SME
reklama

Limitovaná edícia Bugatti Chiron pripomenie 110. výročie značky

Celkovo vznikne iba 20 kusov.

(Zdroj: Bugatti)

MOLSHEIM. Ubehlo presne 110 rokov odkedy Ettore Bugatti ukázal svetu prvý automobil značky Bugatti. Bol ním prototyp s označením Type 10. Teraz prichádza vhodný čas jubileum patrične osláviť.

Počas svojej bohatej histórie sa značka preslávila najmä svojimi pretekárskymi úspechmi a krásou svojich luxusných automobilov. Napriek tomu kvôli finančným ťažkostiam na dlhý čas zanikla zanikla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 1991 sa však značka vrátila s modelom EB110. Vtedy číslo v označení odkazovalo na 110. narodeniny zakladateľa Ettoreho. Dnes je Bugatti súčasťou koncernu Volkswagen Group a opäť vyrába jedny z najexkluzívnejších áut na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrúhle výročie sa automobilka rozhodla osláviť pomocou ešte exkluzívnejšej verzie modelu Chiron. Kým jeho predchodca Veyron vyšiel v novej limitovanej edícii každú chvíľu, Chiron ich zatiaľ veľa neponúkol.

Edícia "110 ans Bugatti" má byť okrem výročia tiež oslavou pôvodu automobilky, o čom svedčí bohaté využitie motívu francúzskej trikolóry. Výroba bude obmedzená iba na dvadsať kusov.

Prečítajte si tiež: Poháňal najrýchlejšie auto sveta. Šestnásťvalec Bugatti skončí Čítajte 

Základom je model Chiron Sport, ktorý k výkonu 1 500 koní a krútiacemu momentu 1 600 Nm pridáva lepšiu ovládateľnosť v zákrutách. Špeciálna edícia sa sústreďuje na vizuálne zmeny.

Auto je vyhotovené v mimoriadne decentnej dvojfarebnej kombinácii, z fotografií rozdiel takmer nevidieť. Zadná časť je lakovaná v úchvatnej matnej modrej "Steel Blue", zvyšok karosérie odhaľuje štruktúru uhlíkových vlákien v rovnakom odtieni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiarivo modré brzdové strmene sa skrývajú za kolesami v matne čiernej farbe. Do nej sú zladené aj koncovky výfuku, logo v zadnej časti auta aj mechanizmus zadného krídla.

Celú spodnú stranu spomínaného krídla pokrýva francúzska vlajka, jej farby nájdeme aj na spätných zrkadlách. Viečko nádrže nesie emblém označujúci špeciálnu edíciu.

Motív trikolóry nájdeme pochopiteľne aj v interiéri, konkrétne na sedadlách a volante. Kabínu dotvárajú dva rôzne odtiene modrej kože, Alcantara a množstvo karbónu.

Keďže motor W16 zostal nedotknutý, rovnako ako obyčajný Chiron zvládne stovku za menej ako 2,4 sekundy, na dvesto kilometrov za hodinu sa dostane za 6,1. Ručička sa zastaví až na maximálnej rýchlosti 420 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu