Hore

Objektív s vysokou svetelnosťou NIKKOR Z 24–70 mm f/2,8 S

Nikon uvádza prvý z trojice objektívov pre fotoaparáty Nikon Z. 

Spoločnosť Nikon dnes predstavuje prvý zo základnej trojice objektívov pre fotoaparáty Nikon Z. NIKKOR Z 24 – 70 mm f/2,8 S je profesionálny objektív, ktorý sa pýši mimoriadne kompaktným vyhotovením, pokročilou optikou a rozsiahlym utesnením proti vplyvom počasia.

Statické snímky alebo video – tento odolný pracovný objektív umožňuje dosahovať výborné výsledky. Má vynikajúcu ostrosť v celom zornom poli a jeho obrazový výkon pri snímaní zblízka prekonáva ktorýkoľvek v súčasnosti dostupný plnoformátový objektív s rozsahom 24 – 70 mm. Odlesky sú efektívne minimalizované a široký bajonet Nikon Z a konštantná svetelnosť f/2,8 s 9-lamelami umožňujú vytvárať úžasný hviezdicovitý efekt prejavujúci sa na svetelných zdrojoch. Rozostrené pozadie (bokeh) plynulo prechádza až k okrajom snímky a má nádherne prirodzený vzhľad.



Objektív NIKKOR Z 24 – 70 mm f/2,8 S je úplne utesnený proti vplyvom počasia a pripravený odolávať drsnému zaobchádzaniu pri každodennom profesionálnom používaní. Prstence zoomu a zaostrovania kladú prirodzenú mieru odporu. A priamo z objektívu je možné ovládať viac parametrov snímania, než kedykoľvek predtým.

Dirk Jasper, Product Manager, Nikon Europe, povedal: „Keď si môžete so sebou vziať iba jeden objektív, NIKKOR Z 24 – 70 mm f/2,8 S ponúka ideálnu kombináciu kompaktných rozmerov a profesionálneho výkonu. Každá súčasť kompozície je vykreslená s prirodzenou čistotou a vďaka úplnému utesneniu proti vplyvom počasia je tento objektív pripravený na akékoľvek prostredie.“

           

Súhrn hlavných funkcií

Ultra ostrý: špičkový celoplošný výkon. Výnimočný výkon pri snímaní zblízka (minimálna zaostrovacia vzdialenosť 0,38 m).
Pokročilá optická konštrukcia: 17 prvkov v 15 skupinách s antireflexnými vrstvami ARNEO a Nano Crystal Coat.
Prispôsobiteľný ovládací prstenec: manuálne zaostrovanie (predvolené nastavenie), tiché ovládanie clony (skvelé na clonové prechody počas záznamu videosekvencií) alebo korekcia expozície.
L-Fn tlačidlo: môžete mu priradiť až 21 rôznych funkcií. Od uzamknutia automatického zaostrovania cez meranie až po bracketing a ďalšie funkcie.
Informačný displej OLED: umožňuje rýchlo overiť clonu, zaostrenú vzdialenosť, presnú ohniskovú vzdialenosť a hĺbku ostrosti.
Pracovný objektív: odolná a kompaktná konštrukcia s rozsiahlym utesnením chráni objektív pred prachom a vlhkosťou.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2019-02-14 07:54:59
No nejak extra kompaktny mi nepride taky kalsicky...
 
IceDive1
2019-02-14 08:15:40
príspevok od: MagickVamp
No nejak extra kompaktny mi nepride taky kalsicky...
200g lahsi a o 3cm kratsi ako AF-S verzia. Pre mna aj to je pokrok. Este ze som nekupil v pondelok 24-70/f4.
 
marcus_labeo
2019-02-14 08:22:39
príspevok od: MagickVamp
No nejak extra kompaktny mi nepride taky kalsicky...
Tak na jeho obranu treba povedať, že so 126 mm a 805g je o dosť menší a ľahší ako zrkadlovkový AF-S 24-70/2,8, ktorý váži 1070g a je dlhý 155m. Ale je fakt, že f2,8 zoom na fullframe proste nemôže byť malý. Kto chce malé objektívy, musí k Fuji napr. dnes predstavený 16mm f2,8 váži 155g: https://1.img-dpreview.com/files/p/E~TS589x442~articles/9472614833/DSCF9560.jpeg
 
marcus_labeo
2019-02-14 08:24:25
príspevok od: MagickVamp
No nejak extra kompaktny mi nepride taky kalsicky...
Inak čo ako Canoňák hovoríš na nový lowcost fullframe RP? 1300 USD za fullframový mirrorless, to nie je zlé, aj keď špecifikácia je tiež taká lowcostová: https://www.dpreview.com/news/5589043753/the-canon-eos-rp-is-smaller-than-an-eos-rebel-t7i-and-will-cost-1300
 
