Hore

Canon uvádza kompaktný full-frame fotoaparát EOS RP

Canon uvádza malú, ľahkú a praktickú full-frame bezzrkadlovku EOS RP. Novinka cieli na pokročilých amatérov, ktorí chcú postúpiť do sveta prevratného systému EOS R.

Fotoaparát EOS RP je ideálnym prístrojom ako pre cestovnú, krajinársku a portrétnu fotografiu, tak aj pre filmovú tvorbu. Navyše vďaka výhodám celého systému EOS R, vrátane najrýchlejšieho automatického zaostrovania na svete [1], je prísľubom ešte väčšieho tvorivého potenciálu. Ako najmenší a najľahší [2] full-frame digitálny fotoaparát s výmennými objektívmi v doterajšej histórii značky Canon, ponúka EOS RP jedinečnú kombináciu ľahkého používania spolu s pôsobivou kvalitou obrazu. Fotografi a kameramani môžu s novým EOS RP využívať tiež objektívy EF a EF-S a preskúmať tak všetky možnosti, ktoré toto portfólio Canon ponúka.

Spolu s uvedením nového fotoaparátu dnes Canon informuje, že pripravuje objektív RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, ktorý bude vďaka svojim rozmerom a výkonu pohotovým a ľahko prenosným spoločníkom na cestách. Pôjde o univerzálny objektív určený pre pokročilých amatérskych fotografov i kameramanov, ktorým ponúkne veľký rozsah ohniskových vzdialeností a umožní im zhotovovať skutočne mimoriadne snímky.


Vstup do full-frame sveta systému EOS R

Nový EOS RP je veľmi pokročilý a cenovo dostupný fotoaparát z produktovej rady full-frame modelov značky Canon. Súčasťou EOS RP je inovatívny bajonet RF s priemerom 54 mm, s 12-pinovým vysokorýchlostným komunikačným systémom a krátkym zadným zaostrovaním – spolu s optickým výkonom typickým pre full-frame prístroje tak novinka ponúka potenciál k maximálnemu využitiu pripravovaných objektívov RF, ako je napríklad už spomínaný RF 24-240mm F4-6.3 IS USM. Canon vyvinul bajonet RF úplne od základov a vďaka tomu môže tento systém ponúknuť doteraz nevídaný optický výkon, citlivosť a funkcionalitu. Fotografi aj kameramani môžu navyše využiť výkon svojich existujúcich objektívov EF a EF-S, a to vďaka trojici dostupných adaptérov EF-EOS R vrátane varianty s ovládacím krúžkom a s podporou zásuvných filtrov.

Kreativita, rýchlosť, kvalita aj úplne tichá prevádzka

Srdcom EOS RP je full-frame snímač CMOS s rozlíšením 26,2 megapixelov doplnený najnovším obrazovým procesorom od spoločnosti Canon – DIGIC 8. Táto kombinácia prináša vyššiu kreativitu aj optimálnu rovnováhu medzi úrovňou zaznamenaných detailov, kontrolou nad hĺbkou ostrosti a výborným výkonom pri fotografovaní za zlých svetelných podmienok. Používatelia určite ocenia vysokú maximálnu citlivosť ISO 40 000, ktorá je rozšíriteľná až na 102 400, a výkonný systém automatického zaostrovania s duálnymi pixelmi CMOS umožňujúci spoľahlivo zaobstarať snímky aj v tých najtmavších prostrediach – expozíciu možno kompenzovať až o -5 EV [3].

Medzi funkcie EOS RP patrí aj korekcia DLO (Digital Lens Optimiser), ktorá priamo vo fotoaparáte zabezpečuje dosiahnutie optimálnej čistoty obrazu a spolupracuje s objektívmi RF a po ich zaregistrovaní v prístroji až s piatimi objektívmi EF. Široké sú aj možnosti následných úprav urobených snímok – EOS RP využíva najnovšiu generáciu 14-bitového formátu RAW CR3 vrátane úsporného formátu RAW, v ktorom sú súbory až o 40 percent menšie. Výsledkom je celkovo vyšší počet snímok, ktoré je možné na pamäťovú kartu uložiť a súčasne zachovať flexibilitu následných úprav umožnenú formátom RAW. Používatelia môžu zhotovené fotografie editovať priamo vo fotoaparáte, a to pomocou kreatívneho asistenta ponúkajúceho širokú škálu filtrov, efektov i ovládacích prvkov, ktoré uľahčujú získanie požadovaného výstupu umožňujúceho okamžité zdieľanie.

Ovládanie známe z EOS

Prenosný a praktický EOS RP je doteraz najľahší a cenovo najdostupnejší full-frame digitálny fotoaparát s výmennými objektívmi v portfóliu spoločnosti Canon. Samotné telo váži iba 485 gramov[4] a je tak perfektnou voľbou na všetky cesty, kedy sú čo najmenšie rozmery a nízka hmotnosť veľmi dôležité. Novinka je priamo navrhnutá pre použitie v širokej škále situácií – základom fotoaparátu je šasi zo zliatiny horčíka doplnené o vysoko presne vyrobené ďalšie časti tela vrátane tesniacich materiálov, ktoré zabezpečujú odolnosť voči prachu a vlhkosti. Univerzálnosť EOS RP zvyšuje aj stabilizácia obrazu s technológiou Dual Sensing IS, ktorá znižuje chvenie fotoaparátu pri fotení z ruky, a scénický režim tichého fotografovania pre diskrétne robenie snímok. K dispozícii je kontinuálne snímanie rýchlosťou až 5 snímok za sekundu alebo 4 snímok za sekundu v režime nepretržitého automatického zaostrovania – takto vysoká rýchlosť prináša v kombinácii s pamäťovou kartou UHS-II neobmedzený buffer[5] na snímky vo formáte JPEG alebo RAW, dostatočný pre pohotové zachytenie snímok na cestách .

Ovládanie nového fotoaparátu vychádza z tradície modelov systému EOS – je teda jednoduché, komfortné a pre mnohých používateľov dobre známe. Nechýba ani vysoká flexibilita vďaka prispôsobiteľným ovládacím prvkom, scénické režimy alebo grafické rozhranie. Inými slovami EOS RP vyhovie potrebám všetkých používateľov s rôznymi úrovňami zručností a skúseností, navyše bez ohľadu na to, či ide o fotenie alebo natáčanie filmov. Poteší tiež dobre navrhnutá rukoväť, opäť v štýle systému EOS, otočný dotykový displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 7,5 centimetrov aj elektronický hľadáčik typu 0,39 s technológiou OLED. Všetky tieto vlastnosti môžu inšpirovať ďalšiu generáciu používateľov k inovatívnemu spôsobu používania vrátane odhalenia nových tvorivých možností alebo pohodlného dotykového ovládania prstami – od položiek ponuky až po výber ostriaceho bodu. Nový fotoaparát je tiež kompatibilný so širokou škálou príslušenstva systému EOS vrátane dnes uvádzaného gripu EG-E1, ktorý zvyšuje komfort úchopu tela EOS RP a blesku Canon Speedlite 470EX-AI, ktorý ako prvý disponuje funkciou AI bounce a bol predstavený vo februári 2018.

