BMW predstavilo SUV X3 v roku 2003 a do predaja ho uviedlo o rok neskôr. Po BMW X5 išlo o druhé mníchovské SUV. Išlo o zásah priamo do čierneho. X3 si totiž za dve desaťročia zaknihovalo viac ako 3,5 milióna exemplárov. Jeho tretia generácia z roku 2017 sa dokonca vypracovala na post najpredávanejšieho BMW. S počtom 350 000 vlani predaných kusov porazila aj klasické BMW radu 3. Už o pár týždňov ukáže Mníchov štvrtú generáciu. Pozornosť sa snaží pritiahnuť prvými snímkami zamaskovaných prototypov, ktoré testuje na francúzskom polygóne Miramas, neďaleko Marseille.
Videotest: BMW 520d xDrive – oboma nohami na zemi
Novinka bude predstavovať veľkú zmenu, pretože na rozdiel od tretej generácie dostane čisto elektrická verzia novú platformu Neue Klasse, kým verzie so spaľovacími motormi vrátane plug-in hybridov zostanú verné architektúre CLAR. Výrazne odlišný bude aj dizajn. V každom prípade si X3 polepší z pohľadu aerodynamiky. BMW sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu z pôvodných Cd 0,29 na 0,27. Novinka by mala byť tiež o niečo väčšia. V porovnaní s odchádzajúcou generáciou má mať nové X3 širší rozchod kolies a zlepšené stabilizátory pre zábavnejšiu jazdu bez toho, aby to negatívneho ovplyvnilo komfort.
Za príplatok dostane nové X3 adaptívny podvozok s elektronicky riadenými tlmičmi. Riadenie získa ostrejší prevod a očakávať máme aj rozšírený balík asistenčných systémov. BMW je už dnes presvedčené, že X3 získa v testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Vrcholová verzia, pôvodne označovaná ako M40i, sa zmení na X3 M50. Čo je však podstatné, X3 nezanevrie ani na dieselové motory. Či ale medzi nimi nájdeme 6-valec, je otázne. Konkurenčný Mercedes-Benz GLC si musí vystačiť so 4-valcami, takže v Mníchove veľa dôvodov na zachovanie 6-valcov nemajú.
Elektrická verzia iX3 sa posunie ešte ďalej, ale príde neskôr. Nová platforma Neue Klasse bude totiž vybavená 800 V technológiou a novou generáciou batérie, ktorá bude mať o 20 % vyššiu energetickú hustotu a o 30 % rýchlejšie nabíjanie. Nabitie na ďalších 300 km by nemalo na výkonných nabíjačkách trvať dlhšie ako desať minút. Ďalším znižovaním odporov za pomoci o 20 % lepšej aerodynamiky a špeciálnych pneumatík by celková efektivita mala vzrásť o 25 %. Takže BMW sľubuje celkové predĺženie dojazdu až o 30 %, čo je vskutku zásadné.
Čítajte viac BMW ukázalo po 34 rokoch tajný koncept. Má motor V16!Pohon iDrive bude ťažiť aj z nového softvéru BMW a riadiacich jednotiek, ktoré majú až desaťkrát vyšší výpočtový výkon. Kým benzínové, naftové a plug-in hybridné X3 sa predstaví už o pár týždňov, iX3 bude nasledovať v druhej polovici roka 2025.