MagickVamp
2019-02-14 08:26:00
príspevok od: IceDive1
200g lahsi a o 3cm kratsi ako AF-S verzia. Pre mna aj to je pokrok. Este ze som nekupil v pondelok 24-70/f4.
805g vazi aj Canon 24-70F2,8 LII...nato ze je to objektiv pre CSC mi nepride lahsi ani kompaktnejsi, oproti tomu co by sa dalo spravit aj na zrkadlo. Co pozeram Nikon tak 900g vazi verzia bez stabilizacie. Tak vzhladom nato mi tento objektiv, ktory myslim tiez nema stabilizaciu az tak lahky nepride. Taka klasika ci?
 
marcus_labeo
2019-02-14 08:27:50
príspevok od: IceDive1
200g lahsi a o 3cm kratsi ako AF-S verzia. Pre mna aj to je pokrok. Este ze som nekupil v pondelok 24-70/f4.
Tam by si ušetril ešte citeľnejších 305g a 37mm.
 
IceDive1
2019-02-14 08:35:24
príspevok od: MagickVamp
805g vazi aj Canon 24-70F2,8 LII...nato ze je to objektiv pre CSC mi nepride lahsi ani kompaktnejsi, oproti tomu co by sa dalo spravit aj na zrkadlo. Co pozeram Nikon tak 900g vazi verzia bez stabilizacie. Tak vzhladom nato mi tento objektiv, ktory myslim tiez nema stabilizaciu az tak lahky nepride. Taka klasika ci?
Jasne, zalezi s cim porovnavas. Tiez by som bol radsej keby bol ako je F4 brat ale fyziku asi neokabatime.
Hlavne aby bol opticky taky skvely ako pisu.
 
MagickVamp
2019-02-14 08:45:24
príspevok od: IceDive1
Jasne, zalezi s cim porovnavas. Tiez by som bol radsej keby bol ako je F4 brat ale fyziku asi neokabatime.
Hlavne aby bol opticky taky skvely ako pisu.
Tak tie CSC kvoli novemu bajonetu by mali byt lepsie. Mal som fakt brutal ostru canon 24-70F2,8LII.....a teraz mam novy RF 24-105 F4 L IS /na CSC FF/.....a pride mi rovnako ostry...pevne sklo mienim kupovat len zo zvedavosti

Ale kompaktnejsie ani lahsie tie objektivy moc nie su, tie kecy si mozu strcit za klobuk. Aspon nie standardne ohniska. Ale mali by byt sirokace mensie...na tie som zvedavy, ci aspon tam sa to vyraznejsie prejavi.
 
marcus_labeo
2019-02-14 09:01:11
príspevok od: MagickVamp
Tak tie CSC kvoli novemu bajonetu by mali byt lepsie. Mal som fakt brutal ostru canon 24-70F2,8LII.....a teraz mam novy RF 24-105 F4 L IS /na CSC FF/.....a pride mi rovnako ostry...pevne sklo mienim kupovat len zo zvedavosti

Ale kompaktnejsie ani lahsie tie objektivy moc nie su, tie kecy si mozu strcit za klobuk. Aspon nie standardne ohniska. Ale mali by byt sirokace mensie...na tie som zvedavy, ci aspon tam sa to vyraznejsie prejavi.
Tak pri širokáčoch to funguje: 14mm f2,8 na Pentax DSLR vážil cez 400g a môj terajší Fuji 14mm/2,8 váži len 235g. Ale včera mi prišiel telezoom 55-200mm/3,5-4,8 a som nemilo prekvapený, aký je veľký a ťažký, proste dlhé sklá moc z bezzrkadlovkovej konštrukcie neprofitujú.
 
MagickVamp
2019-02-14 09:10:41
príspevok od: marcus_labeo
Inak čo ako Canoňák hovoríš na nový lowcost fullframe RP? 1300 USD za fullframový mirrorless, to nie je zlé, aj keď špecifikácia je tiež taká lowcostová: https://www.dpreview.com/news/5589043753/the-canon-eos-rp-is-smaller-than-an-eos-rebel-t7i-and-will-cost-1300
Bude tam snimac zo 6DmkII...takze nic moc, ale tak vystup univerzalne lepsi ako APSC stale a cca od ISO400 aj v DR. Ale neberie ma to. Hladacik 2,3Mpx je bieda. Uz som taky mal a bol som z neho dost nervozny. Ja myslenie Canonu uz myslim poznam. Ak niekde prenika, sustreduje sa na masy, rovnako ako to robil M-kovymi modelmi...M5 a M50..zvlast M50 je myslim v pomere cena/vykon neprekonatelna. Je to dobra strategia z ekonomickeho hladiska. Na RP vidno ze je to fotak alias co sklad dal....na tom Canon dobre zaryzuje a s brutalnou RF 24-105kou to bude fajn pomer ceny a kvality.
 