Zaostrené na každý detail

Canon EOS RP využíva na maximum systém automatického zaostrovania s duálnymi pixelmi CMOS, ktorý sa môže pochváliť najrýchlejším ostrením na svete – 0,05 sekundy [6] – a špičkovou presnosťou s možnosťou výberu z až 4 779 pozícií AF v širokej oblasti záberu až 88 x 100 percent. Súčasťou nového fotoaparátu je elektronický hľadáčik (EVF) s 2,36 miliónov bodov a približne stopercentným pokrytím sledovanej scény – používatelia tak môžu zaobstarať a ihneď si pozrieť skvelé zábery aj v prípade, keď sa pohybujú v prostredí s problémovým osvetlením. Jednou zo štyroch metód ostrenia je automatické zaostrovanie dotykom a pretiahnutím, ktoré umožňuje ľahkú kontrolu nad zaostrenou oblasťou pri kompozícii záberu pomocou hľadáčika alebo jednoduchým dotykom na LCD displej. Užitočné je tiež automatické zaostrovanie na oči, ktoré v spojení s režimom detekcie tváre nepretržite zaostruje na oko fotografovaného objektu a zabezpečuje vždy profesionálnu kvalitu výstupu vrátane dôležitej ostrosti. Canon EOS RP má funkciu nepretržitého sledovania objektov a umožňuje tak, aby kameramani aj fotografi realizujúci snímky pohybujúcich sa predmetov, zvierat alebo ľudí udržali akciu v zamýšľanom zábere. S dosiahnutím ideálnej hĺbky ostrosti a maximálne ostrých výstupov pri makrofotografii pomôže bracketing zaostrovanie – jediným stlačením spúšte je automaticky zhotovených hneď niekoľko snímok s viacerými rovinami zaostrenia. Následne je možné využiť napríklad aplikáciu Digital Photo Professional pre platformy Windows alebo MacOS a vytvoriť výsledný záber, ktorý bude ostrý v celej požadovanej hĺbke ostrosti. Bodové automatické zaostrovanie zabezpečuje perfektnú ostrosť pri makrofotografii, ďalšie režimy vrátane automatického zaostrovania s detekciou tváre, automatického zaostrovania s jednou pozíciou, rozšíreného automatického zaostrovania a zónového zaostrovanie prináša vysokú flexibilitu pri robení snímok širokej škály objektov.

Vyfotiť, zdieľať a zostať pripojený

Vďaka Bluetooth a Wi-Fi konektivite je oveľa jednoduchšie robenie aj zdieľanie záberov. Prostredníctvom Wi-Fi a smartfónu alebo tabletu môžu používatelia EOS RP vzdialene fotiť aj natáčať videá. Ide o užitočnú vlastnosť najmä v situáciách, kedy chcete predísť vyrušeniu fotografovaného objektu alebo pri snahe o netradičné kreatívne zábery – napríklad pri fotení zvierat v ich prirodzenom prostredí a počas robenia športových záberov z jedinečných uhlov. Všetko je veľmi jednoduché, stačí si stiahnuť aplikáciu Canon Camera Connect, ktorá umožňuje meniť jednotlivé nastavenia fotoaparátu, pomocou režimu živého náhľadu sledovať dianie pred objektívom, a dokonca aj prostredníctvom technológie Bluetooth vzdialene prebudiť EOS RP z režimu spánku. Ak je fotoaparát pripojený ku kompatibilnému zariadeniu iOS alebo Android, môže EOS RP vkladať do snímok súradnice GPS a uľahčiť tak udržiavanie záznamov o navštívených lokalitách. Fotoaparát tiež dokáže automaticky synchronizovať snímky do smart zariadení – a zjednodušiť tak zdieľanie na cestách – alebo prenášať dáta vo formáte RAW do aplikácie Canon DPP Express pre editáciu priamo v mobilnom zariadení.

Vysoko kvalitné videá v rozlíšení 4K na cestách

Nový EOS RP prináša slobodu a široké možnosti aj tvorcom video obsahu, ktorí chcú využívať prenosný a ľahko použiteľný prístroj. Vďaka obrazovému procesoru DIGIC 8 možno natáčať videá v rozlíšení 4K rýchlosťou 25 snímok za sekundu a v rozlíšení Full HD rýchlosťou 60 snímok za sekundu. Funkcie ako zhotovovanie časozberných filmov v rozlíšení 4K, intervalové snímanie, priebežné automatické zaostrovanie pri natáčaní filmov alebo filmy s vysokým dynamickým kontrastom HDR umožňujú zachytiť rýchle akcie aj pomalé sekvencie a využiť všetky výhody rozšíreného dynamického rozsahu. Systém automatického zaostrovania s duálnymi pixelmi CMOS [7] umožňuje presné ostrenie aj detekciu tváre a Movie Digital IS poskytuje stabilizáciu filmov v piatich osiach, čím pri natáčaní z ruky predchádza roztraseným záberom. Pozornosť si zaslúžia aj konektory pre mikrofón a slúchadlá, vďaka ktorým môžu používatelia počúvať okolitý zvuk v reálnom čase. Skvelým pomocníkom je aj otočný dotykový displej zabezpečujúci pohodlie pri fotení a natáčaní z rôznych uhlov. Nechýba ani režim Video Snapshot, ktorý vytvára sumarizačné videá spájajúce 4, 6 alebo 8-sekundové klipy – používatelia tak môžu ľahko získať prehľad o nezabudnuteľných udalostiach a scénach zo svojich ciest. Všeobecne kompatibilný kodek umožňuje pohotovú editáciu aj redukciu objemu ukladaných dát.

Nový full-frame fotoaparát už dnes, ďalšie RF objektívy ešte tento rok

Canon dnes konkrétnymi krokmi potvrdil svoje trvalé záväzky ako voči systému EOS R, tak aj bajonetu RF. Pri príležitosti dosiahnutia významného míľnika vo výrobe objektívov EF a RF, ktorých už Canon na trh dodal celkovo 140 miliónov kusov [8], oznámil vývoj šiestich nových full-frame objektívov. Do predaja sa dostanú ešte v priebehu tohto roka a jedným z nich bude dostatočne malý a výkonný RF 24-240mm F4-6.3 IS USM. Tento praktický univerzálny objektív bude skvelým spoločníkom na cestách a pokročilým používateľom ponúkne široký rozsah ohniskových vzdialeností, ktorý im pomôže s obstaraním naozaj úchvatných záberov. Päť ďalších pripravovaných full-frame objektívov pre bajonet RF presne cieli na potreby všetkých typov používateľov, od pokročilých amatérov až po profesionálnych fotografov a kameramanov – Canon chce pomôcť s dosiahnutím perfektných snímok každému z nich. Nové objektívy stavajú na doterajších skúsenostiach spoločnosti Canon a vďaka novej špičkovej optike aj pokročilému spracovaniu obrazu v prípade fotografií a videí posúvajú hranice kreativity významným spôsobom dopredu.

Ďalšie informácie o systéme EOS R a plánoch spoločnosti Canon s bajonetom RF sú k dispozícii na https://www.canon.sk/cameras/eos-r/.

