zatiaľ len na základe limitovaných testov pri demonštrácii stavu stále pripravovanej služby.

Podľa Google síce na začiatku služba nebude mať latenciu pre najnáročnejších ešport hráčov, má byť ale kompatibilná aj s hrami najnáročnejšími na reflex.

Latenciu ovplyvňuje viacero komponentov a ani pri lokálnom hraní automaticky pri každej konfigurácii nie je zanedbateľná. Google bude mať odporúčania na hardvér užívateľa vrátane napríklad jeho routera, konkrétne odporúčania a hodnoty spoločnosť zatiaľ ale nezverejnila.

Služby streamovanie hier ponúka už viacero spoločností, podobne ako v iných segmentoch je iniciatíva Google ale zaujímavá a má možný väčší potenciál na úspech pre jeho technologické a finančné možnosti a tiež trhovú silu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

žiadne prekvapenie, toľko treba na stream 4k obsahu
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ale no tak! Prekvapením je, že stačí na 4k 30mbit, kedže to musí byť silný kodek, ktorý v reálnom čase kóduje veľmi náročný obraz s minimálnym oneskorením a pri zachovaní vysokej kvality vrátane 60Hz.
Niečo iné je ukladať offline na YT, niečo iné online to kódovať. 30mbit niektoré Canon fotoaparáty potrebujú pre FHD, na 4k používajú 100mbit/s.
Z toho sa dá usudzovať, že FHD by malo stačiť 10-15mbit/s čo už je super aj na Slovenský internet.Ak by bola cena do 10Eur/mesiac a bol by dostatočne široká ponuka titulov, pôjdem do toho.
Problém bude, že tak ako ISP svojho času sa snažili blokovať YT, môžu sa snažiť blokovať i túto službu. Možno to zrušili, ale niektorí Slovenskí ISP obmedzovali videostreaming na max 6mbit/s.
30mbit/s bude super vzhľadom k tomu, že Telekom od 2018 ponúka 30/3 vdsl za 14,90. Mne bude stačiť FHD. Dať si nejakú skatuľku ku TV, polhodinku, hodinku večer si niečo zahrať na veľkom TV, super! Časom to môže byť ako Steam link v TV Samsung. Spustíš google appku na novom TV a ideš :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

radsej by som preferoval 1080p s nizsou kompresiou ako hnusne 4k, hlavne pri rychlych scenach, ktore su v hrach bezne tam bude urcite obrovsky rozdiel v kvalite obrazu, neda sa to porovnavat s filmami, kde su casto staticke sceny a nizsi datovy tok tam nevadi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne bude stačiť FHD tiež, na veľkom TV, ak to zvládnu do tých cca 10mbit/s pri vysokej kvalite obrazu, nízkom oneskorení, bomba vec! Pri cene do 10 Eur/mesiac, možno s tým, že budú vkladať reklamu. Možno bude základ zadarmo s vloženou reklamou, kto vie. ALe teším sa na konkurenciu. Nie len pre obchody s hrami, ale aj pre výrobcov HW, kde vás budú musieť presvedčiť prečo si kúpiť grafiku za 300 Eur, keď rovnaký zážitok vám sprostredkuje google na netbooku za 200 Eur pripojeného ku TV.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nikde som nevidel porovnanie s GeForceNOW ...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. Bez hodnoty MŠ diferenciálu služieb je o porovnaní priekazne ťažko uvažovať.
*mokrosť špagátu
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

začnite mu dávať pluská, možno prestane
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to by som chcel vidiet tu kvalitu
ak ma 60 4K "obrazkov" 2MegaBytes

Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Tak hadam nebudes vkuse zbesilo mykat mysou aby bol kazdy frame uplne ina scena...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktorú časť oznámenia, kde sa spomína slovo "minimálne" si presne nepochopil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povedali vacsinu Europy, tam slovakia nespada, vsak nemame ani svoj jazyk v gboard klavesnici od gogog
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Google má pobočku na Slovensku. Lokalizuje všetky služby do slovenčiny, narozdiel od Slovenských vývojárov z STU a TUKE, ktorí lokalizujú ich výtvory z angličtiny max. tak do češtiny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vsetko, len gboard nie :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

na toto sa da povedat len ze cim vacsi kokot tym skor pracuje v google. google ziatial prisiel s X technologiami z toho sa ich uchytilo len par. vyhladavac sa uchytil len preto ze yahoo bola fakt katastrofa google vyhladavac bola tiez katastrofa ale mensia. android detto vsetci na to nadavaju ale google to natlacil vyrobcom namiesto symbianu takze ludia nemali na vyber, je to hrozne neda sa to normalne ovladat (je to proste picovina na sposob iOS) stranky su tam orezane a musi sa na tom matlat prstami. je to nenazrane odporne svinstvo ktoremu uz ani 12 GB ram nebude dost samozrejme vybrali na to javu technologiu ktora bola za zewnitom v polovici 90tych rokov jazyk na ktory vyvojari nadavali hned ako vysiel.
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

este je tu gmail ten je tiez napicu. a potom ostatne technologie googlu ktore sa nepresadili vobec google ich zrusilo hned ako z nich mohlo byt fiasko alebo debakel. vidno ze zamestnanci googlu su si vedomi svojej kokotnosti a vsetko zachranuje alphabet ktory tlaci reklamu takym agresivnym sposobom ze je uz doslova vsade.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

