Škoda Vision iV: Ženevský koncept odhaľuje interiér

Po skiciach exteriéru nás česká Škoda nechala rovnakým spôsobom nahliadnuť aj do kabíny pripravovaného konceptu. Vďaka elektrickému pohonu bude mimoriadne priestranný.

20.02.2019 19:00
debata
Interiér konceptu iV ťaží maximum z kompaktného... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision iV - 2019 Interiér konceptu iV ťaží maximum z kompaktného elektrického pohonu, ktorý je zapracovaný v platforme MEB. To znamená viac priestoru pre posádku a rovnú podlahu. Nad prístrojovou doskou sa akoby vnášajú dva displeje.

Už minulý týždeň Škoda prekvapila informáciou, že okrem premiéry menšieho SUV Kamiq a výstavnej premiéry hatchbacku Scala privezie do Ženevy aj koncept. Pôjde o elektrické SUV, ktoré automobilka definuje ako crossover-kupé. Nie je celkom isté, či ide o ďalší evolučný stupeň dva roky starej štúdie Vision E zo Šanghaja, alebo o avízo ďalšieho elektromobilu. Prvá z možností je však pravdepodobnejšia, keďže sériové elektrické SUV Škody na platforme MEB sa chystá na trh už v roku 2020. Nasvedčujú tomu aj prvé zverejnené skice exteriéru.

Štúdia Vision iV sa predstaví na autosalóne v... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision iV - 2019 skice Štúdia Vision iV sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Od pôvodného elektrického crossoveru Vision E z roku 2017 sa dosť odlišuje. Napríklad prednou maskou a nárazníkmi.

Vidieť na nich pokrok, ktorý štúdia postúpila v priebehu dvoch rokov. Úplne odlišná je celá predná časť, na ktorej pribudla typická „škodovácka“ maska. Vision E ju nemal. Podobne je to s predným nárazníkom, doplneným veľkými postrannými otvormi, pravdepodobne pre prívod vzduchu k brzdám alebo chladiacemu systému batérií. Veľa paralel nenájdeme ani vzadu. Sú tu iné svetlá aj nárazník s difúzorom. Oba koncepty však spájajú bezrámové okná, zapustené kľučky dverí, obrovské 22-palcové disky kolies a kamery namiesto spätných zrkadiel.

Veľa paralel nenájdeme s Vision E ani vzadu.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision iV - 2019 skice Veľa paralel nenájdeme s Vision E ani vzadu. Vision iV má totiž podstatne športovejší „look“. Vidieť to napríklad na difúzore.

A teraz sa môžeme pozrieť aj do kabíny. Tá má byť vďaka kompaktnému elektrickému pohonu s batériami v podlahe mimoriadne priestranná. Zavadzať nebude ani klasický stredový tunel. Takže medzi vodičom a spolujazdcom je veľký odkladací priestor. Nad ním sa akoby vznáša stredová konzola, kde nájdu miesto dva smartfóny. Automaticky sa spoja s infotainmentom vozidla, pričom ich nabíjanie zabezpečí indukčný box. Palubná doska je rozdelená do dvoch úrovní. Obsahuje voľne stojaci digitálny prístrojový panel aj obrazovku multimediálneho systému. Výhľad na prístroje zlepšuje dvojramenný volant.

O technike nepadlo zatiaľ ani slovo. Pripomeňme len, že starší koncept Vision E s dĺžkou 4 668 mm, šírkou 1 924, výškou 1 591 mm a rázvorom 2 851 mm poháňali dva elektromotory so spoločným výkonom 225 kW. Každý jednu z náprav. Dojazd na jedno nabitie mal byť podľa staršej normy NEDC asi 500 km. Štúdia tiež bola vybavená autopilotom. Ten bude mať pravdepodobne aj tá ženevská, hoci sériovému nasadeniu vyšších úrovní autonómneho riadenia zatiaľ bráni legislatíva. Do roku 2022 chce mať Škoda v portfóliu desať elektrifikovaných modelov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #autosalón Ženeva 2019 #Škoda Vision iV
Články podľa značiek