Hlavné vlastnosti bezzrkadlovky EOS RP:

  • Full-frame snímač CMOS s rozlíšením 26,2 megapixelov
  • Ľahké telo a šasi zo zliatiny horčíka
  • Automatické zaostrovanie s duálnymi pixelmi CMOS
  • Video v rozlíšení 4K
  • Obrazový procesor DIGIC 8
  • Tri voliteľné upevňovacie adaptéry EF-EOS R umožňujúce použitie objektívov EF a EF-S
  • Wi-Fi a Bluetooth konektivita



[1] Medzi digitálnymi systémovými fotoaparátmi s výmennými objektívmi s full-frame snímačom (ekvivalent k 35 mm filmu), s automatickým kontrastným zaostrovaním a automatickým zaostrovaním s detekciou fázového rozdielu vstavanú do obrazového snímača. Na základe výsledkov meraní rýchlosti automatického zaostrovania podľa metodík CIPA (hodnoty sa môžu líšiť podľa podmienok pri snímaní a podľa použitého objektívu). Meranie prebehlo podľa interných metód, za podmienok 12 EV (izbová teplota okolia/citlivosť ISO 100), manuálny režim, objektív RF 24-105mm F4 L IS USM (s nastavenou ohniskovou vzdialenosťou 24 mm) pri nasledujúcich nastaveniach: zhotovením snímky stlačením tlačidla spúšte, jednobodové automatické zaostrovanie s centrálnym bodom, jednosnímkové automatické zaostrovanie. Informácie sú platné ku 13. februáru 2019.
[2] 485 gramov vrátane batérie a pamäťovej karty.
[3] Centrálny bod pri použití objektívov so svetelnosťou f/1,2 v režime Jednoobrázkové automatické zaostrovanie.
[4] Vrátane pamäťovej karty a batérie.
[5] Pri vytváraní snímok na pamäťovú kartu typu UHS-II do okamihu jej zaplnenia.
[6] Medzi digitálnymi systémovými fotoaparátmi s výmennými objektívmi s full-frame snímačom (ekvivalent k 35 mm filmu), s automatickým kontrastným zaostrovaním a automatickým zaostrovaním s detekciou fázového rozdielu vstavanú do obrazového snímača. Na základe výsledkov meraní rýchlosti automatického zaostrovania podľa metodík CIPA (hodnoty sa môžu líšiť podľa podmienok pri nadobudnutie snímok a podľa použitého objektívu). Meranie prebehlo podľa interných metód, za podmienok 12 EV (izbová teplota okolia / citlivosť ISO), manuálny režim, objektív RF 24-105mm F4 L IS USM (s nastavenou ohniskovou vzdialenosťou 24 mm) pri nasledujúcich nastaveniach: zhotovení snímky stlačením tlačidla spúšte, jednobodové automatické zaostrovanie s centrálnym bodom, jednosnímkový automatické zaostrovanie. Informácie sú platné ku 13. februári 2019.
[7] K dispozícii iba v prípade natáčania filmov v rozlíšení Full HD, pre rozlíšenie 4K je využívané kontrastné automatické zaostrovanie.
[8] Míľnik 140 miliónov predstavuje kumulovanú produkciu k 19. decembru 2018. Celkový počet zahŕňa objektívy RF aj filmové objektívy systému EF Cinema. Modré bolo už v origináli.

Canon pripravuje šesť nových objektívov pre systém EOS R

Canon potvrdzuje svoju podporu nedávno uvedenému systému EOS R aj bajonetu RF a pri príležitosti dosiahnutia míľnika 140 miliónov [1] vyrobených objektívov EF a RF oznamuje vývoj šiestich nových full-frame objektívov, ktoré uvedie na trh v priebehu tohto roka. Inovatívny systém EOS R spoločne s existujúcimi objektívmi RF mení od základov možnosti fotografovania aj natáčania filmov a predstavujú nástroj, pomocou ktorého môžu používatelia neobmedzene zdokonaľovať svoje zručnosti a významne posunúť vpred svoju kreatívnu tvorbu.

Úplne nový bajonet RF

Novo vyvinutý systém EOS R a bajonet RF, ktoré Canon uviedol v septembri 2018, pozdvihuje existujúci systém EOS na novú úroveň. Tento systém predstavoval významný technologický pokrok a počas jeho vývoja Canon zohľadňoval aj spätnú väzbu od používateľov. Výsledkom bol systém, ktorý predbehol technické a kreatívne požiadavky fotografov a kameramanov. Systém EOS R v sebe zahŕňa to najlepšie zo svojho predchodcu a prináša podstatne väčší výkon, väčšiu flexibilitu aj nové možnosti pre vývoj objektívov.

Bajonet RF umožňuje pristupovať k návrhu optiky úplne novým spôsobom – veľké optické členy možno umiestniť veľmi tesne ku snímaču a svetelné lúče potom môžu dopadať čo najpriamejšie. Bajonet RF nielen vylepšuje komunikáciu a prenos energie medzi objektívom a telom prístroja, ale umožňuje tiež dosiahnuť najrýchlejšie automatické zaostrovanie medzi full-frame bezzrkadlovkami na svete [2]. Priemer bajonetu 54 mm a jeho priblíženie k rovine senzoru prináša vývojárom spoločnosti Canon doposiaľ nevídanú slobodu, vďaka ktorej môžu vytvoriť novú generáciu optiky – bajonet RF zabezpečujúci ideálnu rovnováhu medzi zmenšením celého systému, vysokou kvalitou obrazu a špičkovým výkonom.

Pri vývoji nového systému EOS R Canon zohľadnil požiadavky na jednoduché použitie a ovládanie aj na možnosť budúceho rozširovania portfólia objektívov. Nový rad objektívov prináša široké možnosti všetkým používateľom systému EOS R, bez ohľadu na ich primárne zameranie – či už ide o fotografovanie alebo natáčanie filmov, od záberov krajiny až po zábery zo svadieb.

Šesť objektívov a úplná sloboda pri tvorbe záberov

Canon aktuálne pripravuje šesť nových full-frame objektívov RF, ktoré cielia na potreby všetkých typov používateľov – od pokročilých amatérov až po profesionálnych fotografov a kameramanov. Inými slovami na všetkých používateľov, ktorí sa usilujú o dokonalé snímky. Šestica nových objektívov stavia na doterajších skúsenostiach spoločnosti Canon a vďaka špičkovej optike a pokročilému spracovaniu obrazu posúvajú hranice kreatívnej tvorby ako v prípade fotografovania, tak aj pri natáčaní videí.

Canon RF 85mm F1.2L USM je stredný teleobjektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a vysokou svetelnosťou, ktorý ponúka skvelý výkon pre pokročilých aj profesionálnych portrétnych fotografov. RF 85mm F1.2L USM DS s funkciou Defocus Smoothing je jedinečný vysoko výkonný objektív, ktorý ponúka kombináciu nádherne hladkého rozostreného bokehu v popredí aj v pozadí s perfektnou svetelnosťou –  novinka je tak ideálnou voľbou pre tvorbu úchvatných portrétov. Štandardný objektív so zoomom určený pre profesionálov i pokročilých používateľov RF 24-70mm F2.8L IS USM sa môže pochváliť vysokou svetelnosťou a je ideálny pre fotenie portrétov na svadbách alebo aj pre krajinársku a dokumentárnu fotografiu. RF 15-35mm F2.8L IS USM je vďaka krátkej ohniskovej vzdialenosti a malej clone ideálny pre rad žánrov vrátane fotenie architektúry, interiérov a krajiny. Piata pripravovaná novinka – objektív RF 70-200mm F2.8L IS USM – je nutnosťou pre všetkých profesionálnych fotografov fotiacich svadby, športové udalosti alebo divokú prírodu. Ide o skvelý univerzálny, vysoko svetelný stredný teleobjektív so zoomom. Posledným prírastkom bude dokonalý spoločník pre cestovanie, ktorý sa môže pochváliť malými rozmermi aj výkonom – RF 24-240mm F4-6.3 IS USM. Ide o univerzálny objektív pre pokročilých amatérov, ktorým pre obstaranie mimoriadnych snímok ponúka široký rozsah ohniskových vzdialeností.



