Od svojho uvedenia na európske cesty disponovalo Audi Q8 jediným motorom. Produkt slovenskej fabriky koncernu VW bol dostupný výhradne s označením 50 TDI, čo znamená trojlitrový naftový agregát V6 dosahujúci maximálny výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. Momentálne uvádza automobilka viac verzií štýlového modelu z BA.

Nateraz najrýchlejším modelom je benzínový variant Q8 55 TFSI
Zdroj: Audi

Portfólio rozširuje vyhotovenie nesúce prívlastok 45 TDI, za ktorým sa skrýva slabšie naladenie dieselového šesťvalca. Dokáže vyprodukovať parametre 170 kW (231 k) a 500 Nm. S týmto srdcom zrýchli SUV-kupé z nuly na stovku za 7,1 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 233 km/h. Podobne ako pri ostatných variantoch pracuje aj tu 48-voltová elektrická asistencia.

Ďalším prírastkom je benzínový model Q8 55 TFSI. Poháňa ho opäť motor 3.0 V6 s turbodúchadlom, tento však dokáže vyvinúť výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm. Vozidlo rozbehne z pokoja na 100 km/h v priebehu 5,9 sekundy. Naftovú päťdesiatku teda prekonáva o dve desatiny a víťazí tiež najvyšším tempom limitovaným na 250 km/h. Čo za to? Slovenské sumy zatiaľ nepoznáme, na nemeckom trhu však stojí slabší diesel 73 300 eur a zážihová verzia o tritisíc viac.

Zdroj: Marek Pokrývka