Ľudia ho milujú alebo nenávidia. Jeho rozhodnutia sú tak nekonvenčné, že vyvolávajú vlnu odporu alebo nadšenia. Aj preto Bloomberg vytvoril podcast Elon, Inc, v ktorom na týždennej báze rozoberá kroky Elona Muska.

Minulý týždeň sa podcast venoval jeho „nepochopiteľnému“ rozhodnutiu vyhodiť celý 500-členný tím pracujúci na supernabíjačkách. Následky budú významné pre veľkú časť vodičov jazdiacich na elektrických vozidlách.

Tesla je jednoznačným lídrom v nabíjacích staniciach. V Spojených štátoch má viac ako 2 200 supernabíjacích staníc s viac ako 25-tisíc výstupmi. To predstavuje 60 percent trhu. V Európe je počet supernabíjacích staníc zhruba polovičný.

Tieto stanice majú veľkú výhodu, keďže dokážu nabiť batériu na 250 kW v priebehu 15 minút, nie hodín, ako to trvá pri bežných nabíjačkách. Má to však háčik – nie všetky nabíjačky sú prístupné pre všetky modely vozidiel.

V Spojených štátoch má prístup k supernabíjačkám okrem Tesly iba Ford a Rivian. Muskova automobilka zobrala veľké vládne dotácie na sprístupnenie svojej siete aj pre ďalšie vozidlá a od nového roka bude voľná pre všetky značky.

Dovtedy to však budú mať vodiči ostatných značiek ťažké. Kurt Wagner z podcastu hovorí svoj vlastný príbeh. V skrátenej verzii vyzeral takto:

Doleteli sme na Miami a chceli sme si požičať EV. V Avise však nemali Tesly a tak nám ponúkli Mercedes. Povedali sme dobre. Ale, že nie je úplne nabitý. Povedali sme dobre. Ako sme išli po ceste, míňali sme jednu supernabíjačku Tesly za druhou, no bežné nabíjačky absentovali. Keď sme už mali iba pár míľ dojazd, zastavili sme sa pri Walmarte. A čakali sme. Štyri hodiny. S hnevom sme sledovali, ako na benzínovej pumpe autá prichádzajú a odchádzajú a my tam čakáme ako „idiotskí“ turisti.

V kontexte tohto príbehu sa rozhodnutie Muska vyhodiť celý tím pracujúci na supernabíjačkách javí ako zvláštny. Má však svoju logiku pre tri dôvody.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa