Denník N

Dubéci z Progresívneho Slovenska: Toxická kampaň nefungovala pred 5 rokmi, nezabrala by ani teraz

Martin Dubéci z Tabačky. Foto N - Tomáš Benedikovič
Martin Dubéci z Tabačky. Foto N – Tomáš Benedikovič

V roku 2014 šéfoval prezidentskej kampani Radoslava Procházku, dnes je vo vedení Progresívneho Slovenska. Martin Dubéci tvrdí, že kampaň Zuzany Čaputovej od začiatku nebrali ako stranícke promo.

Po prvom kole mnohí analytici, ale aj politici, zdôrazňovali, ako Zuzane Čaputovej pomohlo, že bola v kampani autentická a nemenila názory. Stačilo by to bez dobrej kampane?

Neviem. Nenapadá mi jediný príklad, keď by Zuzana za posledný rok musela nejaký svoj názor prispôsobiť tomu, že kandiduje. Čo hovorila pred rokom, hovorí aj teraz. Kampaň slúži len na to, aby to čo najefektívnejšie rozšírila do sveta. Jej úspech v porovnaní s ostatnými kandidátmi do veľkej miery stojí na tom, aká je výrazná, ako vystupuje, ale aj na tom, ako odpovedá na otázky. A ľudia na to zareagovali.

Pred piatimi rokmi ste po voľbách napísali text s názvom „Ako sme nevyrobili prezidenta“. V ňom ste k marketérom napísali: „Panuje tu mýtus o jazyku – že je potrebné ošmirgľovať jazyk, ktorým sa politik prihovára, tak aby mu porozumel aj váš spravidla jednoduchší imaginárny sused. Ak sme o niečom po tejto kampani presvedčení, tak je to zistenie, že prázdnota sa pod prešľachtené heslá skryť jednoducho nedá.“ Potvrdilo sa to aj teraz?

Úplne. Jednou z mojich najmenej obľúbených politických poučiek je veta, že „ľudia sú hlúpi a treba k nim hovoriť tak, akoby boli po lobotómii“. Bol som na mnohých stretnutiach ľudí so Zuzanou Čaputovou a videl som

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Prezidentské voľby 2019

Progresívne Slovensko

Zuzana Čaputová

Slovensko

Teraz najčítanejšie