MagickVamp
2019-02-14 09:26:33
príspevok od: marcus_labeo
Tak pri širokáčoch to funguje: 14mm f2,8 na Pentax DSLR vážil cez 400g a môj terajší Fuji 14mm/2,8 váži len 235g. Ale včera mi prišiel telezoom 55-200mm/3,5-4,8 a som nemilo prekvapený, aký je veľký a ťažký, proste dlhé sklá moc z bezzrkadlovkovej konštrukcie neprofitujú.
Na toto sa tesim :-P Kludne aj pevne sklo keby spravili..daco male siroke...ale uz si patentovali RF 100-400L F3,5-5,6...tam som na vahu hrozne zvedavy..v kazdom pripade uz pre mna nebude mat zmysel kupovat pevnu 200F2,8
 
Marek Janicko
2019-02-14 11:45:18
Osobne ma prekvapuje, ze zakladny objektiv pre profesionalov a koncepcia objektivu je predny tubus bez krytia, ako ma aktualny model ktory je chraneny masivnou clonou.
Ostava uz len dufat, ze inizinieri z Nikonu mysleli na vonkajsie namahanie predneho tubusu, samovolnym zoomovanim po dotyku napr. s telom fotografa, ak je objektiv zaveseny na ramenne, ...
A ktovie, mozno nas v buducnosti Nikon prekvapi verziou, ktora bude zohladnovat potrebu robustnosti.
 
Marek Janicko
2019-02-14 11:51:56
príspevok od: marcus_labeo
Tak na jeho obranu treba povedať, že so 126 mm a 805g je o dosť menší a ľahší ako zrkadlovkový AF-S 24-70/2,8, ktorý váži 1070g a je dlhý 155m. Ale je fakt, že f2,8 zoom na fullframe proste nemôže byť malý. Kto chce malé objektívy, musí k Fuji napr. dnes predstavený 16mm f2,8 váži 155g: https://1.img-dpreview.com/files/p/E~TS589x442~articles/9472614833/DSCF9560.jpeg
Pri váhe je dôležité, ako je rozložená.
Dúfajme, že na to inžinieri myslia pri dizajne.
 
close
2019-02-14 14:13:29
Ja sa len neskutočne smejem z toho keď sa vždy pri zmienke GMkového Sony každý pomaly prežehnával aj z Karolových úst to niekoľko krát vyšlo aký je to šialene drahý a veľký objektív a potom príde tento "kompaktný" objektív a hneď sa o tom začne rozprávať ako o štandarde lebo fyzika nepustí a podobne
 
marcus_labeo
2019-02-14 14:39:51
príspevok od: close
Ja sa len neskutočne smejem z toho keď sa vždy pri zmienke GMkového Sony každý pomaly prežehnával aj z Karolových úst to niekoľko krát vyšlo aký je to šialene drahý a veľký objektív a potom príde tento "kompaktný" objektív a hneď sa o tom začne rozprávať ako o štandarde lebo fyzika nepustí a podobne
Ceny neviem, ale fakt je, že Sony 24-70/2,8 je väčší a ťažší ako tento Nikon. Dĺžka 136 mm, hmotnosť 886 g vs. tento NIkon 126mm a 805g. Nie rozdiel svetov, ale stále Nikon je o niečo menší a ľahší. Uvidíme, ako bude vyzerať Canon 24-70/2,8, ale pochybujem, že bude mať pod 800g. Ale inak platí, kto chce FF, tak sa musí zmieriť s tým, že svetelné sklá budú veľké, bez ohľadu na značku.
 
close
2019-02-14 14:56:59
príspevok od: marcus_labeo
Ceny neviem, ale fakt je, že Sony 24-70/2,8 je väčší a ťažší ako tento Nikon. Dĺžka 136 mm, hmotnosť 886 g vs. tento NIkon 126mm a 805g. Nie rozdiel svetov, ale stále Nikon je o niečo menší a ľahší. Uvidíme, ako bude vyzerať Canon 24-70/2,8, ale pochybujem, že bude mať pod 800g. Ale inak platí, kto chce FF, tak sa musí zmieriť s tým, že svetelné sklá budú veľké, bez ohľadu na značku.
Ano tých 10mm na rozmere beriem že je väčší aj keď porovnávame objektívy predstavené s 3ročným rozdielom no a tá hmotnosť je síce väčšia len ten rozdiel týchto parametrov nie je taký aby sme sa rozprávali o GMku ako šialene veľkom

K cene len toľko, že Nikon štartuje v US 2300 dolárov čo u nás je + daň = 2700 Eur vs. GM vieš kúpiť na oficiálnych e-shopoch za 2360eur.
 
