Tržby spoločnosti Yum Brands, ktorá vlastní reťazce reštaurácií rýchleho občerstvenia KFC, Pizza Hut a Taco Bell, v prvom štvrťroku prvýkrát od pandémie covid-19 v roku 2020 klesli. Je to ďalší dôkaz, že jedna z najodolnejších častí spotrebiteľskej ekonomiky oslabuje, upozornila agentúra Bloomberg. Zisk síce vzrástol na 314 miliónov dolárov (približne 294 miliardy eur) z vlaňajších 300 miliónov dolárov, ale zaostal za očakávaniami.

Zisk bez započítania mimoriadnych položiek predstavoval 1,15 dolára na akciu. Analytici očakávali zisk do 1,2 dolára na akciu. Tržby za tri mesiace od konca marca klesli o 2,9 percenta a klesli aj porovnateľné tržby, teda v prevádzkach otvorených aspoň rok. Analytici však očakávali nárast tržieb. Tržby v reštauráciách KFC klesli o dve percentá, najmä v dôsledku slabých výsledkov v USA. Rast zaznamenali len prevádzky KFC v Číne.

Reštaurácie boli svetlým bodom v ekonomike po uvoľnení covidových obmedzení, keďže zákazníci sa radi stravovali mimo domova. V poslednom čase sú však spotrebitelia čoraz šetrnejší, vrátane tých s nižšími príjmami, ktorí uprednostňujú prijateľnejšie ceny v reťazcoch rýchleho občerstvenia. Štvrťročné tržby spoločnosti McDonald's tiež zaostali za očakávaniami analytikov a tržby kaviarenského reťazca Starbucks klesli prvýkrát od roku 2020.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Kalifornia zvyšuje minimálnu mzdu, pracovníci rýchleho občerstvenia si prilepšia