Automobilka oznámila, že oproti predchodcovi sa výkon zvýšil o 12 percent a krútiaci moment až o 17 percent. Pod kapotou je totiž 2,3-litrový štvorvalec, ktorý je známy nielen z Focusu RS, ale aj z kupé Mustang, kde predstavuje základnú možnosť pohonu. Tiež to znamená, že motor má veľkú výkonovú rezervu.

Najvýkonnejšie ST vo Focuse, ktoré kedy bolo dosahuje výkon 206 kW (280 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm. Maximum výkonu je dostupné pri 5 500 otáčkach a krútiaci moment dosahuje svoje maximum pri 3 000 otáčkach.

Stovku pokorí nové ST v priebehu 6 sekúnd. Ale to nie je všetko, čo má Focus ST v zálohe. Ponúkne aj systém zmiernenia oneskorenia odozvy na stlačenie plynového pedálu. V režimoch Sport a Track tak bude mať výkon okamžite po stlačení plynu.

Štandardne bude nové ST s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá podporuje synchronizáciu otáčok pri podraďovaní. Okrem manuálu ponúkne aj alternatívu v podobe sedemstupňového automatu.

Ford Focus ST - vzadu je veľké krídlo nad oknom Zdroj: Ford

Ak by práve benzínový motor nebol pre vás to pravé, tak môžete siahnuť po naftovom dvojlitri. Ten bude mať 140 kW (190 k) pri 3 500 otáčkach a 400 Nm pri 2 000 otáčkach. Aj tu platí tvrdenie o najvýkonnejšom ST s naftovým motorom aké kedy automobilka vyrobila. Kým naftový agregát využije usmerňovanie krútiaceho momentu, tak benzínový EcoBoost bude mať elektronický samosvorný diferenciál.

Predávať sa začne v lete.

Ford Focus ST - sedadlá dodáva tradične Recaro Zdroj: Ford