Guma
2019-02-15 07:58:43
Ten look je fuj...vyzera to ako Tamron
 
MagickVamp
2019-02-15 08:52:11
príspevok od: Guma
Ten look je fuj...vyzera to ako Tamron
Hej...nema to sice nic s kvalitou, ale tiez som sa nad tym pozastavil ze ci ho museli spravit tak skaredy, clovek ked zaplati za objektiv taku palku tak by to mohlo aj vyzerat....snad to ospravedlni ta kvalita no.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-05-21 11:46:52
príspevok od: MagickVamp
805g vazi aj Canon 24-70F2,8 LII...nato ze je to objektiv pre CSC mi nepride lahsi ani kompaktnejsi, oproti tomu co by sa dalo spravit aj na zrkadlo. Co pozeram Nikon tak 900g vazi verzia bez stabilizacie. Tak vzhladom nato mi tento objektiv, ktory myslim tiez nema stabilizaciu az tak lahky nepride. Taka klasika ci?
Ja tento objektív vlastním a oproti verzii Nikkor 24-70 f/2.8G mi nepríde menší ani ľahší. Dokonca po vysunutí zoomovacieho prstenca na 70mm je dlhí. Pokiaľ sa budeme baviť o verzií Nikkor 24-70mm f/2.8E ED VR zo stabilizáciou, tak tam už je rozdiel v rozmeroch znateľní. Treba si ale uvedomiť, že Nikon Z6 a Z7 sú oproti svojím súrodencom Nikon D850/D780 rozmerovo o dosť menší! V neprospech Z-kového objektívu zo svetelnosť f/2.8 hovorí tiež veľkosť predného filtra. 82mm priemer závitu je u tohto objektívu po nasadený na Nikon Z6 II dobre viditeľný. Nikkor Z 24-70 f/2.8 S je tak na hranici vyváženosti celej zostavy.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-05-21 12:06:56
príspevok od: MagickVamp
Hej...nema to sice nic s kvalitou, ale tiez som sa nad tym pozastavil ze ci ho museli spravit tak skaredy, clovek ked zaplati za objektiv taku palku tak by to mohlo aj vyzerat....snad to ospravedlni ta kvalita no.
Musím sa priznať, že objektív nepôsobí dojmom, že by mal zaň človek dať 2000 eur. Ten zlatý krúžok tam naozaj chýba. Škoda, že sa Nikon neinšpiroval tradíciou od Canonu. Jediné dve veci, ktoré tento objektív zachránia sú: dobrý pocit z kvalitného spracovania a neskutočná obrazová kvalita. Z moje strany je kvalita optického výkonu na 100 percent a vzhľadovo tak na 60 percent.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2021-05-21 16:00:45
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Musím sa priznať, že objektív nepôsobí dojmom, že by mal zaň človek dať 2000 eur. Ten zlatý krúžok tam naozaj chýba. Škoda, že sa Nikon neinšpiroval tradíciou od Canonu. Jediné dve veci, ktoré tento objektív zachránia sú: dobrý pocit z kvalitného spracovania a neskutočná obrazová kvalita. Z moje strany je kvalita optického výkonu na 100 percent a vzhľadovo tak na 60 percent.
Ano, dizajn Z-kovych objektivov nie je zrovna oku lahodiaci. Aponze kazdy je lepsi ako jeho ekvivalent s F bajonetom.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-05-21 22:59:42
príspevok od: Karol Srnec
Ano, dizajn Z-kovych objektivov nie je zrovna oku lahodiaci. Aponze kazdy je lepsi ako jeho ekvivalent s F bajonetom.
Áno, môžem potvrdiť, že kvalita obrazu je veľmi dobra. Začínal som s Nikkor Z 50 f/1.8 S, kde sa mi trošku zdá autofokus lenivý, ale na portrétovej osobe vidno každú nedokonalosť. Našťastie je asi pre každého fotografa dôležitá hlavne funkčnosť a optická kvalita a to nový systém určite ponúka. Bude veľmi rád, ak by sa Vám podarilo v budúcnosti spraviť recenziu na Nikkor Z 70-200mm f/2.8 VR S.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované