Nielen bratislavská exkluzivita v podobe Audi Q8, ale tiež prvé elektrické SUV značky e-tron môžu nájsť návštevníci na parížskom autosalóne. Množstvo novinárov, no aj čínski špióni dokonale preskúmavali štýlový športovo-úžitkový model s nulovými emisiami. S 95 kWh akumulátorom dokáže na jedno nabitie prejsť vyše 400 kilometrov a dvojica elektromotorov dosahuje výkon na úrovni 300 kW. Vďaka tomu novinka zrýchli z nuly na stovku už za 5,7 sekundy a poteší tiež štýlovým dizajnom. Najväčšou zaujímavosťou je možnosť priplatiť si za kamery, ktoré nahrádzajú bežné spätné zrkadlá. Tie následne premietajú obraz na obrazovku vo vnútornej časti dverí. Zaistená má byť vďaka tomu podstatne lepšia aerodynamika, a teda tiež využiteľnosť energie. V interiéri nechýba už známa trojica displejov – jeden pred vodičom zastávajúci pozíciu digitálneho štítu, infotainment displej v strede palubnej dosky a pod ním sa nachádzajúci displej pre ovládanie klimatizácie. Aj v tomto prípade je k dispozícii haptická odozva, ktorá zabezpečí presné stláčanie tlačidiel.HN/Radoslav Petrík
StoryEditor

Audi prinieslo svoj prvý elektromobil aj k nám. Toto sú jeho slovenské ceny

20.02.2019, 10:03
Prémiová nemecká automobilka priniesla na Slovensko svoj prvý čistý elektromobil kategórie SUV, jeho cena atakuje 80-tisícovú hranicu.

Elektrická revolúcia ingolštadtskej automobilky Audi započala práve plne elektrickým SUV menom e-tron. Vôbec prvý čistý elektromobil značka odhalila v lete minulého roka a dnes už sa novinka dostáva aj na slovenský trh.

Zaujímavý je pri modeli dizajn, nakoľko značka sa nesnaží nijak výrazne kričať do sveta "toto je elektromobil". Stále však ide o luxusné prémiové auto, ktoré bude konkurovať aj Tesle Model X či Mercedesu-Benz EQC.

​Vzhľad Audi e-tron vychádza z ostatných modelov výrobcu a dodržiava zásady súčasného dizajnového jazyka. Nechýba teda ani osem-uholníková Single Frame maska chladiča, pomerne úzke predné svetlomety s možnosťou Matrix LED svietenia, zadné koncové prepojené svetlá či špeciálne aerodynamické disky a praktické oplastovanie.

Značka uvádza, že novinka má dosahovať aerodynamiku s hodnotou len Cd 0,27. Dopomôcť tomu majú do výraznej miery práve spätné zrkadlá, ktoré ako jedna z prvých automobiliek na svete implementovala do sériového vozidla.

Sú k dispozícii za príplatok 1 731 eur, pričom ide o dve spätné kamery a dva interiérové OLED displeje nahrádzajúce štandardné spätné zrkadlá. Prostredníctvom dotykového OLED displeja na strane vodiča je možné nastaviť obraz obidvoch displejov, je tu možnosť dynamického nastavenia uhlu pohľadu podľa situácie (parkovanie, odbočovanie, jazda na diaľnici a podobne) a tiež lepšia aerodynamika (dlhší dojazd), aeroakustika a výhľad pri zníženej viditeľnosti napríklad nepriaznivom počasí.

Audi e-tron v tomto čase už štartuje svoj predaj aj na slovenskej pôde, pričom cena základnej verzie je stanovená na 81 400 eur. Okrem toho je v cenníku i verzia  "advanced" za 83-tisíc eur s rozšírenými blatníkmi kolies, prahovými lištami vo farbe sivá Manhattan metalíza, v prípade vonkajšieho laku vo farbe biela gletscher metalíza a strieborná Florett metalíza bude kontrastné lakovanie vo farbe sivá Taifun metalíza, pribudnú 20-palcové disky z ľahkých zliatin s pneumatikami 255/50 R20 či zábrana proti podbehnutiu vpredu a difúzor vzadu vo farbe strieborná Selenit metalíza.

Audi

​O pohon sa v oboch prípadoch stará dvojica asynchrónnych elektromotorov so systémovým výkonom 265 kW (300 kW Boost-Modus) a krútiacim momentom 561 Nm (664 Nm Boost-Modus). Osadené sú líthium-iónové 95 kWh batérie a vďaka takejto špecifikácii zrýchli e-tron z nuly na stovku už za 5,7 sekundy.

Prvý elektromobil Audi je vybavený aj špičkovým systémom rekuperácie, ktorá je schopná zabezpečiť spomalenie/zastavenie až v 90 percentách prípadov - klasické brzdy sa hlásia o slovo až po prekročení hranice 0,3 g. Audi e-tron je možné nabíjať výkonom až 150 kW, kedy sa dobije približne za 30 minút. Dopĺňať energiu je však možné aj z klasickej 230 V zástrčky a z trojfázovej zástrčky s napätím 400 V.

Dvojica elektromotorov je osadená v prednej a zadnej časti, čím je zaistený pohon všetkých kolies s označením Quattro. Pri bežnej jazde je však pohon smerovaný výhradne na zadnú nápravu - predné sa zapájajú len v prípade preklzu zadných kolies. Úpravu dokáže zabezpečiť výber zo siedmich jazdných režimov Audi Drive Select.

01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 09:55:49 - Feat.: - Title: Slovensko a Taliansko by mohli uzavrieť dohodu o policajnej spolupráci 03 - Modified: 2024-04-19 12:30:00 - Feat.: - Title: Choroba minulého storočia sa vracia v plnej sile. V Česku si už vyžiadala životy, zvýšený počet prípadov nákazy je aj u nás 04 - Modified: 2024-04-19 13:00:00 - Feat.: - Title: Demänovská ľadová jaskyňa je už úplne bez ľadu. Čoskoro pravdepodobne zmenia aj jej názov 05 - Modified: 2024-04-19 10:57:33 - Feat.: - Title: GALÉRIA Zrušené zubné benefity či Huliakov dymový experiment. Internet satiricky reaguje na aktuálnu politickú scénu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 23:58