No vidis ako si sa obsahom tvojho komentara k tomu googlu hned zaradil.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

trha mi to zily
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ďakujeme za príspevok. Pošlite nám svoj životopis a motivačný list pre prijatie na pozíciu Chief Innovation Officer. Váš Google.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dsl.sk stránka tam orezaná nie je
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak. Dokazom je aj jedna nasa spoluziacka, ktora rozumom bola pomalsia, spravanim trapna a vzhladom tiez, no niektori tie kila farby zrali. Urobila karieru v gugli, vydala sa, rozviedla a neviem co este kym som ja len zacal chodit s tou svojou... Success story asi, ale nezavidel a nezavidim jej ani ani ani nic a mienku o gugli mam tiez nevalnu. Akoze vyhladavac, umela inteligencia a take vedecke veci uplne ze wau, ale take dizajnerske ako napr. handroid a vsetky gui - grc.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

zvedavy som kedy doma na TV alebo na PC si zahram NHL za co ja viem 9€/ mesiac
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To ze bola pozadovana 25 Mbps pre beta test neznamena ze to bude required. Akurat na testovanie nepotrebovali ludi s pomalymi internetmi
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

PS4 ma remote play a tam je minimum 15Mbit. je tam moznost nastavit si kvalitu atd. bol som najprv skepticky ale ked som to vyskusal bol som velmi prekvapeny ako velmi dobre to funguje a nie je tam ziadny input lag. takze tych ~20Mbit je dost realnych plus urcite tam budu viacere nastavenia...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

len aby to v buducnosti nedopadlo ako v enderovej hre. najschopnejsi hraci si budu mysliet, ze hraju titul so super fotorealistickou grafikou a casom zistia, ze to bojove vozidlo, ktore ovladali a vybombardovali nim celu dedinu, bolo skutocne a aj ta dedina a ludia v nej...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

a v prípade slepoty z dlhého hrania reálnej hry pozor na trifidov
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pockajme si co prinesie Microsoft, ma vlastne studia, kupuje nove, otvara nove, Azure je velmi silny takze takto preferencne odporucat Google a nespomenut konkurenta je zavadzajuce.

Takze pockajme na x-cloud.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nuz, Google predstavil realny produkt v beta teste. Kedze MS nema co predstavit, nie je s cim porovnavat. Nejedna sa o preferencne odporucanie ale o spravu na zaklade prezentacie. Ked bude mat podobnu prezentaciu MS a nebude tu o tom ani ciarka, potom sa mozes stazovat ze tu niekoho preferuju.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

pred niekoľkými rokmi som testoval steam, ktorý niečo podobné ponúkal. Na hernom PC bežal steam s nejakou apkou, na nevýkonnom PC zapojenom v domácej sieti som si hru spustil. Streamovalo to plynule na n-kovej wifi. Vtedy som testoval NFS a bolo to pekne hrateľné. Prišlo mi ale hovadské mať kvôli jednej hre pustené 2 PC :-)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Udavana latencia je 166ms.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre koho je sluzba vlastne urcena? narocny hrac o par rokov bude hrat urcite v 4K a ten nebude spokojny s latenciou a hardware si radsej kupi, ako cielovu skupinu vidim skor obcasnych hracov, a tam 4K rozlisenie asi nebude potrebne, skor by som ocakaval nizsiu latenciu, u akcnej hry 100+ ms je jednoducho vela. aj na realtime strategiu to je vela, realne sa tam bude dat hrat skor strategicke hry, resp roleplay
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Služba je určená pre rovnakých klientov ako všetky služby google. Pre 95% trhu.
Ku oneskoreniu toľko, že to je aj práca pre ISP, aby optimalizovali a vylepšili svoje siete.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Na zaciatok je 166ms super cislo, ked si vezmete do uvahy, co vsetko ma na to vplyv. A tak ako sme mali kedysi ledva 1Mbit/s pripojenie, teraz vies mat az 1Gbit/s. Podobny dobyt bude aj po latencii. Je to opat len konkurencna vyhoda, s ktorou sa budu ISP predbiehat. Hadam nikto nerata s tym, ze to cislo je fixne a nebude sa zlepsovat.
Jednoznacne je to buducnost, tak ako bol cloud, ci velke datove baliky v mobilnej sieti. Kolko ludi vtedy na to frflalo ako na zbytocnost a teraz si bez toho nevedia predstavit zivot.
Tiez mi pride urcite dostupnejsie si platit 10-20eur mesacne, ako vyhadzovat peniaze za HW, ktory po 2 rokoch uz nema ani polovicnu hodnotu. A tento trend sa bude len zhorsovat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mozeme ocakavat dotovanu/zdarma verziu kde napr. HP pot je nahradeny energetickym napojom spriatelenej znacky a niektore textury zobrazuju reklamamy, samozrejme vyberane AI na zaklade zaklade casu straveneho pozeranim na nieco podobne v minulosti? A ked sa rozhodnem kopnut do sliepky alebo vypalit dedinu, bude mi neskor odporucat 'pomoc' alebo rovno zaradi na watchlist
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak, presne tymto smerom to pojde. a nebude to zadarmo, za reklamu si este aj radi zaplatia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze slane spagaty od Telecomu nic. Skrtam Google Stadia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

videli ste testy latencie? 150+ms

to bude chcieť totál ovcu, aby si platila predplatné na to, aby mohla hrať sp hry s trojnásobnou latenciou, nižšou kvalitou, bez podpory modov, zato s cenzúrou a sociálnym kreditom po vzore čľr

čiže google triafa do čierneho
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak ja by som rad videl poziadavky na pripojenie asi v takomto zmysle:
Odporucame:
1.Odozva pripojenia z lokalneho PC na nejaku Google Ip adresu max XY ms
2. Hranive v 1080p pri 30 fps - XX Mbps download / upload
3. Hranie v 1080p pri 60 fps - YY Mbps download / upload
Atd.
Mozem mas 20Mbps download, ale co ak mam bezdrat a odozvu na providerov gateway mam 50ms, ktovie aka odozva je potom dalej...

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár