Výrobcovia automobilov zvyšujú investície do hybridných technológií, keďže spotrebitelia strácajú záujem o plne elektrické vozidlá. To núti priemysel k rýchlemu presunu výroby na iné modely.

Kombinácia stále vysokých úrokových sadzieb a obavy z nedostatočnej nabíjacej infraštruktúry schladila nadšenie kupujúcich pre plne elektrické autá, čo vyvolalo oživenie predaja hybridných vozidiel, informuje Financial Times. Prioritou je využitie oživujúceho sa dopytu po hybridoch, zhodli sa vedúci predstavitelia spoločností General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen a Ford na samite Future of the Car. „Musíme výrazne investovať do budúcnosti plug-in hybridov,“ povedal prezident General Motors Mark Reuss.

Tento názor potvrdil aj José Muňoz, globálny prezident spoločnosti Hyundai, ktorá teraz zvažuje výrobu hybridov vo svojom novom závode v Gruzínsku za 7,6 miliardy dolárov. „Keby ste sa ma spýtali pred šiestimi mesiacmi, pred rokom, povedal by som vám. . . plne elektrické,“ prezradil J. Muňoz. „Odvtedy sa stalo veľa vecí. Elektrina je stále budúcnosť. Ale potrebuje viac času.“

Rast predaja elektromobilov sa minulý rok v Spojených štátoch a Európe spomalil, čo prinútilo výrobcov automobilov ponúkať zľavy. Vedúci predstavitelia odvetvia uznali, že trh stratil určitú dynamiku. Európsky šéf Fordu Martin Sander uviedol, že tempo prechodu v Európe závisí od „spotrebiteľa“ a že americká skupina je pripravená pokračovať v predaji hybridných modelov aj v nasledujúcom desaťročí.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Novým favoritom čínskeho trhu s elektromobilmi sú plug-in hybridy. Ich predaj raketovo stúpa