Nové usporiadanie prináša benefit v podobne výrazne hladšieho chodu. Radový šesťvalec však bude mať v Range Roveroch niečo naviac. Tak ako sa Mercedes pustil s vervou do pridávania systémov mild hybrid, tak aj Range Rover siahol po tomto vylepšení.

Nová verzia bude niesť označenie HST. Bude využívať energiu, ktorá by sa inak stratila pri brzdení a uloží ju do batérii s 48-voltovým napätím. Dokáže ju použit napríklad pri štarte zo semaforov. Pomôže tak dynamike a trochu zníži spotrebu.

Okrem elektromotora ako pomocníka pri rozbehoch bude mať Range Rover HST elektrické turbo. To zabezpečí okamžitý nástup výkonu bez akejkoľvek turbodiery.

Range Rover Sport HST - má výkon 400 koní Zdroj: Land Rover

Celkový výkon systému je 294 kW (400 k) a zrýchlenie na stovku by mal veľký terénny automobil zvládnuť za čas kratší ako 6 sekúnd. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca na hodnote 225 kilometrov za hodinu.

Na tak výkonné auto je priaznivá aj spotreba. Udávaný priemer je 9,3 litra na sto kilometrov. Každý kilometer pritom vyprodukuje 213 gramov CO2. Range Rover Sport s týmto pohonným ústrojenstvom stojí vo Veľkej Británii 81-tisíc britských libier. Pridáva však do štandardu prvky ako karbónové detaily exteriéru, či sedadlá elektricky nastaviteľné 16-timi smermi.

Range Rover Sport HST - veľa tlačidiel nahradili displeje Zdroj: Land Rover