Akcie spoločnosti Hertz, ktorá patrí k lídrom na globálnom trhu krátkodobých prenájmov vozidiel, zažili v ostatných týždňoch tvrdý pád.

Ten už dávnejšie signalizovali plány firmy, ktorá informovala, že príchod elektromobility je uštedril opakovane tvrdé údery, preto  plánuje viaceré elektromobily zo svojho portfólia predať.

Týka sa to primárne predaja áut značky Tesla, ktoré Hertz nakúpil vo veľkom množstve. V súčasnosti sa ich zbavuje. Ak chce firma podnikať efektívnejšie, ekonomicky to pre ňu má zmysel, no čo je horšie, tento krok sa nepáči investorom.

Elektromobilita v spojení so značkou Tesla má totiž podľa nich stále svoj cveng. No ak chce Hertz v ďalšom období úspešne fungovať, bez zmeny stratégie sa nikam neposunie.

Tvrdý pád

Podnikanie v prenájme vozidiel má svoje nástrahy, najmä pri elektromobilite. Elektrické vozidlá sú nákladnejšie na servisovanie a nie vždy je o ne záujem zo strany klientov.

Potvrdilo sa to aj spoločnosti Hertz, ktorá do svojho vozového parku zaradila tisíc vozidiel značky Tesla. Najnovšie sa firma rozhodla pre neekonomické výsledky v obchodovaní s elektromobilmi väčšiny takýchto vozidiel zbaviť: stávka na obrí elektrický vozový park bola nerentabilná.

Spoločnosť preto začala s rýchlym odpredajom týchto áut. Pre zúženiu vozového parku však v súčasnosti vykázala pred investormi stratu, ktorá bola takmer trikrát vyššia, ako očakávali analytici.

Spoločnosť stratila viac než 390 miliónov amerických dolárov, pričom analytici očakávali stratu nanajvýš 130 miliónov dolárov. To zamávalo s cenou akcií firmy na burze, ktorá po zverejnení výsledkov poklesla o takmer pätinu a celkovo stratila v tomto roku už polovicu hodnoty.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa