Aby banka vôbec poskytla hypotéku, vyžaduje poistenie založenej nehnuteľnosti. Toľko teória. V praxi však ani uzatvorená poistka neznamená, že je klient chránený. Pred časom sa v médiách objavil prípad mladého páru, ktorému zhorela čerstvo zrekonštruovaná drevenica v Hriňovej. Poisťovňa im namiesto peňazí poslala list s textom, že drevené domy v extraviláne sú vo výlukách. To znamená, že dom vôbec nemal byť poistený.

Poisťovňa argumentuje, že návrh zmluvy akceptovala, pretože v dotazníku boli nepravdivé údaje. Zmluvu s poisťovňou paradoxne zabezpečoval nezávislý finančný agent, ktorý vybavil aj hypotéku. Klient sa naňho spoľahol a vôbec si neuvedomil, že nie je poistený. Zložitý prípad zrejme rozhodne až súd, ktorý povie, či sprostredkovateľ má odškodniť klienta za spôsobenú škodu.

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Máte nárok na pomoc s hypotékou? Otestujte sa, či poznáte pravidlá

Všeobecne platí, že ak poisťovňa peniaze neuhradí, v problémoch sa neocitne banka, ale samotný klient. Banka si totiž bude peniaze žiadať od neho. V najhoršom scenári tak bude musieť splatiť cenu domu, ktorý zhorel. Prvé dôležité upozornenie je nespoliehať sa na „nejaké poistenie“, ale reálne sa zaujímať o zmluvu a jej obsah.

Podstatné sú najmä výluky, teda situácie, keď poistenie neplatí. Medzi typické výluky napríklad patrí, ak si škodu spôsobí zámerne majiteľ. Takisto môže poistený vyjsť naprázdno, ak nemá aktuálne revízie plynových zariadení. Príklad zo zhoreným domom poukazuje aj na to, že poisťovňa často nekontroluje pravdivosť informácií od klienta pri uzatvorení zmluvy, ale až pri vzniku škody.

Lacné poistné, nízke odškodnenie

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa