Slováci pri nákupe odevov stále uprednostňujú kamenné predajne
- 10:02 12.05.2024
- Bratislava
Väčšina Slovákov pri nákupe odevov stále dáva prednosť kamenným predajniam.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovali agentúry ResSolution Group a Nielsen metódou online zberu dát na vzorke päťsto respondentov vo veku 15 a viac rokov.
Väčšina (65 %) Slovákov podľa prieskumu nakupuje oblečenie aspoň raz za štvrť roka, či už v kamenných obchodoch alebo na internete. Tretina (34 %) si oblečenie kupuje asi raz za tri mesiace, raz mesačne pätina (19 %). Ešte častejšie oblečenie nakupuje viac než desatina Slovákov, dva- až trikrát mesačne 11 %, týždenne 1 %. Zvyšná tretina Slovákov potom patrí medzi menej častých kupujúcich. Prieskum tiež ukázal, že 16 % Slovákov stačí oblečenie nakúpiť dvakrát, piatim percentám len jedenkrát za rok, 12 % si oblečenie kupuje menej než raz ročne.
Najmenej raz za mesiac si oblečenie kúpi 39 % žien, u mužov je to len 24 %. Náruživejších kupujúcich oblečenia je taktiež viac medzi mladými - 44 % Slovákov vo veku 15 až 34 rokov si kupuje oblečenie aspoň jedenkrát mesačne. Na porovnanie, v strednej generácii (35 až 54 let) je to iba 31 % a medzi ľuďmi nad 54 rokov dokonca len 15 %.
Viac než polovica (52 %) Slovákov nakupuje častejšie (18 % z nich dokonca výhradne) v kamenných predajniach. Naopak, cez internet si oblečenie častejšie (22 %) alebo výhradne (4 %) kupuje 26 % Slovákov. Pätina nakupuje v kamenných predajniach a v internetových obchodoch približne rovnako.
Preferencie online a offline nakupovania sa líšia podľa veku. Zatiaľ čo 60 % ľudí starších ako 54 rokov nakupuje výhradne alebo častejšie v kamenných obchodoch, u respondentov vo veku 35 až 54 rokov je to 56 % a u kategórie 15 až 34 rokov dokonca 42 %. Opačný trend možno pozorovať u online nákupoch, ku ktorým sa v najväčšej miere prikláňajú opýtaní vo veku 15 až 34 rokov, táto tendencia s vyšším vekom klesá.
Slováci podľa prieskumu oblečenie najradšej nakupujú v kamennej predajni konkrétnej módnej značky v obchodnom centre (40 %). Štvrtina (25 %) rada oblečenie kupuje na e-shopoch konkrétnych obchodov a 21 % preferuje internetové obchody s módou, ktoré ponúkajú výber z mnohých značiek.
Oblečenie, ktoré už nenosia, podľa prieskumu Slováci najčastejšie darujú blízkym (48 %). Do textilných kontajnerov zvyčajne vyhadzuje odevy 39 % ľudí, 32 % ho daruje na charitu. Pre ľudí starších ako 54 rokov je však možnosť darovania nenoseného oblečenia blízkym až na treťom mieste (36 %), najčastejšieho ho nosia do textilných kontejnerov (48 %), prípadne ho darujú na charitu (38 %).
Distribútor elektriny upozorňuje na podvod, môžu vám ukradnúť citlivé údaje
Cieľom podvodnej kampane je získať citlivé údaje klientov energetickej spoločnosti.
Maximálna dávka v nezamestnanosti sa od júla zvýši
Zvýši sa aj maximálna výška dávky garančného poistenia.
Toto sú najúspešnejšie rodinné firmy na Slovensku podľa Forbes
Top 50 rodinných firiem Slovenska dosiahlo obrat takmer 9 miliárd eur.
Banka upozorňuje na podvody cez internet: Takto z vás môžu urobiť biele kone
Na Slovensku sa objavili nové druhy podvodov.
Peskov: Hrozby USA na adresu Číny pre jej spoluprácu s Ruskom sú neprijateľné
Ruská vláda v stredu ostro kritizovala vyjadrenie amerického ministerstva financií, ktoré varovalo Čínu, že nebude tolerovať jej vývozy tovarov dvojakého použitia do Ruska.