Využitie robotov s ľudskou tvárou, na ktoré stavila austrálska Ubank, je zriedkavejšie a nie vždy sa osvedčí. Vlani napríklad takýto spôsob komunikácie s klientmi po nedobrej skúsenosti zrušila jedna z vedúcich online bánk vo Švédsku Nordnet.

Blondínka Amélia v tmavom kostýme s bielou blúzkou už ich zákazníkom nepomáha, hoci sú iné odvetvia, kde sú s ňou spokojní.

Austrálska Mia, ktorá oficiálne začala fungovať len teraz, je z inej dielne ako Amelia. Banka na nej spolupracovala s tamojšími vývojármi vo FaceMe. Je doplnkom pre už existujúceho RoboChata, ktorého si jej klienti obľúbili. Mia by mala od bežných otázok klientov odbremeniť existujúci tím „ľudských“ poradcov.

Umelá inteligencia je pre bankárov výzvou

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa