Ako bude vyzerať hotel Kyjev a okolie? Jeho majiteľ prezradil svoje zámery primátorovi Vallovi

20.2.2019
Vizualizácia Kamenného námestia - rampy do podzemia

Zdroj: Lordship

Páčil sa vám článok?

Vlastník budovy bývalého Hotela Kyjev mal prvýkrát možnosť sedieť za okrúhlym stolom s novými zástupcami Bratislavčanov. Jonathana Jacksona privítal primátor Matúš Vallo a starostka Starého Mesta Zuzana Aufrichtová. Spoločne tak načrtli budúcnosť časti centrálneho priestoru v hlavnom meste.

Motiváciou majiteľa budovy bývalého Hotela Kyjev ku stretnutiu s novým vedením mesta bola podľa neho snaha o transparentné riešenie investorských zámerov v centre Bratislavy. Jackson verí, že konečná podoba tohto priestoru by mala vzísť práve z diskusie so zástupcami Bratislavčanov. O to, ako bude tento priestor vyzerať o štyri roky, sa tak môžu výrazne pričiniť obe strany, developer i dnešné vedenie mesta.

​K zmene by mohlo prísť po viac ako 15 rokoch. Súčasný majiteľ Jonathan Jackson informoval primátora Valla spolu so starostkou Aufrichtovou, že sa už dvakrát snažil v spolupráci s mestom o zmenu územného plánu celého bloku č.17/9 zóna Dunajská, ktorá by pomohla riešiť súčasný a nikomu nevyhovujúci stav. V priebehu posledných 15 rokov, odkedy je budova hotela Kyjev v jeho vlastníctve, ku zmene neprišlo. “Aj preto sme sa rozhodli postupovať v rámci regulatív súčasného platného územného plánu a zamýšľame budovu bývalého hotela zrekonštruovať v súlade s ním. Na mieste dnešného parkoviska plánujeme realizáciu nového administratívneho objektu,” povedal na stretnutí Jonathan Jackson.

Zdroj: Lordship

​Parkovanie by zákazníci našli v podzemných garážach, kde sa súčasný počet parkovacích miest približne späťnásobí. Zároveň by chcel investor v trojuholníku ulíc Rajská a Špitálska, kde je dnes nefunkčná rampa do podzemia, vytvoriť nové námestie pre Bratislavčanov. To by plynulo nadväzovalo na Kamenné námestia a Námestie SNP, ktoré chce mesto revitalizovať podľa projektu Živé námestie. Obytné domy, ktoré investor vlastní v priestore Kamenného námestia, by v budúcnosti nahradili byty dizajnovo zapadajúce do zrekonštruovanej zóny.

Vlastník budovy bývalého hotela Kyjev informoval primátora a starostku, že sa už stretol na rokovaniach s novým majiteľom obchodného domu Georgom Trabelssiem. Developer Lordship je ochotný sa podieľať na spoločnom postupe s majiteľom obchodného domu Tesco a hľadať s ním cestu k
rekonštrukcii oboch objektov na Kamennom námestí. Ak chcú mať obyvatelia Bratislavy funkčný verejný priestor v okolí hotela, je nutné zasiahnuť aj do jeho výzoru. Súčasná fasáda na budove bývalého Hotela Kyjev totiž nespĺňa moderné tepelno-izolačné a ďalšie technické kritéria, a preto je potrebné ju pri
rekonštrukcii vymeniť.

Rekonštrukcia, ktorá by zachovávala pôvodný stav, prípadne sa od neho odchyľovala len minimálne, by dovoľovala otvoriť iba napríklad hotel nízkej kategórie, respektíve prechodné ubytovanie. Preto investor žiada mesto o spoluprácu pri projekte. Primátor Matúš Vallo zdôraznil, že priestor Kamenného námestia
je pre hlavné mesto veľmi cenným územím, v ktorom treba riešiť bezpečnosť, kvalitu verejného priestoru a mestotvorné funkcie v úzkej nadväznosti na priľahlé Námestie SNP. V tejto súvislosti hlavné mesto pripraví vstupy do ďalšej diskusie a zosumarizuje kľúčové problémy a požiadavky, ktoré by riešenie
Kamenného námestia, budov hotela Kyjev a bývalého Prioru mali z hľadiska verejného záujmu rešpektovať.

Podľa investora jeho úlohou nie je len vytvoriť kvalitnú budovu, ale budovať aj vzťah ľudí k danému miestu. Preto je podľa nich dôležité, aby bolo Kamenné námestie pre ľudí atraktívne a zaujímavé.

Spoločnosť Lordship poskytla v minulosti pomocnú ruku Dobrému trhu tým, že vyhradili bezplatne väčšinu parkovacích miest z ich kapacít. 

Zdroj: Lordship

Poskytnutím fasády bývalého hotela podporili kampaň pripomínajúcu 50. výročie augustovej okupácie z roku 1968. Na fasáde sa premietali hlavné posolstvá kampane Nerozumieme. Tá pripomínala, že augustovú inváziu spáchali naši vtedajší spojenci na čele so Sovietskym zväzom.

Mesto tiež v spolupráci s Alianciou Stará tržnica, spoločnosťou Tesco a značkou Lordship, rozhýbali začiatky revitalizácie roky chátrajúceho námestia v centre Bratislavy. Prvým  krokom obnovy námestia bolo na náklady Lodstránenie čiernych stavieb, ktoré roky odolávali úradom a boli prekážkou revitalizácie. 

(ts,nc)

Páčil sa vám článok?