„V minulom roku sme uvedením systému EOS R predstavili budúcnosť fotografie a filmu. Samozrejme chceme ponúknuť to najlepšie z nášho systému EOS R a bajonetu RF vrátane kompatibility a vysokej obrazovej kvality,“ hovorí Issei Morimoto, Senior Vice President of Product Management and Marketing v spoločnosti Canon Europe. „Objektívy EF a RF dosiahli monumentálny míľnik 140 miliónov vyrobených kusov a najnovší bajonet RF otvára fotografom aj kameramanom širokú škálu nových kreatívnych možností. Bez ohľadu na to, či ide o používateľa doterajšieho systému EOS, o priaznivcov nového systému EOS R alebo len o tých, ktorí chcú vstúpiť do sveta full-frame snímačov. Dnešné predstavenie našich plánov v oblasti objektívov zohľadňuje doterajšie dedičstvo spoločnosti Canon v oblasti optiky a potvrdzujeme, že to najlepšie prinesieme aj v budúcnosti a používatelia tak budú môcť ťažiť z našich inovácií do sveta plnoformátového snímača. Hlavným cieľom spoločnosti Canon je zabezpečiť pre našich zákazníkov prvotriednu obrazovú kvalitu aj dokonalú optiku a aktuálne novinky sú len jedným z mnohých krokov na našej ceste, kedy si každý používateľ značky Canon môže zaobstarať naozaj perfektné snímky.“

Ďalší člen do rodiny full-frame fotoaparátov

Canon dnes uviedol aj ďalší prírastok do systému EOS R – fotoaparát EOS RP. Tento nový model je ideálny pre všetkých používateľov, ktorí chcú prejsť z niektorého zo súčasných prístrojov so snímačom typu APS-C do sveta full-frame zariadení značky Canon. Ide o kompaktný, ľahký a univerzálny fotoaparát ideálny pre fotenie na cestách, pre krajinársku a portrétnu fotografiu aj pre zhotovovanie videí. Nový EOS RP prináša celú škálu výhod systému EOS R – vrátane najrýchlejšieho automatického zaostrovania na svete – a ako najmenší, najľahší [3] full-frame digitálny fotoaparát značky Canon predstavuje dokonalé spojenie praktickosti a jednoduchosti použitia s pôsobivou kvalitou obrazu. Fotoaparát EOS RP má sľubný potenciál umožniť pokročilým amatérskym fotografom a kameramanom, aby zlepšili svoje technické zručnosti a mohli viac preskúmať svoje kreatívne schopnosti. Užitočná je aj trojica upevňovacích adaptérov, vďaka ktorým je možné spolu s EOS RP a celým systém EOS R používať viac ako 70 existujúcich objektívov EF a EF-S – nový systém tak môže rozšíriť využitie existujúcej optiky a súčasne ťažiť zo špičkového výkonu i funkcionality typickej pre digitálne zrkadlovky EOS.

Ďalšie informácie o systéme EOS R a plánoch spoločnosti Canon s bajonetom RF sú k dispozícii na https://www.canon.sk/cameras/eos-r/.


[1] Míľnik 140 miliónov predstavuje kumulovanú produkciu k 19. decembru 2018. Celkový počet zahŕňa objektívy RF aj filmové objektívy systému EF Cinema.
[2] Medzi digitálnymi bezzrkadlovkami s výmennými objektívmi a s full-frame snímačom (ekvivalent k 35 mm filmu), s automatickým kontrastným zaostrovaním a automatickým zaostrovaním s detekciou fázového rozdielu vstavanú do obrazového snímača. Na základe výsledkov meraní rýchlosti automatického zaostrovania podľa metodík CIPA (hodnoty sa môžu líšiť podľa podmienok pri nadobudnutie snímok a podľa použitého objektívu). Meranie prebehlo podľa interných metód, za podmienok 12 EV (pri izbovej teplote/citlivosť ISO 100), manuálny režim, objektív RF 24-105mm F4 L IS USM (s nastavenou ohniskovou vzdialenosťou 24 mm) pri nasledujúcich nastaveniach: zhotovení snímky stlačením tlačidla spúšte, jednobodové automatické zaostrovanie s centrálnym bodom, jednosnímkový automatické zaostrovanie. Informácie sú platné k 13. februáru 2019.
[3] 485 gramov vrátane batérie a pamäťovej karty.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Pixel9
2019-02-14 12:19:59
Začína to vyzerať sľubne
 
roka222
2019-02-14 14:06:20
Ani tento Canon nemá stabilizovaný snímač ! ( pre mňa neaktuálné )
 
markato1
2019-02-14 15:12:07
slusna nadielka..
 
aesace
2019-02-14 15:23:10
Je to taky polotovar, ale za tu cenu asi nemozno cakat vela, fotit sa s tym da, stabilizaciu to nema,aspon je to konkurencia pre Sony A7 II a Sony moze skusit predstavit nieco nove, pripadne Nikon..
 
close
2019-02-14 16:23:27
príspevok od: aesace
Je to taky polotovar, ale za tu cenu asi nemozno cakat vela, fotit sa s tym da, stabilizaciu to nema,aspon je to konkurencia pre Sony A7 II a Sony moze skusit predstavit nieco nove, pripadne Nikon..
Neporovnával by som niečo s označením polotovar bez stabilizácie so Sony A7 II...to si myslím, že je lepšie
 
holent
2019-02-14 17:50:01
Má stabilizovaný snímač.
 
Simpler
2019-02-14 20:30:35
No juchú 6D Mark II s iným výzorom...
 
francesco
2019-02-14 23:24:34
príspevok od: holent
Má stabilizovaný snímač.
Nemá stabilizovaný snímač
 
Roman Point
2019-02-15 00:53:20
Toto prinesie Canonu viac peňazí než kedysi 5D Mark II ktorá spôsobila naozajstnú revolúciu a evolúciu..

Canon vyhral Jackpot..

( EOS R od spustenia predaja v Japonsku sa behom prvých dvoch týždňov predalo/objednalo takmer 300 000 kusov.. Toto stojí o liter menej.. Toto pôjde lepšie než teplé rožky a džínsy v tuzexe dokopy .. )
 
Cako
ocenenie redakciou 2019-02-15 06:50:42
príspevok od: close
Neporovnával by som niečo s označením polotovar bez stabilizácie so Sony A7 II...to si myslím, že je lepšie
akurát možno ostrenie to má rýchlejšie v horšom svetle ako A7 II
 
MagickVamp
2019-02-15 07:51:19
Pre mna tiez nic moc fotak, ako som uz pisal je to fotak co sklad dal. Mne najviac vadi 2,5 Mpx hladacik ale to ma aj nova vlajkova lod od Olympusu aj Sony A7III. No za tu cenu je celkom fajn. S 35mmF1,8 STM macro mi to pride take male odychove kombo. Chcel som k R kupit M50, na krajinky a ked pojdem niekde do podniku. Teraz zvazujem RP.....ta cena...o pol roka sa bude dat kupit za liter, mozno menej...a za tu cenu zas toho ponuka celkom dost.

A myslim ze sa ten fotak silno oplati aj tym co su teraz na nule. Pomer cena vykon je fajn. A hlavne objektivy....tak kvalitne objektivy ako canon robi ine znacky ponukaju za ovela viac penazi. Napriklad RF 24-105F4L, tak ostry ze sa takmer vyrovna bezkonkurencnemu 24-70F2,8LII....a myslim ze v kombe s telom RP bude do 2000 Eur....za take prachy v Sony kupite mozno len objektiv ktory by sa mu ostrostou rovnal....a v canone vam k nemu daju v tej cene este tento fotak zadarmo... ,-)

Canon nikdy nevynikal technickymi parametrami, ale kvalitou a cenou. Myslim ze tymto stylom o chvilku dost silno ovladne CSC trh.
 
z80
2019-02-15 08:20:35
príspevok od: MagickVamp
Pre mna tiez nic moc fotak, ako som uz pisal je to fotak co sklad dal. Mne najviac vadi 2,5 Mpx hladacik ale to ma aj nova vlajkova lod od Olympusu aj Sony A7III. No za tu cenu je celkom fajn. S 35mmF1,8 STM macro mi to pride take male odychove kombo. Chcel som k R kupit M50, na krajinky a ked pojdem niekde do podniku. Teraz zvazujem RP.....ta cena...o pol roka sa bude dat kupit za liter, mozno menej...a za tu cenu zas toho ponuka celkom dost.

A myslim ze sa ten fotak silno oplati aj tym co su teraz na nule. Pomer cena vykon je fajn. A hlavne objektivy....tak kvalitne objektivy ako canon robi ine znacky ponukaju za ovela viac penazi. Napriklad RF 24-105F4L, tak ostry ze sa takmer vyrovna bezkonkurencnemu 24-70F2,8LII....a myslim ze v kombe s telom RP bude do 2000 Eur....za take prachy v Sony kupite mozno len objektiv ktory by sa mu ostrostou rovnal....a v canone vam k nemu daju v tej cene este tento fotak zadarmo... ,-)

Canon nikdy nevynikal technickymi parametrami, ale kvalitou a cenou. Myslim ze tymto stylom o chvilku dost silno ovladne CSC trh.
Zaujimave je, ze po prepocte cez inflaciu stoji EOS RP priblizne tolko, kolko stal EOS 300D v case svojho uvedenia na trh v 2003. Pricom EOS 300D odstartoval eru dostupnych APS-C zrkadloviek (oznacenie "EOS Digital Rebel" pod ktorym sa predaval v USA malo svoj vyznam).
 
karolsch
2019-02-15 09:53:51
som zvedavy co to spravi s cenami ojazdenych 6D mk1 a mk2
 
karolsch
2019-02-15 16:23:24
tak uz vieme aj cenu na Slovensku...
https://www.faxcopy.sk/foto-video/fotoaparaty/canon-eos-rp-telo-+-adapter-na-ef-ef-s-objektivy

1500 ecok...
 
markato1
2019-02-15 16:28:02
príspevok od: karolsch
som zvedavy co to spravi s cenami ojazdenych 6D mk1 a mk2
tak cena uz len pojde dolu,uz teraz su za vybornu cenu
 
karolsch
2019-02-15 16:34:42
príspevok od: markato1
tak cena uz len pojde dolu,uz teraz su za vybornu cenu
v to dufam... tak za par mesiacov by som chcel 6dmk1 v slusnom stave do 500 zohnat
 
MagickVamp
2019-02-15 17:08:02
príspevok od: karolsch
v to dufam... tak za par mesiacov by som chcel 6dmk1 v slusnom stave do 500 zohnat
Ja som predaval svoj v super stave pred rokom za 650 aj so silikonovym obalom. Pred par mesiacmi rocny 5dmkiv..nafotene mozno 50 000 snimkov za 1450 eur :-P
 
karolsch
2019-02-15 17:18:45
príspevok od: MagickVamp
Ja som predaval svoj v super stave pred rokom za 650 aj so silikonovym obalom. Pred par mesiacmi rocny 5dmkiv..nafotene mozno 50 000 snimkov za 1450 eur :-P
tak tych 500 by malo byt celkom realnych ked ludia zacnu prechadzat zo 6D na RP (co je moj predpoklad)
 
fatality
2019-02-16 11:10:28
je celkom prca citat tu a aj inde reci svedkov Canonovych.. ..roky cakaju na poriadne csc a ked Canon
konecne vyda jedno priemerne a jedno podpriemerne telo,tak sa aspon utesuju,ze sa v domovskej krajine
vyborne predava,ze ten recykling z dslr tiel je vlastne ok,lebo je to lacne,lebo maju super(velke) skla,ale hlasky ako
"nice for the price","not bad Canon"(inak vlastne dost dobre vystihujuce level toho,co Canon vydal) su dost smutnou
vizitkou pre firmu akou Canon je..
parafrazujuc vetu z jednej scifi "rozpravky",Canon ští svojim zakaznikom na hlavu a predstiera,ze je to dazd ..
 
Johnnny
2019-02-16 12:05:50
príspevok od: fatality
je celkom prca citat tu a aj inde reci svedkov Canonovych.. ..roky cakaju na poriadne csc a ked Canon
konecne vyda jedno priemerne a jedno podpriemerne telo,tak sa aspon utesuju,ze sa v domovskej krajine
vyborne predava,ze ten recykling z dslr tiel je vlastne ok,lebo je to lacne,lebo maju super(velke) skla,ale hlasky ako
"nice for the price","not bad Canon"(inak vlastne dost dobre vystihujuce level toho,co Canon vydal) su dost smutnou
vizitkou pre firmu akou Canon je..
parafrazujuc vetu z jednej scifi "rozpravky",Canon ští svojim zakaznikom na hlavu a predstiera,ze je to dazd ..
Bohuzial. Tiez ma to mrzi Canon vie robit fotaky a aj ked papierovo vacsinou nie su atraktivne, pouzivaju sa dobre. Ale nie je cool byt nadseny z toho ako Canon pristupuje k vyvoju.
 
fatality
2019-02-16 13:17:23
príspevok od: Johnnny
Bohuzial. Tiez ma to mrzi Canon vie robit fotaky a aj ked papierovo vacsinou nie su atraktivne, pouzivaju sa dobre. Ale nie je cool byt nadseny z toho ako Canon pristupuje k vyvoju.
a tak mna to nemrzi,mne je to viacmenej jedno som pragmatik..a ktorakolvek znacka,ktora vyda kvalitny a cenovo adekvatny set fototechniky,ma u mna sancu..
a mam rad,ludi,zvierata,niektore cinnosti,nie znacky.. ..
inak..rad by som vedel,ci sa fanboys takto spravaju aj k inej technike,napr. k prackam,mixerom,alebo chladnickam.. ..
 
Johnnny
2019-02-16 13:51:22
príspevok od: fatality
a tak mna to nemrzi,mne je to viacmenej jedno som pragmatik..a ktorakolvek znacka,ktora vyda kvalitny a cenovo adekvatny set fototechniky,ma u mna sancu..
a mam rad,ludi,zvierata,niektore cinnosti,nie znacky.. ..
inak..rad by som vedel,ci sa fanboys takto spravaju aj k inej technike,napr. k prackam,mixerom,alebo chladnickam.. ..
Jo ale tiez nie je moc cool menit system vzdy ked niekto vyda novy fotak. Ide o to, ze mne sa s Canonom cvaka dobre (uz dva roky ziadny nevlastnim) a "Rko" sa mi tiez pozdava, ale vobec by mi nevadilo mat IBIS, trochu viac FPS a moderny snimac. Tiez joystick. Nic z toho ale v tejto triede od Canonu neuvidime prave kvoli fanatickemu postoju jeho pouzivatelov.
 
fatality
2019-02-16 17:35:28
príspevok od: Johnnny
Jo ale tiez nie je moc cool menit system vzdy ked niekto vyda novy fotak. Ide o to, ze mne sa s Canonom cvaka dobre (uz dva roky ziadny nevlastnim) a "Rko" sa mi tiez pozdava, ale vobec by mi nevadilo mat IBIS, trochu viac FPS a moderny snimac. Tiez joystick. Nic z toho ale v tejto triede od Canonu neuvidime prave kvoli fanatickemu postoju jeho pouzivatelov.
a tak samozrejme nemenim znacky z tyzdna na tyzden,vacsinou ked si vyberem,vyberem si dobre,
spotrebny tovar posluzi a ked dosluzi alebo je uz moralne zastaraly oproti novinkam,znova nakupim a novy system moze byt rovnaka,alebo uplne ina znacka..
so zbytkom suhlasim..
 
markato1
2019-02-17 19:59:17
príspevok od: fatality
je celkom prca citat tu a aj inde reci svedkov Canonovych.. ..roky cakaju na poriadne csc a ked Canon
konecne vyda jedno priemerne a jedno podpriemerne telo,tak sa aspon utesuju,ze sa v domovskej krajine
vyborne predava,ze ten recykling z dslr tiel je vlastne ok,lebo je to lacne,lebo maju super(velke) skla,ale hlasky ako
"nice for the price","not bad Canon"(inak vlastne dost dobre vystihujuce level toho,co Canon vydal) su dost smutnou
vizitkou pre firmu akou Canon je..
parafrazujuc vetu z jednej scifi "rozpravky",Canon ští svojim zakaznikom na hlavu a predstiera,ze je to dazd ..
predsa..nefotis canonom,tak nechapem naco neustale mas potrebu to riesit.preco si neriesis svoje potreby na svojom systeme .Za dalsie tie picovi.y co fotis a aj 90% z nas sa daju nafotit z hocicim,aj s 10 rokov starou sunkou.Pokial niekomu dnes nestaci sucasny stav techniky,mal by ist robit nieco ine,pokial len nechce vyplakavat tam kde to nieje potrebne.Ja osobne menam problem(pokial mi dosluzi sucasny model,alebo len budem chciet) si kupit hocico,co mi bude vyhovovat. V kazdej znacke sa najde niekolko modelov a skiel ktore ani poriadne vecsina nevie vyuzit.Takychto tarajov je na ephotostale plno,co neustale riesia najme to co poriadne ani nevideli..Ti co fotia fotia a neriesia dookola tieto bludy..amen
 
fatality
2019-02-17 20:32:39
príspevok od: markato1
predsa..nefotis canonom,tak nechapem naco neustale mas potrebu to riesit.preco si neriesis svoje potreby na svojom systeme .Za dalsie tie picovi.y co fotis a aj 90% z nas sa daju nafotit z hocicim,aj s 10 rokov starou sunkou.Pokial niekomu dnes nestaci sucasny stav techniky,mal by ist robit nieco ine,pokial len nechce vyplakavat tam kde to nieje potrebne.Ja osobne menam problem(pokial mi dosluzi sucasny model,alebo len budem chciet) si kupit hocico,co mi bude vyhovovat. V kazdej znacke sa najde niekolko modelov a skiel ktore ani poriadne vecsina nevie vyuzit.Takychto tarajov je na ephotostale plno,co neustale riesia najme to co poriadne ani nevideli..Ti co fotia fotia a neriesia dookola tieto bludy..amen
za 1.fotil som a fotim(aj)..
za 2.s nkekym si ma pleties,Canon stale neriesim,bavim sa o technike vseobecne,to snad mozem,nie? najma pod clankami o technike..
za 3.svoje potreby na svojich systemoch si riesim,neboj..
za 4.keby si si bol precital moj nasledujuci prispevok,zistil by si,ze sme na tom rovnako(pristup k technike)..
si dalsi z tych,co si mysli,ze ked si niekto pokeca o technike,nema uz cas na nic ine? a keby aj,je to jeho vec,aj na to sluzia fotoservery..a co sa tyka mna,stiham jedno aj druhe,aj ked je pravda,ze koli momentalne zhorsenemu zdraviu vykecavam viac,nez kedysi..
 
MagickVamp
2019-02-18 08:55:06
príspevok od: fatality
je celkom prca citat tu a aj inde reci svedkov Canonovych.. ..roky cakaju na poriadne csc a ked Canon
konecne vyda jedno priemerne a jedno podpriemerne telo,tak sa aspon utesuju,ze sa v domovskej krajine
vyborne predava,ze ten recykling z dslr tiel je vlastne ok,lebo je to lacne,lebo maju super(velke) skla,ale hlasky ako
"nice for the price","not bad Canon"(inak vlastne dost dobre vystihujuce level toho,co Canon vydal) su dost smutnou
vizitkou pre firmu akou Canon je..
parafrazujuc vetu z jednej scifi "rozpravky",Canon ští svojim zakaznikom na hlavu a predstiera,ze je to dazd ..
Dobre a co si mam kupit ty mudry? Co mas proti hlaske "nice for the price"? Sam vies ze ak niekto foti nejakou znackou, tak foti preto lebo ma tam objektivy nakupene, v cene nasobne prevysujucej cenu fotaka. A vsetko predat, kupit este o dost drahsie sony objektivy /ak si chcem udrzat kvalitu vystupu na aky som zvyknuty/....ja ked som si spocital ci predam vsetko co mam a prejdem na A7RIII a kupim objektivy ake pouzivam, alebo kupim Canon R....tak rozdiel medzi tymito dvoma alternativami bol 3000 eur...za predpokladu ze svoje stare objektivy predam za NAKUPNE CENY. Tak asi chapes ze prechod na sony by znamena realne este ovela vacsi rozdiel.... Oplati sa to? Vobec nie Kupil som R a ostrosti objektivov co na to dokazu robit som nadseny. Ta 24-105F4 je takmer tak ostra ako 24-70F2,8LII. Uz sa tesim sa na avizovanu RF 100-400 3,5-5,6. Drzi sa to fajne, ostri to dobre, na 5DmkIV sa to nechyta, ale neobmedzuje ma to, nemam BF ani FF....a usetreny balik prachov... nice for price ,-)
 
Cako
ocenenie redakciou 2019-02-18 09:10:43
príspevok od: MagickVamp
Dobre a co si mam kupit ty mudry? Co mas proti hlaske "nice for the price"? Sam vies ze ak niekto foti nejakou znackou, tak foti preto lebo ma tam objektivy nakupene, v cene nasobne prevysujucej cenu fotaka. A vsetko predat, kupit este o dost drahsie sony objektivy /ak si chcem udrzat kvalitu vystupu na aky som zvyknuty/....ja ked som si spocital ci predam vsetko co mam a prejdem na A7RIII a kupim objektivy ake pouzivam, alebo kupim Canon R....tak rozdiel medzi tymito dvoma alternativami bol 3000 eur...za predpokladu ze svoje stare objektivy predam za NAKUPNE CENY. Tak asi chapes ze prechod na sony by znamena realne este ovela vacsi rozdiel.... Oplati sa to? Vobec nie Kupil som R a ostrosti objektivov co na to dokazu robit som nadseny. Ta 24-105F4 je takmer tak ostra ako 24-70F2,8LII. Uz sa tesim sa na avizovanu RF 100-400 3,5-5,6. Drzi sa to fajne, ostri to dobre, na 5DmkIV sa to nechyta, ale neobmedzuje ma to, nemam BF ani FF....a usetreny balik prachov... nice for price ,-)
aj bezzrkadlovky majú BF a FF tiež som si myslel že nie pokiaľ som si ju sám nekúpim. Ale majú, aj keď v menšej miere a nie tak často.
 
MagickVamp
2019-02-18 09:38:45
príspevok od: Cako
aj bezzrkadlovky majú BF a FF tiež som si myslel že nie pokiaľ som si ju sám nekúpim. Ale majú, aj keď v menšej miere a nie tak často.
moze byt, zatial R fotim kratko, zaostrene vsetko presne...ja som zatial uplne nadseny ze odfotim s RF 24-105kou celu postavu a z toho spravim vyrez - portret kde mozem pocitat mihalnice. Velmi prijemne sa snim vsetko foti. Jedine pri sporte v nom ani z daleka nemam taku istotu ako v 5DmkIV. Ale viem si poradit, kym nepride profesionalne R tak si hravo vystacim.
 
fatality
2019-02-18 11:33:59
príspevok od: MagickVamp
Dobre a co si mam kupit ty mudry? Co mas proti hlaske "nice for the price"? Sam vies ze ak niekto foti nejakou znackou, tak foti preto lebo ma tam objektivy nakupene, v cene nasobne prevysujucej cenu fotaka. A vsetko predat, kupit este o dost drahsie sony objektivy /ak si chcem udrzat kvalitu vystupu na aky som zvyknuty/....ja ked som si spocital ci predam vsetko co mam a prejdem na A7RIII a kupim objektivy ake pouzivam, alebo kupim Canon R....tak rozdiel medzi tymito dvoma alternativami bol 3000 eur...za predpokladu ze svoje stare objektivy predam za NAKUPNE CENY. Tak asi chapes ze prechod na sony by znamena realne este ovela vacsi rozdiel.... Oplati sa to? Vobec nie Kupil som R a ostrosti objektivov co na to dokazu robit som nadseny. Ta 24-105F4 je takmer tak ostra ako 24-70F2,8LII. Uz sa tesim sa na avizovanu RF 100-400 3,5-5,6. Drzi sa to fajne, ostri to dobre, na 5DmkIV sa to nechyta, ale neobmedzuje ma to, nemam BF ani FF....a usetreny balik prachov... nice for price ,-)
sak fot cim chces samozrejme ja sa akurat bavim na diagnoze "fanboy",ktora sa v takejto miere (snad s vynimkou autickarstva) nevyskytuje nikde inde,len pri fototechnike a ktora dokaze akekolvek
nedostatky pretvorit na plusy a featury.. ..hodne sa vyskytuje medzi uzivatelmi Canon a Fuji..a Sony poslednu dobu tiez nezaostava.. ..
potom tu je este jedna vesela diagnoza a to je "antifan" pri ktorej,ked znacka vyda aj svaty gral techniky,vzdy sa najde nieco,co je na nej naprd.. ..
 
MagickVamp
2019-02-18 11:44:39
príspevok od: fatality
sak fot cim chces samozrejme ja sa akurat bavim na diagnoze "fanboy",ktora sa v takejto miere (snad s vynimkou autickarstva) nevyskytuje nikde inde,len pri fototechnike a ktora dokaze akekolvek
nedostatky pretvorit na plusy a featury.. ..hodne sa vyskytuje medzi uzivatelmi Canon a Fuji..a Sony poslednu dobu tiez nezaostava.. ..
potom tu je este jedna vesela diagnoza a to je "antifan" pri ktorej,ked znacka vyda aj svaty gral techniky,vzdy sa najde nieco,co je na nej naprd.. ..
No na fanboys sa bavim aj ja, viem ze Canon ako kazda ina znacka chce v prvom rade zarobit, nemyslim si ze ma ma rad a keby som mal pre mna lepsiu alternativu -kvalita/cena za telo a objektivy, tak som inde. A za tuto alternativu by som bol rad, bral by som to ako taku malu pomstu zato aky zid je a neda ani o chlp viac ako musi....no hold smula, pre mna ako celok stale najvyhodnejsi aj ked nikdy nie idealny.
 
viking81
2019-02-18 12:33:03
príspevok od: MagickVamp
Dobre a co si mam kupit ty mudry? Co mas proti hlaske "nice for the price"? Sam vies ze ak niekto foti nejakou znackou, tak foti preto lebo ma tam objektivy nakupene, v cene nasobne prevysujucej cenu fotaka. A vsetko predat, kupit este o dost drahsie sony objektivy /ak si chcem udrzat kvalitu vystupu na aky som zvyknuty/....ja ked som si spocital ci predam vsetko co mam a prejdem na A7RIII a kupim objektivy ake pouzivam, alebo kupim Canon R....tak rozdiel medzi tymito dvoma alternativami bol 3000 eur...za predpokladu ze svoje stare objektivy predam za NAKUPNE CENY. Tak asi chapes ze prechod na sony by znamena realne este ovela vacsi rozdiel.... Oplati sa to? Vobec nie Kupil som R a ostrosti objektivov co na to dokazu robit som nadseny. Ta 24-105F4 je takmer tak ostra ako 24-70F2,8LII. Uz sa tesim sa na avizovanu RF 100-400 3,5-5,6. Drzi sa to fajne, ostri to dobre, na 5DmkIV sa to nechyta, ale neobmedzuje ma to, nemam BF ani FF....a usetreny balik prachov... nice for price ,-)
Presne toto iste som riesil. Chcel som updatnut zo 7D a chcel som ist uz vyssie ako do aps-c, tak som si pozeral aj Sony system. A7III foti super ale ked som si pozrel skla od Sony a hlavne ich ceny, rychlo ma presla chut. Chvilku som este rozmyslal nad redukciou a ze by som pouzival Canon skla na nom, ale po viacerych recenziach, ze to nie je uplne ono som ostal pri Canone. S R-kom som maximalne spokojny. Som hobby fotograf a dva sloty nepotrebujem. Na "slide bar" som si celkom zvykol (mam na nom ISO) len ten "dzojstik" tam mohol byt . Obrazova kvalita je ale uzasna, tak ako pises. Neskutocne ostre fotky to robi (samozrejme ze za to mozu skla aj ked nie su RF) a hlavne podstatbne lepsi DR ako som bol zvyknuty. Osobne som maximalne spokojny aj ked viem ze to nie je najdokonalejsi stroj na trhu.
 
blahoslav J B Art
2019-02-18 12:49:52
príspevok od: fatality
sak fot cim chces samozrejme ja sa akurat bavim na diagnoze "fanboy",ktora sa v takejto miere (snad s vynimkou autickarstva) nevyskytuje nikde inde,len pri fototechnike a ktora dokaze akekolvek
nedostatky pretvorit na plusy a featury.. ..hodne sa vyskytuje medzi uzivatelmi Canon a Fuji..a Sony poslednu dobu tiez nezaostava.. ..
potom tu je este jedna vesela diagnoza a to je "antifan" pri ktorej,ked znacka vyda aj svaty gral techniky,vzdy sa najde nieco,co je na nej naprd.. ..
No a potom je tu ešte Jano Nový tón
 
MagickVamp
2019-02-18 13:32:06
príspevok od: viking81
Presne toto iste som riesil. Chcel som updatnut zo 7D a chcel som ist uz vyssie ako do aps-c, tak som si pozeral aj Sony system. A7III foti super ale ked som si pozrel skla od Sony a hlavne ich ceny, rychlo ma presla chut. Chvilku som este rozmyslal nad redukciou a ze by som pouzival Canon skla na nom, ale po viacerych recenziach, ze to nie je uplne ono som ostal pri Canone. S R-kom som maximalne spokojny. Som hobby fotograf a dva sloty nepotrebujem. Na "slide bar" som si celkom zvykol (mam na nom ISO) len ten "dzojstik" tam mohol byt . Obrazova kvalita je ale uzasna, tak ako pises. Neskutocne ostre fotky to robi (samozrejme ze za to mozu skla aj ked nie su RF) a hlavne podstatbne lepsi DR ako som bol zvyknuty. Osobne som maximalne spokojny aj ked viem ze to nie je najdokonalejsi stroj na trhu.
Mne A7III kvoli 2,5Mpx hladaciku vypadol okamzite z hry, bolia z toho oci a do uvahy pripadal len ten A7RIII...ale tie objektivy ich pomer ceny a kvality je priserny. Skvely fotak a pri objektivoch ake rad pouzivam by ma v Sony porazilo alebo by som zbankrotoval. Ja mam ISO inak nastavene na objektive, strasne mi to vyhovuje, ze na prstenec sa da navolit co clovek chce, je to strasne navykove. Objektiv bez toho uz kupovat nebudem.
 
viking81
2019-02-18 13:52:38
príspevok od: MagickVamp
Mne A7III kvoli 2,5Mpx hladaciku vypadol okamzite z hry, bolia z toho oci a do uvahy pripadal len ten A7RIII...ale tie objektivy ich pomer ceny a kvality je priserny. Skvely fotak a pri objektivoch ake rad pouzivam by ma v Sony porazilo alebo by som zbankrotoval. Ja mam ISO inak nastavene na objektive, strasne mi to vyhovuje, ze na prstenec sa da navolit co clovek chce, je to strasne navykove. Objektiv bez toho uz kupovat nebudem.
Je mi jasne ze je to extremne navykove, preto som siel radsej do EF 24-70 a nie do RF 24-105. Kebyze to mam na jednom, na ostatnych by mi to chybalo. Takto to nemam ani na jednom a som spokojny
 
Cako
ocenenie redakciou 2019-02-18 13:56:57
príspevok od: MagickVamp
Mne A7III kvoli 2,5Mpx hladaciku vypadol okamzite z hry, bolia z toho oci a do uvahy pripadal len ten A7RIII...ale tie objektivy ich pomer ceny a kvality je priserny. Skvely fotak a pri objektivoch ake rad pouzivam by ma v Sony porazilo alebo by som zbankrotoval. Ja mam ISO inak nastavene na objektive, strasne mi to vyhovuje, ze na prstenec sa da navolit co clovek chce, je to strasne navykove. Objektiv bez toho uz kupovat nebudem.
Ja som prešiel presne z Canonu na Sony A7 III a v ňom sa dá prepnúť kvalita hľadáčika a čuduj sa svet, normálne je to krásne oproti pôvodnej kvalite zobrazenia sa po prepnutí "vysoká" úplne inak prepočítavajú pixele a vyzerá akoby dostali väčšie rozlíšenie. S objektívmi súhlasím. Preto mám zatiaľ len jeden univerzálny Sony 24-70 F2.8 GM lebo na iné nie sú už peniaze a s týmto odfotím prakticky všetko čo potrebujem.
 
jan21
2019-02-18 15:08:58
A ha:
Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM: is an ideal versatile travel lens
a s RF 35mm/1.8 is macro stm: asi dobrá kombinacia na stretko a všetko okolo tiež!
 
MagickVamp
2019-02-19 07:14:03
príspevok od: Cako
Ja som prešiel presne z Canonu na Sony A7 III a v ňom sa dá prepnúť kvalita hľadáčika a čuduj sa svet, normálne je to krásne oproti pôvodnej kvalite zobrazenia sa po prepnutí "vysoká" úplne inak prepočítavajú pixele a vyzerá akoby dostali väčšie rozlíšenie. S objektívmi súhlasím. Preto mám zatiaľ len jeden univerzálny Sony 24-70 F2.8 GM lebo na iné nie sú už peniaze a s týmto odfotím prakticky všetko čo potrebujem.
Ano? Hladacik sa da prepnut na 3,6 Mpx? Robim si srandu...2,5 je vzdy 2,5 aj ked si softwerovo pomozu...ja toto proste nechcem. Do hladacika pozeram vela a nebavi ma kukat do toho ked jasne vidim ze to je digitalny obraz..pre mna je to ako kukat z blizka do TV, ale je vela ludi ktorym to nevadi. Ale vravim, pre mna nebol problem priplatit si za A7RIII s plnohodnotnym hladacikom.... problem su tie objektivy a ich pomer ceny a kvality a ja si s jednym nevystacim. Nelutujem ze som siel do R, v podstate ma v nicom nelimituje, lebo zanre ako formule ci motorky nefotim a na bezny sport staci a staci mi aj na wildlife... Ale samozrejme sa tesim uz na profi R.
 
JohnNewton
2019-02-19 10:57:18
príspevok od: Cako
Ja som prešiel presne z Canonu na Sony A7 III a v ňom sa dá prepnúť kvalita hľadáčika a čuduj sa svet, normálne je to krásne oproti pôvodnej kvalite zobrazenia sa po prepnutí "vysoká" úplne inak prepočítavajú pixele a vyzerá akoby dostali väčšie rozlíšenie. S objektívmi súhlasím. Preto mám zatiaľ len jeden univerzálny Sony 24-70 F2.8 GM lebo na iné nie sú už peniaze a s týmto odfotím prakticky všetko čo potrebujem.
Cako máš fasa prácu, ale práve u Teba platí, vzhľadom k PP, že to čo si pôvodne videl v hľadáčiku je úplne jedno
 
Cako
ocenenie redakciou 2019-02-19 11:15:05
príspevok od: JohnNewton
Cako máš fasa prácu, ale práve u Teba platí, vzhľadom k PP, že to čo si pôvodne videl v hľadáčiku je úplne jedno
ja fotím aj svadby a absolútne mi nevadí to rozlíšenie.
 
JohnNewton
2019-02-19 12:38:48
príspevok od: Cako
ja fotím aj svadby a absolútne mi nevadí to rozlíšenie.
Tak Ti závidím, nie tie svatby, ale to že Ti to nevadí. Ale ešte rok, dva, tri, a bude EVF OK. Rozlíšenie, farebná vernosť, reakcie....to príde. Aj holiť sa budem už len na monitore
 
roka222
2019-02-26 09:51:06
Dnešným dňom je na : https://www.e-infin.com/eu/category/mirrorless_cameras
cenový rozdirl 130€ medzi telami R a RP .
Pičom R ko je podstane lepší !
 
shagy2301
2019-02-26 12:20:09
príspevok od: roka222
Dnešným dňom je na : https://www.e-infin.com/eu/category/mirrorless_cameras
cenový rozdirl 130€ medzi telami R a RP .
Pičom R ko je podstane lepší !
Majú sklad v EU? Lebo podľa kontaktných údajov je to spoločnosť sídliaca v Hon Kongu. A vzhľadom na podozrivo nízku cenu EOS R by som tomu obchodu ani náhodou neveril

Slovenské ceny
EOS R od 2519€
https://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/canon-eos-r

EOS RP od 1499€
https://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/canon-eos-rp
 
Johnnny
2019-02-26 14:00:06
Maju podobne ceny ako na EGC a nakupujem tam roky.
 
shagy2301
2019-02-26 14:08:48
príspevok od: Johnnny
Maju podobne ceny ako na EGC a nakupujem tam roky.
Zaujímalo by ma ako sa dostanú k takým cenám, keď oficiálny Canon shop v Nemecku má cenu EOS R na 2500€
https://store.canon.de/canon-eos-r-gehaeuse-bajonettadapter-ef-eos-r/3075C061/
 
fatality
2019-02-26 17:32:29
príspevok od: shagy2301
Zaujímalo by ma ako sa dostanú k takým cenám, keď oficiálny Canon shop v Nemecku má cenu EOS R na 2500€
https://store.canon.de/canon-eos-r-gehaeuse-bajonettadapter-ef-eos-r/3075C061/
grey market..specialny status honkongu voci britanii..veci sa dovezu bez cla do uk a odtial bez poplatkov distribuuju do eu..a pravdepodobne to s brexitom skonci..teda aspon pre europu..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia